geen sensoren gevonden | Eneco Community
vraag

geen sensoren gevonden

• 4 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 157 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Na het installeren van de slimme meters geeft onze Toon de melding " geen sensoren gevonden" al 2 keer telefonisch contact gehad maar het is nog steeds niet opgelost. Kan het aan een oude adapter liggen die is al zeker 5 jaar oud..

6 Reacties

Eindigt het typennummer van die meetmodule op 0401?
Is de software versie van deze module op Toon®️ soms 35/37?
Heb je wel een abonnement op Toon®️?

Als de meetmodule wel juist is, dan is meestal op Toon®️ bij de instellingen van de meetmodule de keuze P1 (slimme meter) niet gemaakt.
Dit vind/controleer je door te kijken bij:

menu/instellingen/energiemeting/meetmodules. Klik dan op het potloodje en daarna nogmaals op het potloodje achter Meetmodule 1
Typenummer zie foto, De softwareversie is 35/39 en ik heb een abonnement.
Verder zijn alle instellingen betreffende meetmodule ingesteld op P1. De telefonische ondersteuning had het over instellingen van Stedin die nog niet doorgevoerd waren hier zou ze via de mail op terugkomen maar hier nog geen reactie op.

Top dat je nu even foto’s plaatst. 👍👍
Je meetmodule is dus goed, gezien de software 35/39.
Toon®️ en de module werken dus perfect. Op het gebrek aan verbruik dan uiteraard.😏
Als het goed is heb je ook op Toon®️ geen verdere foutmeldingen. Klopt dat?

In jouw geval zit je in de administratieve afwerking van je Netbeheerder.
Daarom werkt je P1 poort nog niet.
Meestal is dat na enige dagen gereed en zie je vanzelf je energieverbruik op Toon®️ verschijnen.

Duurt het te lang dan zou ik je Netbeheerder even bellen, want je Slimme meter kan ook in storing staan.

toch nog even verder gekeken en een nieuw kabeltje gemonteerd omdat ik de volgorde van de draadjes niet vertrouwde (zwart zit beiden aan de buitenkant en niet aan dezelfde kant) en opgelost.
Slordig.

Tja daar waarschuwde ik vroeger altijd veelvuldig voor, want helaas waren er foutieve P1 kabeltjes bij Eneco 8n omloop.

Als je een abo hebt dat zal een moderator ongetwijfeld vandaag een nieuw kabeltje naar je op laten sturen
Reputatie 5
Badge
@Avdk

Allereerst wil ik je van harte welkom heten op het forum. Zoals @Brandje aangeeft hadden we een aantal P1-kabels wat niet goed waren, waaronder die van jou 😥. Ik heb een nieuwe P1-kabel voor je besteld. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen. Na het ontvangen van de kabel hoor ik graag van je of alles naar behoren werkt.

Groet, Emel

Reageer