Geen info gas verbruik na installatie | Eneco Community
beantwoord

Geen info gas verbruik na installatie

• 12 november 2018
  • 13 reacties
  • 390 Bekeken

Hallo,

Vandaag de Toon geïnstalleerd. Omdat wij tijdelijk in een appartement wonen, wilde ik niet al te veel moeite in de installatie steken omdat in onze nieuwbouwwoning straks een slimme meter zit. Echter kan ik het niet loslaten dat het niet goed werkt. Dus ben met mezelf de uitdaging aangegaan om het toch werkend te krijgen.

Wij hebben oude analoge meters en heb de sensoren daarop aangesloten.
De Toon ziet de sensoren ook en hij zit in de inleerfase.
Echter kan ik al wel het stroomverbruik zien. Het gasverbruik daarintegen niet.
Op de meetmodule blijft het ledje van de gasaansluiting continu branden en het blauwe lichtje in de sensor pulseert.
De stroomsensor brandt continu en het ledje knippert af en toe.

Moet ik nu gewoon geduld hebben of zit er iets anders niet goed? De sensor zit goed voor het meest rechter getallenwieltje.
icon

Beste antwoord door Brandje 12 november 2018, 17:53

Dan lijk het erop dat de sensor niet reageert op het grijze vlakje/spiegeltje wat meestal bij het cijfer 6 zit.
Uiteraard moet er wel gas gebruikt worden voordat de sensor echt gaat werken.

Je kan de zaak verversen door de meetmodule in de meterkast even 30 sec stroomloos te maken.
Bekijk origineel

13 Reacties

Dan lijk het erop dat de sensor niet reageert op het grijze vlakje/spiegeltje wat meestal bij het cijfer 6 zit.
Uiteraard moet er wel gas gebruikt worden voordat de sensor echt gaat werken.

Je kan de zaak verversen door de meetmodule in de meterkast even 30 sec stroomloos te maken.
Bedankt voor de tip Brandje.

Ik heb de gassensor handmatig voor de meter gehouden totdat het blauwe pulserende lampje constant brandde. Daarna de sensor met ducktape vastgezet En.... hoera het werkt!

Helaas is het houdertje gesneuveld. Weet iemand hoe ik een nieuwe kan krijgen?
Hoi Jan,

Graag gedaan!
Als je een abonnement hebt dan stuurt Eneco je gratis een setje nieuwe houders.
@eneco kan ik via deze wijze een setjes nieuwe houders krijgen?
Reputatie 7
Badge +5
@Jan Bijnnen

Als je over een Toon abonnement beschikt, is dat geen enkel probleem! Kan je voor ons nog je klantnummer toevoegen aan je profiel?
Graag zou ik ook gratis een setje nieuwe houders ontvangen
Reputatie 5
Badge +3
Hi @Jong,

Bedankt voor jouw bericht. Onder het klantnummer uit jouw profiel zie ik dat er geen analoge maar slimme meters hangen op het adres. Hierbij is er geen sprake van sensoren om het energieverbruik weer te geven.

In de aantekening van het laatste telefonische contact op 14 november lees ik terug dat de uitleesfunctie van jouw gasmeter momenteel in storing staat.

Heb je hierover al contact gehad met de netbeheerder in jouw regio?
@eneco ik heb mijn klantnummer aangevuld in mijn profiel.
Beste Rodney,

Bedankt voor je reactie.
Heb idd een melding gedaan bij STEDIN over de desbetreffende code.
Zal dus moeten wachten op reactie van STEDIN.
Reputatie 5
Badge +3
@Jan Bijnnen,

Dank daarvoor! 🙂 Ik heb een nieuwe set voor je besteld. Binnen twee weken kun je deze thuis verwachten.
Beste Rodney,

Hopelijk komt de set op tijd aan want aanstaande maandag 26/11 komen de mensen van STEDIN langs om te kijken naar het probleem met de Gas meter.
Reputatie 5
Badge +3
@Jong ,

Bedankt voor jouw reactie. Wellicht begrijpen we elkaar verkeerd.

In mijn vorige reactie geef ik aan dat je slimme meters hebt op jouw adres. Je hebt dan geen sensoren (of houders) nodig om je verbruik op Toon zichtbaar te krijgen. Deze zijn dan ook niet besteld.

Stedin is de eigenaar van jouw slimme meters. Omdat de uitleesfunctie hiervan in storing staat, komen ze bij je langs om dat te verhelpen.

Hopelijk is het zo wat duidelijker. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.
Beste Rodney,

bedankt voor je snelle reactie.
Duidelijk, hopelijk kunnen zij het snel fixen.

Reageer