Geen internet verbinding Toon | Eneco Community

Geen internet verbinding Toon

Ik ben een gelukkige bezitter van Toon.
Maar er zijn nogal wat probleempjes.
Eerst kreeg ik totaal geen inzicht voor wat het gas betreft.
Maar dat is vanochtend spontaan gaan werken.
Nu is Toon internet kwijt.
Wat ik ook probeer, het gaat niet meer lukken.
Ik werk met een zgn. repeater en heb een dijk van een signaal.
Al mijn andere apparatuur wat gebruik maakt van mijn draadloos netwerk werkt feilloos.
ik heb al een stuk of 10x getracht de code in te geven, en heb nu de moed opgegeven.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

11 Reacties

Reputatie 3
Badge
Kan je in de instellingen van Toon niet je wifi verwijderen en dan opnieuw weer aanmelden? Harde reset van Toon? Modem even restarten?

Gr. Jeroen
Reputatie 2
Badge +1
@bierhuis
Ik heb je topic verplaatst zodat hij makkelijker is terug te vinden. Daarnaast heb ik de titel gewijzigd.

In een ander topic lees ik dat het probleem is opgelost door een reset. Dit is goed om te horen.
Bedankt voor de tip Jeroen.
Het komt regelmatig voor dat Toon aangeeft dat er geen Internet verbinding is., terwijl de andere wifi apparaten in huis totaal geen problemen hebben.
Het komt regelmatig voor dat Toon aangeeft dat er geen Internet verbinding is., terwijl de andere wifi apparaten in huis totaal geen problemen hebben.
Ook bij mij komt het veelvuldig voor dat Toon aangeeft geen internet verbinding te hebben. Deze is dan wel aanwezig want al  het andere dat via wifi
verbinding maakt werkt wel.
Soms helpt een reset van Toon maar vaak ook niet. Toon is voorzien van de laatste software.
Reputatie 4
Badge
Ik denk dat dit een probleem is dat bij meerdere mensen voorkomt. Sinds kort komt het ook bij mij voor terwijl ik eerder daar geen last van had.
Het vreemde is dat het probleem ook soms uit zijn eigen weg gaat en er ineens wel verbinding is. Ik denk dat het even wachten is of het in de nieuwe update opgelost wordt?

Hoi rdr,

Inderdaad is dat een vervelend gegeven. Velen hier op het forum hebben er last van.
In de storingsmodule zit een bug; daar waar die 3 "vinkjes" staan; ik zou er maar niet opletten.
Er is aangekondigd dat er een fix voor komt.
Reputatie 1
Badge +1
Ik mag hopen dat deze fix zich snel aandient. Het gebeurt ook hier steeds vaker dat toon geen verbinding lijkt te hebben. Ook het steeds uitvallen van de toon-op-afstand app is niet bepaald en reclame voor Eneco. Vandaag tussen half 4 en iets rond 8 uur geen verbinding te krijgen met de toon app. Was verder geen nood want we waren thuis, maar het is prettig (geen halszaak) dat deze app het wel doet als je weg bent en je de kachel ff een boost wil geven.
Helemaal mee eens, als ik even terug redeneer dan denk ik dat een moderator de fix al 1,5 a 2 mnd geleden heeft aangekondigd.
Maar ik vermoed dat de fix toch de nodige problemen oplevert.
Hoe dan ook wij worden als Toon gebruiker behoorlijk er mede lastig gevallen en wat mij eigenlijk het meeste stoort is dat er geen aanvullende info van een moderator komt.

Als je zou zoeken op het woord fix dan kon je wel eens schrikken......................

Overigens lukte het mij vanaf m'n visite adres een paar keer met erg veel vertraging toch contatc te krijgen.
Gelukkig tegen achten (zoals jij ook schrijft) kreeg ik wel de mogelijkheid om op afstand de CV aan te zetten.
Ach dan kom je toch weer in een lekker verwarmd huis................
Reputatie 1
Badge +1
Helemaal mee eens, als ik even terug redeneer dan denk ik dat een moderator de fix al 1,5 a 2 mnd geleden heeft aangekondigd.
Maar ik vermoed dat de fix toch de nodige problemen oplevert.
Hoe dan ook wij worden als Toon gebruiker behoorlijk er mede lastig gevallen en wat mij eigenlijk het meeste stoort is dat er geen aanvullende info van een moderator komt.

Als je zou zoeken op het woord fix dan kon je wel eens schrikken......................

Overigens lukte het mij vanaf m'n visite adres een paar keer met erg veel vertraging toch contatc te krijgen.
Gelukkig tegen achten (zoals jij ook schrijft) kreeg ik wel de mogelijkheid om op afstand de CV aan te zetten.
Ach dan kom je toch weer in een lekker verwarmd huis................

Daarom zei ik ook dat het geen halszaak is, maar feit is wel dat mensen betalen voor en dienst die momenteel toch de nodige troubels ondervindt.  geduld word even op de proef gestelt door eneco 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Klopt het de Toon app nog steeds geen verbinding met Toon kan krijgen op dit moment?
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Frank,

Bij mij maakt de app in ieder geval wel goed verbinding met Toon, zowel via Wifi als via 3G.