Geen Status Verbruik vanaf januari 2019 | Eneco Community
beantwoord

Geen Status Verbruik vanaf januari 2019

Toon eerste bericht

80 Reacties

Sinds 1 januari 2019 is mijn status overzicht niet zichtbaar. Ik krijg de volgende melding; Helaas, Er is geen ingeschat verbruik beschikbaar voor deze maand.... Hoe krijg ik deze weer zichtbaar?

Ik zie dat een vergelijkbare vraag eerder is gepost maar lees niet echt het verlossende antwoord.

Alvast dank voor de oplossing.
Reputatie 6
Badge
Goedemorgen @C.T. van der Weerd

Welkom op het Eneco forum en goed dat je via deze weg op zoek bent naar een antwoord op wat betreft je Status Verbruik. Ik heb zojuist nieuwe data doorgestuurd naar je Toon. Binnen 24 uur moet het weer allemaal zichtbaar zijn.

Groet, Urgel
Dank je wel 😉
Hier na onderzoek ook geen ingeschat jaarverbruik voor de Elektra, het ingeschat verbruik voor Gas is wel beschikbaar.

Zou graag dit ingeschat verbruik ook weer zichtbaar hebben.
Reputatie 5
Badge
@E. Eichhorn

Ingeschat verbruik is natuurlijk wel handig in dit seizoen, dus daarom heb ik de gegevens opnieuw gestuurd naar het display. Dit is binnen 24 uur zichtbaar op Toon.

Groet,
Mitchel
Mitchel wrote:

@E. Eichhorn

Ingeschat verbruik is natuurlijk wel handig in dit seizoen, dus daarom heb ik de gegevens opnieuw gestuurd naar het display. Dit is binnen 24 uur zichtbaar op Toon.

Groet,
Mitchel

Dank je wel
klantnr.: ********

beste lezer,

Sinds begin dit jaar zie ik mijn ingeschat verbruik niet mee, kunt u dit oplossen??

Dank,

Van Beusichem
Reputatie 6
Badge +1
Beste @D.Beus

Welkom op het forum! Het ingeschat verbruik is verzonden naar Toon en zal binnen maximaal 24 uur zichtbaar zijn.

Groeten Chantal
Badge +1
Mijn ingeschat verbruik op Toon wordt sinds 1 februari 2019 niet meer getoond.
Alle eventuele oplossingen op dit forum geprobeerd, maar dat heeft niets opgeleverd.
Het ingeschat jaar verbruik moet kennelijk opnieuw naar je Toon®️ gepusht worden.
Dat kan een moderator alleen voor je regelen.
Komt straks vast goed.
Reputatie 5
Badge +1
@Oostsanen

Ik heb jouw topic toegevoegd aan dit bestaande topic. Ik heb het ingeschatte verbruik opnieuw naar Toon gestuurd. Binnen 24 uur is dit zichtbaar.

Groet,
Tina
Net als een jaar geleden zie ik geen ingeschat (maand) verbruik meer op de Toon.
Moet er weer iets 'gepushed' worden???

Mvrgr
Jaap
Reputatie 6
Badge +1
Beste @jgerkes

Jouw bericht is toegevoegd aan dit bestaande topic. Het ingeschatte verbruik is nogmaals naar Toon verzonden en zal binnen 24 uur zichtbaar zijn.

Groeten Chantal
Beste Moderator,

Geen ingeschat verbruik op Toon. Graag deze gegevens naar mij toezenden.

Groetjes, Henk
Reputatie 6
Badge
@H.P. van Schie

Goed dat je aan de bel trekt. Ik heb zojuist de laatste data naar je Toon gestuurd. Het kan 24 uur voor je deze data inzichtelijk hebt, maar hiermee moet het goed komen 💪🏾.

Groet, Urgel
Urgel bedankt voor de snelle reactie. De data is binnengekomen. Alles werkt naar behoren.👍

Groetjes, Henk
Reputatie 7
Badge +6
@A.M. Prooijen

Is het mogelijk om een foto van het gasverbruik te plaatsen, zoals je dat op Toon ziet, bedoelde mijn collega 😉
Badge +1
TinaC wrote:

@Oostsanen

Ik heb jouw topic toegevoegd aan dit bestaande topic. Ik heb het ingeschatte verbruik opnieuw naar Toon gestuurd. Binnen 24 uur is dit zichtbaar.

Groet,
Tina

144 uur later, ondanks herstarten, nog steeds geen 'ingeschat verbruik'.
Reputatie 7
Badge +6
@Oostsanen

Ik heb opnieuw de verbruiken naar je Toon gestuurd. Mocht je deze niet op korte termijn zien(binnen enkele uren) dan wil ik je vragen de externe toegang klantenservice aan te zetten via ''Menu > Toon Support'' en een screenshot te plaatsen van de melding dat er geen ingeschat verbruik aanwezig is in Toon.
Badge +1
Nog steeds geen 'Ingeschat verbruik'.
Ik heb de 'externe toegang klantenservice' aangezet.

Reputatie 5
Badge +1
@Oostsanen

Bedankt voor je bericht en de screenshots. Het 1e screenshot geeft aan dat Toon een bepaalde periode geen verbruik heeft kunnen meten. Hieruit halen we niet of het ingeschatte verbruik niet is ontvangen. Achter de schermen zien we de stroom en gas verbruiken gewoon dagelijks binnenkomen. Kan je een screenshot sturen van de tegel Grafiek van zowel het tabblad stroom en gas?

Alvast bedankt voor de moeite.

Tina
Badge +1
Ik ben in mijn vorige reactie vergeten te vermelden dat het 'ingeschatte verbruik' de afgelopen 12 maanden enorme verschillen gaf met het werkelijke verbruik zoals op MijnEneco is af te lezen. De ene maand +/- 30,- euro meer verbruikt, en de andere maand +/- 30,- euro minder verbruikt. Elke maand was het weer een verrassing wat Toon ons liet zien.

Reputatie 5
Badge +1
@Oostsanen

Bedankt voor de screenshots en de extra info. Ik ga de hulp inschakelen van de softwarebeheerders. Wil je de externe toegang aan laten staan? Ik hou je via dit topic op de hoogte.

Groeten,
Tina
Reputatie 7
Badge +6
@Oostsanen

Ik zie dat er regelmatig gaten zitten in het elektraverbruik en het gasverbruik. Kun je aangeven hoe ver de meterkast van Toon verwijderd is?
Badge +1
Er zit één etage tussen Toon en de meterkast.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen