Geen grafiek in verbruik op Toon | Eneco Community
beantwoord

Geen grafiek in verbruik op Toon

  • 15 september 2019
  • 46 reacties
  • 602 Bekeken

Hallo,

Sinds een week is bij mij de Toon geïnstalleerd. Hoelang duurt het voordat er een grafiek zichtbaar is in het verbruik ?

icon

Beste antwoord door Erwin Middelkoop 15 september 2019, 14:14

Dit is het beeld nu.
Geen storingen in het systeem ..

Vorige week een monteur geweest, omdat na de 1e installatie niks binnen kwam op Toon.
Nieuwe P1 kabel, nieuwe meetmodule en nieuwe Toon geplaatst.

Bekijk origineel

46 Reacties

De opbouw van de uur stroom grafiek moet gelijk zichtbaar zijn, als er door Toon®️ stroomverbruik wordt geregistreerd.
Hoe ziet het Stroomverbruik Nu er bij jou uit?

Dit is het beeld nu.
Geen storingen in het systeem ..

Vorige week een monteur geweest, omdat na de 1e installatie niks binnen kwam op Toon.
Nieuwe P1 kabel, nieuwe meetmodule en nieuwe Toon geplaatst.

Hoi Erwin,

Als er op je laatste foto geen stroomverbruik wordt geregistreerd en de monteur reeds de onderdelen heeft vernieuwd die de draadloze koppeling Toon met je P1 poort verzorgen dan zou op Toon®️ een instelling niet goed kunnen staan.

Kijk daarvoor bij menu/instellingen/Energiemeting
De meetmodules zijn verbonden?
Klik op het potloodje en achter meetmodule 1 ook nog een keer.
Staat slimme meter op P1?

Zo ja, dan houd ik het op een Slimme meter storing en zou je je Netbeheerder moeten bellen.
Helaas komt dat meer voor😢😢

Bedankt voor je snelle reacties !

Ik kan alleen niet terug vinden waar ik de meetmodules kan instellen/veranderen


.
Graag gedaan Erwin,

Kijk nog even na wat ik eerder schreef!

Ik zie al dat je meetadapter niet op Verbonden staat.
Dus die zou opnieuw verbonden moeten worden.

Begin eens op het potloodje te drukken achter Meteradapter.

En hier heb je nog even de algemene info inzake verwijderen/koppelen meetmodule:

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/nieuwe-meetmodule-installeren-ontkoppelen-en-koppelen-19826
Reputatie 1
Badge
Stroom nu staat vast op 3 blokjes
Stroom vandaag geen indicatie
Gas vandaag geen indicatie
Productie 🌞 geen indicatie
Stroom per dag geen indicatie
Geen grafieken
Rookmelders vallen steeds weg aanmelden en ze zijn er weer voor een dag

Hier graag een oplossing voor Toon op afstand staat aan

Alvast bedankt.
Met deze opsomming lijkt het erop dat je meetmodule van Toon®️ in de meterkast eerst even 30 seconden stroomloos gemaakt moet worden.😎😀🤔

Ook kan je je meetmodule op Toon®️ even controleren.
Lees svp even in dit topic terug naar de tips en handreiking.

Staat bv je meetmodule op Toon®️ nog wel op verbonden?
Reputatie 7
Badge +6
@ Erwin & @AAG de Horde

Kunnen jullie de toegang klantenservice aanzetten? Hoe dat gaat kun je hier lezen. Toon op afstand aanzetten is altijd te adviseren, wanneer je gebruik wil maken van de app.

Groet,

Folkert
Reputatie 1
Badge
Goedemiddag Folkert,

toegang klantenservice staat aan, ik hoop dat je het kan fixen op afstand.

gr,
Rian
Reputatie 1
Badge
Ik zie wel het verbruik en productie van zon maar ik zie geen grafieken
Reputatie 7
Badge +6
@AAG de Horde

Kun je de toegang nog even aan laten staan? Op de een of andere manier hebben we moeite om jouw Toon te bereiken Ik zie wel dat je de toegang open hebt, maar het lukt mij niet om het een en ander voor je na te kijken.. Ik vraag zo een collega om ook nog even te kijken voor je.
Reputatie 1
Badge
Geen probleem hij staat nog ingeschakeld
Reputatie 6
Badge +1
@AAG de Horde

Het blijft moeilijk om Toon te bereiken. Heb je de tip van @Brandje al uitgevoerd door de meetmodule in de meterkast 30 seconden uit het stopcontact te halen?

Kan je een seintje geven als je dit hebt gedaan? Alvast bedankt.

Groeten, Tina
Reputatie 1
Badge
Meetmodule los gehad
Reputatie 6
Badge +1
@AAG de Horde

Dank je wel. Is het je opgevallen dat de led lampjes op de meetmodule kort branden als je deze terug stopt in het stopcontact?
Reputatie 1
Badge
Ze knipperen zoals ik gewend ben.

Voor alle duidelijkheid, mijn verbruik en opbrengst kan ik wel zien maar ik heb geen grafieken
Reputatie 6
Badge +1
@AAG de Horde

Ok dat is dan duidelijk. Ik kan nog steeds Toon niet bereiken en dus niet inzien dus ik kan je nu niet helpen. In dit geval schakel ik de hulp in van de softwarebeheerders. Bij een terugkoppeling komen we hier in dit topic erop terug. Laat aub de externe toegang aan staan hiervoor. Alvast bedankt.

Groeten, Tina
Reputatie 1
Badge
Oké bedankt voor de moeite, ik zal hem aan laten staan.

Een prettige avond.
Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag @AAG de Horde

Zojuist hebben we van de softwarebeheerders een bericht ontvangen met daarin de vraag of je Toon 5 minuten stroomloos wil maken. We horen graag van je wat het resultaat hiervan is.

Groet. Urgel
Reputatie 1
Badge
goedemiddag,

ga ik nu doen 5 min van de stroom

gr,
Rian
Reputatie 1
Badge
Hoi Urgel,

10 min van de stroom af geweest toegang staat aan.

gr,
Rian
Reputatie 7
Badge +2
@AAG de Horde

Dank je wel voor je medewerking 🙂. Merk je zelf verbetering als het gaat om de weergave van je verbruik/opwek?

Groet. Urgel
Reputatie 1
Badge
Nee helaas niets veranderd.

gr,
Rian
Reputatie 7
Badge +2
😞 Dan zullen we dit op een andere manier moeten oplossen en dat is een monteur langs sturen. Ik zal hier een melding van maken en dan zal er uiterlijk volgende week contact met je worden gelegd voor het maken van een afspraak.

Groet. Urgel

Reageer