Geen verbinding met router/internet | Eneco Community
vraag

Geen verbinding met router/internet

• 12 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 147 Bekeken

Ik weet dat er wat problemen zijn/waren met het internet en eneco.
Echter ben ik onlangs verhuist en wilde ik onze toon installeren. Echter kom ik nu niet verder dan stap 3. De toon krijgt geen verbinding met de router / internet.
De toon geeft aan dat ik de adapter niet in de buurt moet zetten van mijn wifi verbinding. Nu twijfel ik of de storing bij mij zelf ligt. Of dat dit door de storing van Eneco komt.
Ik heb al diverse handelingen uitgevoerd. Zoals het meerdere malen proberen, mijn wifi router ergens anders geplaatst en de stekker bij de Toon nabij de cv installatie 1 min. onderbroken, maar niets werkt.
Iemand een idee?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

6 Reacties

Laat je Toon wel verbinding maken met een SSID op de 2,4 Ghz?
Hoeveel meter hangt Toon af van je meterkast?
Uw eerste vraag is me niet helemaal duidelijk. Ben niet zo heel technisch. Maar hij hangt 2 meter van de meterkast, hier had de vorige bewoner hem ook hangen.
Tja dan wordt het moeilijk, want je hebt de elementaire kennis dan niet.
Kan je iemand in je buurt/kennis even niet vragen je te helpen.

Heb je je Toon al eens een harde reset gegeven?
Nee, ken eigenlijk n iemand die er verstand van heeft. Anders vanavond maar even weer contact opnemen met Eneco, had dit eerder ook gedaan alleen toen werd er aangegeven dat dit door de storing wellicht kon komen.
Maar een harde reset is toch de stekker bij de CV eruit? :?
Een harde reset voor Toon is de Toon module bij je CV even 1 minuutje stroomloos maken.
Het probleem wat jij nu hebt staat geheel los van de huidige storing.

Wellicht dat Eneco een monteur wil sturen omdat je verhuist bent..........
Badge
Tja dan wordt het moeilijk, want je hebt de elementaire kennis dan niet.

Voor heel veel mensen is SSID geen elementaire kennis. Wellicht zou je dit kunnen uitleggen aan de TS of een linkje kunnen sturen. Antwoord verbaast me omdat je nogal prat gaat op je hulpvaardigheid....