Geen geschat verbruik in Toon | Eneco Community
vraag

Geen geschat verbruik in Toon

Beste, er staat nog geen ingeschat verbruik in Toon. Hierdoor zie ik momenteel geen bedragen bij het verbruik.

Mvg patrick

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

22 Reacties

Er spelen 2 zaken.
Ten eerste dient het geschatte jaarverbruik naar je Toon gepushed worden.
Dat kan je controleren door op de pagina "Status Verbruik" te kijken bij de letter I of die bedragen daar staan.
Ten tweede dient Eneco de prijzen die met je zijn afgesproken ook te pushen naar je Toon.

Dus de eerste kan je zelf controleren.
Als je Toon pas nieuw is kan het een maand duren voordat de statusbalk actief wordt.
Dank u wel. Er is inderdaad nog niets gepushed. Toon heb ik inmiddels al een langere periode. Waarschijnlijk nog even wachten op de informatie van Eneco
Je bedoelt dat bij de letter I niets staat?
Reputatie 1
Badge +1
Vanmorgen nieuwe update gedraaid en weer hetzelfde probleem als vorig jaar december.
Geen elektraverbruik meer op mijn Toon zichtbaar
Reputatie 7
Badge +7
Vanmorgen nieuwe update gedraaid en weer hetzelfde probleem als vorig jaar december.
Geen elektraverbruik meer op mijn Toon zichtbaar

doe eens een hard reset ( spanning even van de Toon ketel module bij je c.v.) en er weer op
en Toon weer ff de tijd geven om op te starten en te bekomen van de schrik.
Reputatie 1
Badge +1
Dat had ik al gedaan voordat ik de melding op het forum zette. Evenals de verbinding bij de metermodule spanningsloos gezet.
Vorig jaar heb ik hetzelfde probleem gehad na een update draaien en was ik daarna alle gegevens van slimme stekkers kwijt omdat ze mijn Toon vanuit Eneco gereset hadden. Ik moest toen al mijn slimme stekkers weer opnieuw aanmelden. Ik ben bang dat dit nu weer het geval is en daar ben ik echt niet blij mee.
Reputatie 7
Badge +9
@Wimmie: U meteradaptor ook al is opnieuw laten koppelen aan Toon?

Deze dan eerst verwijderen in Toon, en dan opnieuw koppelen..
Ik wacht al drie maanden op de gegevens van de gas standen . 15 keer gebeld en nog niks . but firma .
Kon ik maar zonder kosten van Eneco afkomen.P 4 systeem werkt niet ,maar goed dat die niet in auto zit dan had ik al 3 maanden moeten fietsen.
Zonder kosten van Eneco afkomen??
Eneco is hier toch geen partij?
Het is toch een probleem wat bij je Netbeheerder zit?
Hier misschien nog even een uitleg inzake P4 systeem:

https://maartendewit66.wordpress.com/2012/03/10/slimme-meter-domme-kracht/

en lees dan men name de uitleg van:

"Kilian Hekhuis zei: 3 september 2012 om 11:08"

Misschien nog eens een duidelijke uitleg, want P4 systeem komt nog wel eens ter sprake.

Beste Brandje
Volgens mij wordt jij betaald door Eneco. Ik heb een contract met eneco en deze moet de zaken voor mij oplossen.

Beste Brandje
Volgens mij wordt jij betaald door Eneco. Ik heb een contract met eneco en deze moet de zaken voor mij oplossen.

Nee, dat zou wel leuk zijn als dat waar was.
Ik ben net als jij een forum lid, alleen probeer ik m'n mede forumleden te helpen en advies te geven.
Uiteraard moet men daar wel voor open staan.
En zo niet, even goeie vrienden.
Dit issue duurt voor jou nu dus 3 maanden; zonder de druk op de juiste plaats te leggen is het wel begrijpelijk waarom het zolang duurt......

Suc6 met je issue en een prettige avond!
Reputatie 7
Badge +9

Beste Brandje

Dat is wel heel erg simplistisch gedacht.. Je moet toch echt bij je netbeheerder zijn. Deze morgen bellen, anders een klacht indienen bij klacht.nl. Eneco kan niet meer doen, dan een verzoek indienen bij u netbeheerder, deze zijn ook afhankelijk hiervan.

