Geen live updates en Toon verbind niet met wifi | Eneco Community

Geen live updates en Toon verbind niet met wifi

• 22 december 2012
  • 14 reacties
  • 790 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Kind aan huis (level 12)
  • 84 reacties
Hallo,

Vandaag Toon gekregen thuis, ten eerste zelfs met firmware 2.2.18 verbind ie gewoon niet met ons wifi netwerk.
Hij zegt verbinden en het wachtwoord klopt maar dan komt uiteindelijk na een minuut of 2 constant wachtwoord onjuist, het wachtwoord is 7 tekens en klopt 100%.
Kanaal van WIFI staat op 11 en WPA2 word gebruikt met een CISCO WAP321 access point in huis.

Op dit moment hebben we gelukkkig ook nog een ziggo modem die ook wifi uitstuurd en die verbind wel en gebruiken we dan maar tijdelijk voor Toon.

Daarnaast hebben we Toon op afstand app op de iphone/ipad geprobeerd maar krijg 2 meldingen:
1) Voor deze applicatie heeft uw toon minimaal versie 2.2.0 nodig (dat heeft ie!)
2) U heeft geen live updates account, uhm dat neem ik toch aan van wel?

Iemand enig idee hierover?
Dank want de helpdesk is niet bereikbaar in het weekend 😞

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

14 Reacties

Reputatie 3
Badge
Welkom op het forum. Ik neem aan dat toon is geïnstalleerd door een monteur vanmorgen? Wist niet dat ze in het weekend ook installaties van toon deden. Werkte het wel om toon te activeren?
Even heel simpel gedacht; moet het ww niet uit 8 karakters bestaan voor Toon??
Reputatie 3
Badge
Sorry het wachtwoord bestaat uit 8 karakters 🙂 En ja hij is activated :)
Via eneco.nl/toonopafstand op mobiel kunnen we em wel bedienen, via de app werkt het niet.
Ik denk nog maar even mee?
Staat DHCP op on?
Zijn er vrije IP-nrs om uit te delen?
Reputatie 3
Badge
Ja DHCP staat uiteraard aan 😉 er zijn nog zat vrije ip's en alle telefoons, macbooks en laptops verbinden bijna instant.
Voor de zekerheid een ander kanaal voor je SSID, bv 6 genomen?
Ik zou bijna zeggen sluit 'm eens met de ethernetpoort aan...............
Kan je meteen het MAC-adres koppelen aan een vast IP, ja toch

Kanaal van WIFI staat op 11 en WPA2 word gebruikt met een CISCO WAP321 access point in huis

kan het extra accespoint roet in het eten gooien doordat er een extra firewall actief is? In dat geval moet je misschien het mac adres van Toon toevoegen in de firewall als "veilig apparaat".
Reputatie 3
Badge
allebei de oplossingen al geprobeerd en maakt totaal  niks uit, als ik het ziggo xs point uitgooi doet ie het nog niet en kanaal wijzigen naar 6 maakt ook geen verschil. Mac adres hard erin zetten doet ook niks.
Reputatie 3
Badge
Inmiddels werkt de iphone app wel 🙂 was kwestie van wachten blijkbaar.
Gelukkig maar. Veel plezier met zuinig stoken ;)
Toon al gereset?
Reputatie 3
Badge
Je bedoeld een fabrieksreset Jacob?
Ja, kan. Bij mij heeft het probleem na een reset met het knopje zichzelf opgelost.
Reputatie 3
Badge
Ook hoorde ik iets maar is volgens mij niet bevestig dat na de update ook de stroom van toon moest bij je ketel boven zodat bepaalde problemen ook opgelost werden? Mogelijk zou dat werken maar goed ben geen voorstander om iets opnieuw onder spanning te brengen. Kan nooit goed zijn als je apparatuur streeds een klap van 220 moet verwerken. In dit geval de voedingsadapter