Geen kosten meer zichtbaar in grafieken op app wel op Toon | Eneco Community

Geen kosten meer zichtbaar in grafieken op app wel op Toon

• 9 december 2018
  • 57 reacties
  • 2189 Bekeken

Toon eerste bericht

57 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
@RayDelft

We kunnen helaas nog niet in Toon kijken. Kan je controleren of de toegang op AAN staat bij Menu - Toon support - Externe toegang ?

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +1
@RayDelft

De externe toegang staat niet aan. Kan je dit controleren en ons een seintje geven. Zo kunnen de softwarebeheerders het probleem bekijken.

Groet,
Tina
Reputatie 5
Badge +1
@ChantalS en @TinaC
sorry, stond inderdaad uit, maar nu kan je erin.
groetjes,
Raymond
Reputatie 6
Badge +2
@RayDelft

Bedankt voor het openzetten van de externe toegang. De softwarebeheerders gaan verder onderzoek doen.

Groeten Chantal
Reputatie 5
Badge +1
@Folkert
we zijn alles bij elkaar 3 maanden bezig. Levert de zoektocht al iets op?
Reputatie 6
Badge +1
@RayDelft

De zoektocht heeft al iets opgeleverd. Sorry voor de late reactie. De oorzaak is gevonden maar er is geen zicht op een fix hiervoor. Zodra die er is worden wij hierover geïnformeerd en komen we hier bij je op terug.

Groeten,
Tina
Reputatie 5
Badge +1
@RayDelft

De zoektocht heeft al iets opgeleverd. Sorry voor de late reactie. De oorzaak is gevonden maar er is geen zicht op een fix hiervoor. Zodra die er is worden wij hierover geïnformeerd en komen we hier bij je op terug.

Groeten,
Tina

Fijn dat de oorzaak is gevonden. De storing heb ik nu al drie maanden. Ik wacht maar weer even af. Ik mag aannemen dat ik niet de enige ben die veel te lage. Tarieven ziet in Toon?
Reputatie 5
Badge +1
Beste Moderators en technici

Al maanden geeft Toon foute waarden aan in de kostenoverzichten. Als ik Toon moet geloven kost het bijna niets wat ik gebruik. Zie dialoog hierboven. Nu is de oorzaak gevonden lees ik, maar een fix nog niet. Ik zit me intussen wel af te vragen hoe dat kan. Toon haalt ergens de data vandaan waarmee de kosten worden berekend. Hoe kan het dan zijn dat dat kennelijk foute data zijn, terwijl toch duizenden anderen wel de juiste gegevens kunnen aflezen? Als Toon willekeurige waarden aangeeft is de lol er natuurlijk wel een beetje van af. Nu snap ik wel dat de wereld niet onmiddellijk vergaat hierdoor, maar het zou toch wel fijn zijn als Toon de juiste gegevens toont. Toch?
Reputatie 7
Badge +2
@RayDelft

Een juiste verbruikskostenoverzicht is zeker een fijn begrip. Nu is het een tijd geleden dat deze issue onze aandacht heeft gekruist en dat je er tot heden nog last van hebt is niet prettig. Voldoende reden voor mij om de vraag, om een statusupdate, naar de softwarebeheerders weer uit te zetten. Dit heb ik zojuist gedaan. Zoals bekend wachten we op een reactie en delen we deze zodra er meer informatie is.

Groet. Urgel
Reputatie 5
Badge +1
Jullie vinden me misschien een beetje ongeduldig, maar mijn storing staat nu bijna een half jaar open. Jullie weten de oorzaak maar hebben nog geen fix. Ik wil net als alle andere Toon gebruikers kunnen zien wat mijn kosten zijn. Nu gebruik ik nog geen euro per dag. Dat kan niet kloppen toch?
Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @RayDelft

We hebben je geduld op de proef gesteld! Om transparant te zijn in deze situatie ben je, tot nu toe, de enige bij wie deze issue speelt. Voor een fix van de issue moet er softwarematig het een en ander wijzigen dat in een software update verwerkt moet worden. Dit zal voor nu nog niet gebeuren. Wanneer wel? Dat is een vraag waar voor nu geen antwoord op is. Dit is dus niet het antwoord waar je op gehoopt had. Mijn excuses hiervoor.

