Geen verbinding met toon via apps | Eneco Community
vraag

Geen verbinding met toon via apps

  • 10 maart 2017
  • 81 reacties
  • 1787 Bekeken

Zowel via iPad (air) en iPhone (6s) geen verbinding mogelijk meer met toon. Via de iPad krijg ik de melding dat toon niet is verbonden met internet en via iPhone krijg ik alleen maar een blanco scherm na het inloggen. Ik heb toon gereset en ook mijn modem en router. toon geeft aan dat er verbinding is met service center. Als ik probeer opnieuw te verbinden via wifi ( terwijl hij dus wel aan geeft verbonden te zijn) krijgt toon geen verbinding meer. Iemand nog een idee?
Toon heeft nog geen update gehad naar de laatste versie , maar de iPad en iPhone draaien van alles de laatste versie. In de korte tijd dat toon nu hangt begin ik hem nu al zat te worden, omdat er geen stabiele verbinding mogelijk is. De router staat binnen 4 meter van toon zonder stoor zenders er tussen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

81 Reacties

Badge
Ook hier is het weer zover, zowel op de iPad iPhone 5s en de iPhone 7 kan geen verbinding opbouwen met toon. Nu wil ik benadrukken dat dit echt niet de eerste keer is. Maar buiten het feit dat ik gewoon netjes mijn toon abonnement betaal, heeft nu enkele keren de verwarming aan gestaan terwijl we weg waren omdat bij de storing op de iPhone 5s een foute status staat, deze geeft gewoon aan dat de verwarming uit staat terwijl hij thuis 3 graden hoger staat te branden.
Wie gaat dit nu betalen want het gaat nu om meer dan alleen de €3,50
Reputatie 2
Badge
Hier ook, wat een zootje
Er is gewoon een storing ergens bij Eneco en kornuiten.... Komt vanzelf goed zonder dat je ook maar iets hoeft te doen. Ga lekker van de zon genieten mensen.
Reputatie 5
Badge +6
Hier blijft de Toon app leeg, en ja ik heb alles al eens 'stroomloos' gemaakt.

Als ik op de tegels klik heb ik weer wel info.

Iemand een andere optie?
Hier werkt alles vlekkeloos, vanaf verre afstand kan Toon bedienen.
Ja joh.... Sommige mensen zitten liever 24 uur per dag op dit forum.
Ik pak de motor en zeg.... Fijne zondag.?
Reputatie 2
Nou stel je toch eens voor zeg!! Dan zou je bijna in wonderen gaan geloven
Hoi Masterbas,

Mooie samenvatting!?
En een goed advies. ?
Er zijn ergere dingen op de wereld en Toon®️ is thuis nog prima te bedienen.
Laten we gewoon dinsdag 16:00 uur even afwachten, want deze grootschalige schoonmaak, hebben we nog nooit eerder gehad.
Dus misschien is het resultaat wel erg goed en werkt het SC dan eens wel stabiel.
En buiten schijnt heerlijk de zon en de PV doet weer goed z'n werk.
470 KWh rolt er deze morgen al weer binnen.

Ja het werkt niet altijd
Ja de apps zijn bagger en verschillen te veel per apparaat
Ja er vinden nog steeds updates plaats voor toon
Ja het is vervelend als het niet functioneerd zoals het beloofd is
Ja de verschillende afdelingen zouden wat beter kunnen communiceren als er een probleem is
Ja buiten schijnt de ☀️ dus kom op lekker terrasje pikken of ga wat doen met vrienden of familie en laat toon lekker met ? vandaag.

Maar we blijven mensen enn klagen kunnen we als de beste (ik ook), maar dit topic verandert nu in iets wat niet de bedoeling is. Dus hoop ik dat een moderator er morgen een slotje of zo op kan zetten en laten we lekker weer gaan klagen als de onderhouds beurt er op zit, want mijn gevoel zegt me dat het hier weer druk gaat worden ?
Reputatie 2
Allemaal leuk. Maar op een gegeven moment ben je die hele flauwekul die Toon heeft meer dan zat hè!! Aan de telefoon zeggen ze dit,hier zeggen ze dat.. beloven zus ,beloven zo. 5 jaar bestaat dat duivelse apparaat nu al.
Als ik mijn telefoon van 4 maanden oud update. Of wat dan ook. Alles werkt!!
Nooit geen problemen met mijn telefoon los van dat Toon en de app.
Eneco moet gewoon mans genoeg zijn en iedereen eens compenseren.
Dit siert ze echt niet zo!!
Kom op mensen ik ben dit niet gestart om met elkaar over hoop te liggen. Schijnbaar zijn er op de achter grondtoch mensen mee bezig, want ja wel vandaag werkt het weer naar behoren voor mij. Ik hoop zoals eerder al gezegd is dat de aankomende werkzaamheden van de 14e een aantal probleempjes gaan oplossen (ja ben een disney fanaat en droom er rustig op los). Waar het mij wel om gaat is dat eneco best ook hier op het forum kan zeggen als er iets is, want hier staat meestal niks, maar als je belt dan is er wel wat.

