Geen gasverbruik zichtbaar op Toon (slimme meters) | Eneco Community

Geen gasverbruik zichtbaar op Toon (slimme meters)

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

274 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
nee idd dat klopt toen liepen de weken gewoon normaal week 52 naar week 1
afgelopen jaar was dit week 52 naar week 53 en toen pas week 1 dus gewoon een softwarefoutje wel een slordig foutje moet ik zeggen
Hoi Wim,

Dat is wat kort door de bocht.
Ik zeg niet dat iedere jaarwisseling een storing oplevert!
Nee het is een aandachtspunt en dat blijkt nu maar weer!

En of dat een "weekfoutje" is dat betwijfel ik, want de slimme meters werken niet met weken, dat doen de aangesloten derden.

De slimme meter werkt per dag!
De meter wordt, op verzoek, elke dag ook uitgelezen!
Reputatie 4
Badge +4
Misschien zullen we het (n)ooit horen waar het probleem in ontstaan is.
Misschien zullen we het (n)ooit horen waar het probleem in ontstaan is.

Zoals gewoonlijk zullen we het nooit exact horen.
Bij Netwerkbeheer hoor je vrijwel nooit iets; behalve als je belt dan krijg je spaarzaam iets te horen.
Reputatie 6
Badge +2
idd valt me mee dan Liander nog wat info geeft
bij Cogas kreeg ik helemaal niets te horen allen dat Eneco een foutcode zou moeten hebben gehad en die moet doorgeven aan hun.
Reputatie 4
Badge +4
Contact gehad met klantenservice van Enexis via Chat (niet meer doen, gaat moeizaam). Medewerker bleef er op aandringen dat Eneco dit probleem moet oplossen. Quote: Ik adviseer u om Eneco met ons contact op te laten nemen. Conform de marktafspraken is dit ook de afspraak dat Eneco het probleem gaat oplossen.

Heb medewerker zelfs verwezen naar dit Topic en dat het bij de netbeheerders allang bekend was.
Reputatie 6
Badge +2
dit kreeg ik dus ook te horen van Cogas
ben bang dat dit een lang probleempje gaat worden en onze vergelijking de prullenbak in kan
Contact gehad met klantenservice van Enexis via Chat (niet meer doen, gaat moeizaam). Medewerker bleef er op aandringen dat Eneco dit probleem moet oplossen. Quote: Ik adviseer u om Eneco met ons contact op te laten nemen. Conform de marktafspraken is dit ook de afspraak dat Eneco het probleem gaat oplossen.

Heb medewerker zelfs verwezen naar dit Topic en dat het bij de netbeheerders allang bekend was.

Hoi Wim,

Zo zie je maar weer hoe ook klanten-mederk(st)ers niet goed geïnformeerd worden. Gebeurt bij Eneco trouwens ook hoor....

Die draaien gewoon het standaard verhaaltje af, ja ja

In ieder geval goed dat je hun ook wakker hebt geschud!!:D
De medewerker die ik sprak, zei direct al, ja, dit is bekend. Mag ik je postcode en huisnummer om te zien welke meter jij hebt bla bla. En toen het verhaal wat op dat moment tot zover bekend was.

Kostte me geen moeite, binnen 5 minuten wist ik meer dan waar ik heel de ochtend al mee bezig was, zelfs zonder wachttijd aan de telefoon!
De medewerker die ik sprak, zei direct al, ja, dit is bekend. Mag ik je postcode en huisnummer om te zien welke meter jij hebt bla bla. En toen het verhaal wat op dat moment tot zover bekend was.

Kostte me geen moeite, binnen 5 minuten wist ik meer dan waar ik heel de ochtend al mee bezig was, zelfs zonder wachttijd aan de telefoon!

Kijk maar eens in het andere topic!
Daar heeft @Toy al gemeld dat hij morgen nieuwe meters krijgt!

Kijk zo kan het ook als je je Netbeheerder maar belt, want daar doe je zaken mee en niet met Eneco!!
Verwarrend twee topics :8
Hoi Jeroen,

Tja dat is al zo lang er reacties worden geplaatst en men vooraf niet kijkt of er al een topic loopt.
Helaas een bekend fenomeen bij forums................
Ja, weet het, ben er ook wel bekend mee, Zit ook op meerdere fora.
Reputatie 4
Badge +4
Topics samenvoegen door een moderator?
Topics samenvoegen door een moderator?

Tja uiteraard en dan doen ze soms ook, maar nu hebben ze het, denk ik, even te druk met andere zaken!

Ze zijn hier nog amper online geweest!!
Reputatie 4
Badge +4
Kan ik me iets bij voorstellen.
Reputatie 2
Badge
Mijn netwerkbeheerder gebeld. Stedin. Wat een vriendelijke mensen daar!
Op 2 januari heeft mijn gasmeter nog naar Stedin gecontact. Dat gaat via de gprs verbinding van de elektra meter. En zou die verbinding weg zijn, dan krijgen ze daar direct een storingsmelding van.
Bij hun Is alles dus groen. Terecht zeggen ze dat ik bij Eneco moet zijn...
Om het nog ingewikkelder te maken: voor gas zit ik bij Stedin, en voor elektra bij Liander. Moet ik nu ook Liander bellen?
Dat je dat zomaar "durfde".........:P

Ik zit ook voor gas bij Stedin en voor stroom bij Liander.
Diegene die stroombeheerder is is in dit soort zaken leading!