Brandje probeert je te helpen.. Wilt u dit niet, verricht in vervolg dan de problemen via privé bericht naar een moderator..
Hoi mAiden,

Je zegt het goed: "simplistisch gedacht"
Dit is weer precies zo'n voorbeeld waarbij men denkt niets met zijn Netwerkbeheerder te maken te hebben.
Gelijktijdig wordt vergeten dat je ook bij je Netwerkbeheerder klant bent.
De gasmeters zijn immers in hun bezit en storingen dienen zij dan ook op te lossen voor hun klanten.
Doet me weer denken aan de storing in de gasweergave per 1-1-2016 waar men ook van dacht: dat lost Eneco wel even op"
Nou nee dus, uiteraard.............
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Brandje,

Het is zelfs nog sterker, Eneco mag niks met de meters wat betreft storingen etcetera, dit alles lig bij de Netbeheerder.

Daar deed dit mij ook aan denken, draai nu al klein tijdje mee op forum, en naar aller plezier. Maar kom ook steeds meer mensen tegen die denken van 'Los Eneco wel op'.. Soms terecht, maar heel vaak onterecht. Eneco kan niks meer of minder dan de consument zelf.
Dat klopt zeker, want Eneco is in heel veel zaken je zg aanspreekpunt.
Maar juist waar het in storing staan in dit geval bij het P4 systeem, dan heeft Eneco alleen maar een terugmeldings verplichting naar de Netbeheerder en dat was het dan.
De door ons zo vaak geadviseerde drukuitoefening kan Eneco niet, maar de klant des te meer!

Wat ik ook altijd vervelend vind is dat zeker in de jaarnota periode, je het risico loopt een geschatte jaarnota te krijgen en dan kan je daar weer achteraan!!
Reputatie 7
Badge +6
@Mulder.pp,

Hier zie ik dat Toon nog geïnstalleerd moet worden, aangezien er vorige maand een nieuwe aanvraag voor Toon is gedaan. Maar daar gaan het mis blijkbaar, omdat je aangeeft Toon al een langere tijd te hebben. Wat is de situatie precies? Je kunt mij in ieder geval de displaycode van de huidige Toon doorgeven via een privébericht? Dan koppel ik die Toon aan jouw klantnummer die je nu voor op het forum gebruikt. Hoe zit het met de nieuwe aanvraag van Toon? Daar lijkt dan iets niet goed te gaan als jij Toon al hebt. Ik ontvang graag meer informatie, dan kan ik er verder mee.
Reputatie 7
Badge +6
@Wimmie,

Als het goed is zie je het stroomverbruik weer op Toon, toch? Hier zie ik het achter de schermen weer door komen, dus dat moet goed gaan. 😉
Reputatie 7
Badge +6
@J.P.P. Spee,

Erg vervelend natuurlijk dat je al zo lang met het probleem kampt dat het gasverbruik niet zichtbaar wordt op Toon. Toch kunnen wij er niets aan doen en dient Enexis dit op te lossen. Ik adviseer je daar je beklag te doen, zij helpen je verder.
Hopen dat het snel wordt opgelost!
Reputatie 1
Badge +1
Beste Danielle
Inderdaad zie het stroomverbruik weer nadat ik de meteradapter weer heb aangemeld. Blijft het grootste probleem dat ik ook al (8 stukst) mijn slimme stekkers moest verwijderen via Toon en weer stuk voor stuk moet aanmelden. Hierdoor ben ik ook alle opgeslagen gegevens vanaf Dec. 2015 kwijt. In december 2015 had ik ook hetzelfde probleem na een update en waren mijn gegevens van 2 jaar verloren gegaan.
Dit is echt niet leuk meer.
Reputatie 4
Badge +4
@Wimmie,

Het is niet de bedoeling dat je na een update alle slimme stekker opnieuw moet aanmelden en dat je hierdoor alle gegevens kwijt bent. Ik zie dat je contact hebt gehad met onze klantenservice en dat zij het probleem hebben uitgezet bij de softwarebeheerders. Mijn collega van de klantenservice informeert je zodra er meer bekend is.
Reputatie 1
Badge +1
Hartelijk dank voor je reactie maar dit is hetzelfde antwoord dat ik vorig jaar december ook al had gekregen en zelfs nog een tegoedbon voor de bloemist.
Blijkbaar hebben de softwarebeheerders daar minder prioriteit aan gegeven dan aan het ontwikkelen van allerlei nieuwe toepassingen.