Off-topic
Als mensen zo met elkaar om blijven gaan als de eerdere posts dan zal dat dit forum geen goed doen. We willen allemaal het zelfde een werkende toon met in ieder geval 1 goed werkend mobiel toegangspunt toch? We zijn er om elkaar te helpen niet om elkaar de grond in te branden mensen raken geïrriteerd, maar blijf alsjeblieft wel gewoon netjes en controleer wat je posts, zodat het juist over komt.
Reputatie 2
En dag 2 al dat de app niet werkt!!
En Vincent35...helemaal waar!!
Klaagzang is begonnen hoor.. Het is weekend, en alle azijnpissers zijn weer wakker.
Misschien Eneco gewoon is de tijd geven om iets te maken, als iets niet werkt..
Dan bedien je Toon maar via Display. Dan werkt hij perfect!

Wat is dit voor belachelijke reactie?
Ik betaal toch niet voor niets elke maand een abonnement!?!? Als ik alleen het display zou willen gebruiken dan had ik geen abonnement genomen.
Eneco moet gewoon de boel eens op orde brengen!
Dit gaat al maanden zo dat het heel vaak niet goed werkt. Onbetrouwbaar dus, en wij ondertussen maar betalen!!!
Ik denk dat niemand de boosheid overdreven vindt.
Ik zelf vind het treurig dat we sinds lange tijd dit instabiele SC hebben.
Wel is het taalgebruik van sommige buiten alle proporties!

Vwb Toon®️ is de App zeker niet 1.
Pas als je een abo neemt dan wel. Dat je de App neemt ivm het gemak, tja dat is evident; doe ik ook.
Toon®️ is en blijft in eerste aanleg een thermostaat, die langzamerhand als een alleskunner wordt geacht.
Daar zit de crux.

Tijd op Toon®️ 3 uit te rollen.



Eneco verkoopt zij energie in combi met toon en abonnement dus is een


Dat begrijp ik. Dat is een energie-abonnement.
Ik heb het over een apart abo af te sluiten voor oa App's.
Daar ben je uiteraard vrij in.
Reputatie 6
Badge +4
Tijd op Toon®️ 3 uit te rollen.

Graag, maar dan wel wat handiger. Zoals het kunnen bedienen als tablet, lekker van de muur halen en op de bank.

Maar dat is iets voor een ander topic, ooit
Reputatie 3
Badge +2
Beste Brandje waar om is er dan een tab blad actueel?
Reputatie 3
Badge +2
Ik denk dat niemand de boosheid overdreven vindt.
Ik zelf vind het treurig dat we sinds lange tijd dit instabiele SC hebben.
Wel is het taalgebruik van sommige buiten alle proporties!

Vwb Toon®️ is de App zeker niet 1.
Pas als je een abo neemt dan wel. Dat je de App neemt ivm het gemak, tja dat is evident; doe ik ook.
Toon®️ is en blijft in eerste aanleg een thermostaat, die langzamerhand als een alleskunner wordt geacht.
Daar zit de crux.

Tijd op Toon®️ 3 uit te rollen.



Eneco verkoopt zij energie in combi met toon en abonnement dus is een
En hier nog kleine opmerking tab blad actueel op forum zou toch de forum onderwerpen moeten weer geven die actueel zijn. TOCH. Nou nee dus.

Er is gekozen om de meest actuele topic in de rij op te nemen op de eerste pagina.
Totaal 10 stuks.
Wil je gericht zoeken, wat mi te wijzig gebeurt, scroll je naar beneden en vind je de clustering per hoofdgroep/onderwerp/dienst/apparaat.
Ik denk dat niemand de boosheid overdreven vindt.
Ik zelf vind het treurig dat we sinds lange tijd dit instabiele SC hebben.
Wel is het taalgebruik van sommige buiten alle proporties!

