Geen stroomverbruik na plaatsing van slimme meter. Code C11 | Eneco Community
beantwoord

Geen stroomverbruik na plaatsing van slimme meter. Code C11

• 5 februari 2019
  • 17 reacties
  • 250 Bekeken

Reputatie 1
Badge
ik heb een probleem ze hebben vandaag
slimme meter geplaatst ze hebben de P1 kabel aan de meterdapter aangesloten
gasverbruik kan ik zien
bij stroomverbruik geeft code C11 aan
heb de hulpvideo gekeken die heeft me nie geholpen
icon

Beste antwoord door Folkert 5 februari 2019, 19:40

@Marcelcv

Zijn alle sensoren uit de meteradapter? Zo ja kun je dan de volgende schermen langs gaan in je Toon zodat je meetmodule je meters ziet als slimme meters? Dit doe je via MENU – INSTELLINGEN > ENERGIEMETING > MEETMODULES > MEETMODULE 1 (potloodje) – ENERGIEBRONNEN (potloodje) > vervolgens Gas en Stroom aanvinken en voor allebei P1-aansluiting kiezen. Dit sla je vervolgens op. Ik hoor graag van je of dit gelukt is.
Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
@Marcelcv

Je hebt zo te lezen al wel alle handelingen verricht. Misschien is er iets anders aan de hand. Kan jij je klantnummer toevoegen aan je profiel? Zet dan ook gelijk de externe toegang aan op Toon. Via Menu > Toon Support > externe toegang Aan. We kijken dan voor je na wat er aan de hand is.

Geef een seintje als de toegang open staat.

Groeten,
Tina
Reputatie 1
Badge
Beste Tina
ja ik heb al wat handelingen geprobeert of het kon oplossen en dat is me nie gelukt
ik heb geen klantnummer van toon ik betaal wel de abbonoment
volgens mijn toon staat toegang tot toon op afstand staat aan dat geeft ie aan
bij lokale toegang staat uit
er staat ook dat ie verbonden is met de service center
ik zei nergens externe toegang staan op toon op dat menu
kan jullie nog steeds kijken wat er aan de hand is??
de software versie 5.04 geeft ie aan
firmwaremodule 37

Tina dan geeft ik de seintje dat ie open staat volgens mijn toon zegt open staat

Grtjes Marcel
Reputatie 7
Badge +6
@Marcelcv

Kun je je dipslay id nummer anders sturen via een pb? De toegang kun je open zetten via Menu en dan Toon Support.
Reputatie 7
Badge +6
@Marcelcv

Dank voor het display nummer, ik kan nu je gegevens zien. Ik kan alleen nog niet je Toon bekijken om dat de externe toegang klantenservice nog steeds uit staat.
Reputatie 1
Badge
Folkert.

Ik heb je een pb gestuurd naar je
over me display id nummer

de toegang staat open staat open dat zie ik bij de menu dat de de toegang aan staat
de lokale toegang moet die aan.Of uit staan?
Reputatie 1
Badge
Folkert volgens mijn toon in de menu. Staat de toegang open volgens de display hoe kan ik een foto versturen dat ik kan laten zien dat volgens toon open staat
Reputatie 1
Badge
Folkert dat is toch de toegang tot toon op afstand die bedoel je toch? Die staat aan volgens de toon
Met de externe klantentoegang wordt bedoeld, de mogelijkheid bij:

menu/Toon support

Aan de onderzijde zie je dan deze schakelaar:

Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de foto brandje
nu weet ik waar het was nu staat ie open
Reputatie 7
Badge +6
@Marcelcv

Zijn alle sensoren uit de meteradapter? Zo ja kun je dan de volgende schermen langs gaan in je Toon zodat je meetmodule je meters ziet als slimme meters? Dit doe je via MENU – INSTELLINGEN > ENERGIEMETING > MEETMODULES > MEETMODULE 1 (potloodje) – ENERGIEBRONNEN (potloodje) > vervolgens Gas en Stroom aanvinken en voor allebei P1-aansluiting kiezen. Dit sla je vervolgens op. Ik hoor graag van je of dit gelukt is.
Reputatie 1
Badge
Folkert

Er zit 1sensor van de domme gasmeter nog in de meetadapter moet ik die laten zitten of moet ik die uit de sensor halen?? Ik heb zo laten zitten en heb gedaan wat je zei via de menu over de meetmodule heb nu alles op p1 slimme meter staan dat volgens toon nu aan geeft kan je op afstand nog kijken of alles goed werkt!!
Reputatie 7
Badge +6
@Marcelcv

Deze sensor heb je niet meer nodig. Alles wordt nu via de elektrameter uitgelezen. Je krijgt straks wel een rare waarde voor het gas te zien deze is morgen weer normaal. Ik kan zien dat je de stappen hebt uitgevoerd en elektra werkt al! Gas komt altijd met een uur vertraging binnen via slimme meters, maar ik denk dat je dit morgen ook zeker kunt zien,
Reputatie 1
Badge
Folkert
dus ik als ik je goed begrijpt kan de 1sensor uit de Meetadapter halen ?? van de domme gasmeter
ok dat is mooi dat je me stappen zag dat ik uitgevoerd hebt
Reputatie 7
Badge +6
@Marcelcv

Ben je nu verlost van alle storingscodes?
Reputatie 1
Badge
Dat wel geen storingcodes meer alleen kijken of de gasverbruik kan zien !!!
Reputatie 7
Badge +2
@Marcelcv

Dat is goed om te vernemen.. super! We horen het graag als je nog problemen ervaart met de uitlezing van je verbruik! Voor nu wens ik je in ieder geval weer veel plezier met Toon 😁.

Groet, Urgel
Reputatie 1
Badge
dankje wel voor de hulp ja idd... je hoort het wel

Grtj Marcel

Reageer