Dus Liander bellen.

De storing, waar we het hier over hebben, zit immers in de slimme stroommeter met DSMR 2.2 software versie.
Reputatie 6
Badge +2
vindt dat het akelig lang stil blijft vanaf de netbeheerders en ook van Eneco geen feedbacks hoe de stand van zaken is
Badge
In de openingspost staat anders al een update. Ook is het voor de netbeheerders pas de eerste werkdag sinds het nieuwe jaar, uitgezonderd de storingsdienst. Qua Toon is je maand nu toch al pure onzin dus zolang ze het deze maand nog oplossen ben ik tevreden eigenlijk.

Nouja.. tevreden.. dit is al mijn 2e gasmeter en 3e storing in de koppeling tussen de gas- en elektriciteitsmeter. Wederom is net als 2014 mijn jaaroverzicht ook gelijk niets meer waard omdat ze de verbruiksgegevens in Toon niet aan kunnen passen (waarom staat dit niet gewoon in de cloud/op eigen servers zodat dit op afstand beheerd kan worden???).

Achja, gelukkig is het niet meer dat een (overpriced) gadget zo'n Toon en zijn er ergere dingen in het leven.

Helaas 'kan ik inmiddels niet meer zonder' op afstand bestuurbare thermostaat en kan Toon niet echt wat zonder abonnement. Jammer jammer, wat heb ik mezelf in een vendor lock-in laten praten 🙂 Kudo's voor Eneco's business model/marketing. Maargoed ik dwaal wel heel erg af nu... Sorry!
Badge
Zojuist heb ik gebeld met STEDIN.net als netwerkbeheerder, maar daar werd ik afgescheept. Ik heb ze verteld dat ik een klacht ga indienen.

De vrouw die ik aan de telefoon had, had het erover dat er sinds 28-12 idd geen communicatie tussen de gasmeter en de slimme meter is geweest. Volgens haar staat in de wet dat er een periode van 14 dagen tussen moet liggen en tot dan kan er geen afspraak gemaakt worden met een monteur. Na de 14 dagen wordt automatisch een afspraak gemaakt dat er een monteur langs komt.

Ze kon niets doen, geen handmatige afspraak maken en er was ook geen enkele andere oplossing dan afwachten tot het automatische process in werking treedt.
Ik heb een ander merk namelijk een Uniflo type G4SMV. Ook hier geen gasaflezing op Toon.
Ben benieuwd of bovenstaande ook voor mij geld.
Volgens Endinet (regio Eindhoven) ligt het aan de 'slimme' electriciteits meter en zal het nog wel een paar dagen duren voordat dit is verholpen. Ik gok een soort van Milleniumbug 😉 Voor de eindafrekening/statistiek maakt het allemaal niet zoveel uit behalve dat er een verbruik piek gaat komen op de dag dat het weer werkt denk ik. De gas meter loopt gewoon door en laatst geregistreerde waarde zit ook In Toon dus no worries or whisfull thinking dat we paar dagen gratis gas hebben gehad 😉
Zojuist heb ik gebeld met STEDIN.net als netwerkbeheerder, maar daar werd ik afgescheept. Ik heb ze verteld dat ik een klacht ga indienen.

De vrouw die ik aan de telefoon had, had het erover dat er sinds 28-12 idd geen communicatie tussen de gasmeter en de slimme meter is geweest. Volgens haar staat in de wet dat er een periode van 14 dagen tussen moet liggen en tot dan kan er geen afspraak gemaakt worden met een monteur. Na de 14 dagen wordt automatisch een afspraak gemaakt dat er een monteur langs komt.

Ze kon niets doen, geen handmatige afspraak maken en er was ook geen enkele andere oplossing dan afwachten tot het automatische process in werking treedt.

In het andere topic kan je meer lezen over de aanpak van het DSMR 2.2. issue.
Volgens Endinet (regio Eindhoven) ligt het aan de 'slimme' electriciteits meter en zal het nog wel een paar dagen duren voordat dit is verholpen. Ik gok een soort van Milleniumbug 😉 Voor de eindafrekening/statistiek maakt het allemaal niet zoveel uit behalve dat er een verbruik piek gaat komen op de dag dat het weer werkt denk ik. De gas meter loopt gewoon door en laatst geregistreerde waarde zit ook In Toon dus no worries or whisfull thinking dat we paar dagen gratis gas hebben gehad ;)

Als je de andere topic's en dit topic nog even naleest dan zie je wat er exact aan de hand is en in welke slimme meter.
En daarop draaiende DSMR 2.2 software.

Hoe de oplossing zal zijn daar over is nog niets concreets bekend!