Groet. Urgel
Reputatie 5
Badge +1
@Urgel als er in de software van mijn Toon iets mis is wat NIEMAND heeft, dan voldoet mijn Toon toch niet aan jullie specs. Dan is de oplossing simpel. Stuur een nieuwe, ookal ben ik dan opnieuw alle data kwijt.
Reputatie 5
Badge +1
Overigens wil ik dan de garantietermijn stuiten, totdat de oplossing er is.
Reputatie 5
Badge
@RayDelft

Ik begrijp je reactie en je standpunt. Zoals @Urgel aangeeft ben je op dit moment de enige waarbij deze issue speelt en dat maakt je ook zo uniek 😋. Omdat het probleem zit in de software van je Toon gaan we Toon vervangen en kijken of hiermee de storing wordt verholpen. Er wordt binnen enkele dagen contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak. Laat je ons weten of hiermee de storing is verholpen?

Fijn weekend, Emel
Reputatie 5
Badge +1
@Emel @Urgel
Toon nummer 3 hangt sinds vanochtend. De service was prima want ik kon zelfs zaterdag kiezen en het tijdstip. De monteur betwijfelde of een nieuwe Toon het euvel zou verhelpen. De rekenfactor waarmee KWh en M3 worden omgerekend in euro is een variabele die niet “ hard” in de Toon zelf zit.

Hij lijkt helaas gelijk te hebben. De velden Stroom VANDAAG en Gas VANDAAG blijven op 0,00 staan, maar misschien verandert dat nog, want hij hangt pas een halve dag. Stroom en Gas per uur zijn WEL zichtbaar dus hij meet wel.

Maar het ging om de fout in de berekening van de kosten. Ik heb nu ruim 900 liter gas gebruikt volgens Toon en de kosten daarvan zijn 19 cent. Ook heb ik 1,99 KWh gebruikt en dat kost precies 12 cent. Dat is pas goedkoop! Kortom , probleem zit niet in de TOON zelf.

Hij rekent met 0,06 euro per KWh en met 0,21 euro per M3.
Die tarieven moeten toch ergens vandaan komen?
Heb ik een groot industriële aansluiting , of sta ik bekend als tuinder ?

Jammer want nu ben ik ook nog alle data kwijt.😫

Wie denkt er mee?
Waar moet gezocht worden?

gr
Raymond
Reputatie 7
Badge +2
@RayDelft

Wat fijn dat je de service als prima hebt ervaren. Hier doen we het uiteraard voor 💪🏾. Ik denk dat geen van ons had verwacht dat de issue zou blijven voortbestaan 😓, maar nu weten we in ieder geval dat het niet aan Toon ligt. Jammer genoeg kan ik vandaag niet in alle systemen om een check te doen naar waar het dan wel aan kan liggen. Ik ga het doorspelen naar een collega moderator voor verder onderzoek. #tobecontinued.

Groet. Urgel
Reputatie 5
Badge
@RayDelft

We hebben nu uitgesloten dat het probleem aan de software ligt. Zoals @Urgel eerder aangaf zal voor een fix van de issue er softwarematig het een en ander moeten wijzigen. Wanneer het meegenomen wordt in een softwareupdate is nog niet bekend. Ik weet dat dit niet het gewenste antwoord is. Mijn excuses hiervoor.

Groet, Emel
Reputatie 5
Badge +1
De storing is er nu al 8 maanden en 2 maanden geleden heb ik nog eens herinnerd.
Nu vinden jullie misschien dat ik te snel een oplossing wil, maar het zal toch niet zo zijn dat mijn klacht straks zijn 1e verjaardag viert?
Een Toon waarop je je gebruikskosten niet kunt zien, mist toch zijn doel?
Ik hoor graag.

Groetjes,
Raymond.
Reputatie 7
Badge +6
@RalfR

De vraag staat uit bij de ontwikkelaars. Zou je de externe toegang klantenservice nog eens aan willen zetten, dan kunnen we een en ander controleren.
Reputatie 5
Badge
@Folkert niet voor mij denk ik maar voor @RayDelft
Reputatie 7
Badge +2
@RalfR

Ik ga ervan uit dat Folkert inderdaad @RayDelft bedoelt.

@RayDelft wil je ons laten weten als de externe toegang aan staat?

Groet. Urgel
Reputatie 7
Badge +6
@RalfR

Ik bedoelde inderdaad @RayDelft, excuses hiervoor!
Reputatie 5
Badge +1
Hij staat al die tijd open voor jullie.
Reputatie 5
Badge
@RayDelft

Dank voor je bericht. Ik zie dat de externe toegang uit staat. Wil je het controleren en alsnog de externe toegang aan willen zetten?

Groet, Emel
Hij staat al die tijd open voor jullie.

Hoi Raymond, @RayDelft

Na een paar dagen gaat, uit veiligheids-overwegingen, de verbinding automatisch op Uit, hoewel op je Toon®️ deze op Aan staat. 😉
Dus nog even op Toon®️ de schakelaar op Uit en daarna weer op Aan zetten, lost dit op.😏

Reageer