Geen internetverbinding na update 3.7.9 | Eneco Community
beantwoord

Geen internetverbinding na update 3.7.9

• 10 maart 2017
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

Badge +1
Waarschijnlijk een open deur maar zekerheidshalve toch even delen :)

Update naar 3.7.9 uitgevoerd, daarna geen verbinding met internet.
Advies opgevolgd en router opnieuw opgestart, eigenlijk onnodig omdat andere app in huis hebben wel gewoon verbinding hebben.
Daarop de adapter tussen Toon en ketel even spanningsloos gezet ( wat dus niet in het advies staat ), daarna alles weer in orde 🙂
icon

Beste antwoord door Brandje 10 maart 2017, 10:32

Dat laatste klopt en staat los van dat andere apparatuur wel goed werkt.
Toon®️ dient namelijk een nieuwe beveiligde verbinding met het Service Center op te bouwen.
Soms gaat dat wat moeizaam en dan is dit de methode (samen soms met het stroomloos maken van je modem) om Toon®️ te dwingen die verbinding opnieuw in te stellen.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

3 Reacties

Dat laatste klopt en staat los van dat andere apparatuur wel goed werkt.
Toon®️ dient namelijk een nieuwe beveiligde verbinding met het Service Center op te bouwen.
Soms gaat dat wat moeizaam en dan is dit de methode (samen soms met het stroomloos maken van je modem) om Toon®️ te dwingen die verbinding opnieuw in te stellen.
Badge +1
Thnx :)
Ik noemde die andere apparatuur omdat dat het advies op de Toon was, kijk als andere apparaten wel goed werkten, ook de router gaf aan dat wifi actief was maar heb braaf het Toon-advies opgevolgd want je weet maar nooit he 🙂

Toen dat niet hielp heb ik zelf maar bedacht om de adapter tussen Toon en ketel even vd spanning af te halen, maar het zou wel handig zijn als dat ook in het advies word opgenomen.
Thnx :)
Ik noemde die andere apparatuur omdat dat het advies op de Toon was, kijk als andere apparaten wel goed werkten, ook de router gaf aan dat wifi actief was maar heb braaf het Toon-advies opgevolgd want je weet maar nooit he 🙂

Toen dat niet hielp heb ik zelf maar bedacht om de adapter tussen Toon en ketel even vd spanning af te halen, maar het zou wel handig zijn als dat ook in het advies word opgenomen.

Oké, helemaal duidelijk.
Dat laatste noemt Eneco hier altijd een harde reset.
In veel gevallen biedt dat soelaas, zoals jij dus nu ook hebt ontdekt.

Fijn dat het nu werkt en bedankt voor je nadere bericht.