Vwb Toon®️ is de App zeker niet 1.
Pas als je een abo neemt dan wel. Dat je de App neemt ivm het gemak, tja dat is evident; doe ik ook.
Toon®️ is en blijft in eerste aanleg een thermostaat, die langzamerhand als een alleskunner wordt geacht.
Daar zit de crux.

Tijd op Toon®️ 3 uit te rollen.
Reputatie 3
Badge +2
En hier nog kleine opmerking tab blad actueel op forum zou toch de forum onderwerpen moeten weer geven die actueel zijn. TOCH. Nou nee dus.
Reputatie 3
Badge +2
Toon en de app zijn een. Het gebruik van de app was een van de waardes waar mee Toon aangeprezen werd/word. Net als de slimme stekkers etc. Als je om een apparaat aan te zetten van drie hoog naar de begane grond moet word je van zelf pissig. De communicatie vanuit Eneco is gewoon belabert, als je al van communicatie mag praten. Nee mensen de boosheid is niet overdreven. Ik denk dat er meerdere mensen zijn die als hun contract voorbij is weg zijn naar de concurent.
Het is wel vervelend als je voor een dienst betaald en het ligt vaak op zijn gat.
Ik heb er ook veel gal uit gegooit en het hielp inderdaad niks.
Ook werdt het er niet beter van.
En je wordt daar best wel negatief van en je voelt je soms wel bedondert.
Maar echt het gevoel dat Eneco er veel/alles aan doen, geven ze niet.
Ook omdat de storingen vaak op elkaar lijken sinds de "oktoberstoring".
Geen actuele temperatuur, geen actueel verbruik, maar wel je elektra en gas grafiek kunnen zien die up to date is.

Dan is er toch wel verbinding met Toon!
Maar moet er wel iets fout gaan in de software.
Nu moet Eneco alleen nog steeds uitvinden wat .

Maar ik ben genezen van negatief zijn 😉 haha


Dat is negatief zijn (en terecht als het niet werkt) op een fatsoenlijke manier.
Al eerder schreef ik dat nu voor het eerst het woord grootschalig wordt gebruikt.
Hieruit leid ik af dat het SC dus dinsdag behoorlijk wordt aangepakt.
Ik blijf het zeggen, m.i. zijn de interfaces de boosdoener. Dus de App's; de web-applicatie; de eigen systemen; enz

Men wil te veel en het SC kan het niet aan. Vandaar dat na oktober vorig jaar ook gemeld werd dat er server uitbreiding was gekomen.
Nu nog de bezem er door en wie weet wat dat oplevert!
Reputatie 5
Badge +1
TOP @DJK 🙂, van negatief naar een beetje positief.
Je hebt gelijk dat de app's veel storingen geven, punt van zorg en moet worden opgelost.
Maar staat los van de Toon aan de muur, deze is wat mij betreft betrouwbaar en werkt prima.
En zeker mee eens dat de communicatie van Eneco op klachten/opmerkingen op dit forum sterk kan worden verbeterd, er is veel te weinig terugkoppeling bij klachten/storingen en frustreert vele mensen waarbij ik mezelf hier ook in herken.
Badge
Het is wel vervelend als je voor een dienst betaald en het ligt vaak op zijn gat.
Ik heb er ook veel gal uit gegooit en het hielp inderdaad niks.
Ook werdt het er niet beter van.
En je wordt daar best wel negatief van en je voelt je soms wel bedondert.
Maar echt het gevoel dat Eneco er veel/alles aan doen, geven ze niet.
Ook omdat de storingen vaak op elkaar lijken sinds de "oktoberstoring".
Geen actuele temperatuur, geen actueel verbruik, maar wel je elektra en gas grafiek kunnen zien die up to date is.

Dan is er toch wel verbinding met Toon!
Maar moet er wel iets fout gaan in de software.
Nu moet Eneco alleen nog steeds uitvinden wat .

Maar ik ben genezen van negatief zijn 😉 haha
Klopt Ton, je gedragen en volgens de huisregels hier vertoeven en je uiten is voor sommigen een groot probleem.
Reputatie 5
Badge +1
Tja, dat is nu de verhuftering in de samenleving waar iedereen het over heeft. @S.E. is hiervan een prima (school)voorbeeld.
Heeft blijkbaar grote moeite om een normale reactie te geven in dit topic en andere topics over dit onderwerp, best wel sneu voor hemzelf eigenlijk.