Geen gasverbruik zichtbaar op Toon (slimme meters) | Eneco Community

Geen gasverbruik zichtbaar op Toon (slimme meters)

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

274 Reacties

Oke, wachten we morgen even af. 🙂
Na geen reactie te hebben gekregen op dit forum van een moderator heb ik zelf Eneco maar weer gebeld.
Volgens deze medewerker kan het 2 tot 4 weken duren voordat het gasverbruik doorgegeven gaat worden. De installateur zei zo'n 2 uur. Een andere medewerker zei 24 uur. Wie moet ik nu geloven? In TOON staat bij de Energiemeters/Meteradapter bij verbinding nog steeds: Sensoren worden ingeregeld. :(:(:(
M. de Ridder wrote:

Na geen reactie te hebben gekregen op dit forum van een moderator heb ik zelf Eneco maar weer gebeld.
Volgens deze medewerker kan het 2 tot 4 weken duren voordat het gasverbruik doorgegeven gaat worden. De installateur zei zo'n 2 uur. Een andere medewerker zei 24 uur. Wie moet ik nu geloven? In TOON staat bij de Energiemeters/Meteradapter bij verbinding nog steeds: Sensoren worden ingeregeld. :(:(:(

Ik heb sinds december Toon, maar pas sinds 4/2 jl. slimme meters. Ik zie ook geen gasverbruik en in Toon staat ook Sensoren worden ingeregeld. Moet ik actie ondernemen of komt het vanzelf goed??
Reputatie 7
Badge +8
J.L. Niezen wrote:

M. de Ridder wrote:

Ik heb sinds december Toon, maar pas sinds 4/2 jl. slimme meters. Ik zie ook geen gasverbruik en in Toon staat ook Sensoren worden ingeregeld. Moet ik actie ondernemen of komt het vanzelf goed??

Wat voor versie van meteradaptor heeft u?
Reputatie 7
Badge +6
@M. de Ridder,

Sorry voor het ongemak dat je via deze weg niets meer hebt vernomen van ons. Jouw bericht is ons ontschoten.
Naar ons weten is de status van de gasmeter nog ongewijzigd, aangezien wij ook geen standen doorkrijgen op afstand. De storing is in behandeling bij de netbeheerder zie ik en we hopen natuurlijk dat het snel wordt opgelost. Even afwachten nog!
mAiden wrote:

J.L. Niezen wrote:

M. de Ridder wrote:

Wat voor versie van meteradaptor heeft u?

Ik weet niet zeker wat u bedoelt M150122 ? MA304C?
Reputatie 7
Badge +6
@J.L. Niezen,

Jammer dat het gasverbruik nog niet te zien is op Toon. Maar je hoeft niets te doen, het komt vanzelf in orde. Alleen wanneer is nog even de vraag.
Reputatie 3
Badge
Vandaag weer Stedin gebeld.,elke week, dat ik vanaf 20 januari geen verbruik meer heb op mijn Toon,
elke keer moest ik maar wachten. Nu sinds vandaag wordt er een dossier aangemaakt en waarschijnlijk een monteur gestuurd.
Heb dus een Kaifa slimme meter en Itron gasmeter.
Reputatie 7
Badge +6
@Cees64,

Goed dat je de netbeheerder hebt benaderd. Hopen dat ze er snel bij je op terug komen en de oorzaak achterhalen. Het zou natuurlijk heel fijn zijn als Toon weer naar behoren werkt. 🙂
Reputatie 3
Badge
Ja hoor vandaag belde Stedin met als oplossing dat ze de gasmeter op afstand proberen te activeren.
Dit gaan ze meerdere malen niet, lukt het niet , dan krijg ik een brief om een afspraak met een monteur te maken.
Nu maar hopen dat het dit jaar gaat lukken, vertrouwen er in heb ik er totaal niet meer in:(:@:(
Reputatie 7
Badge +7
Cees64 wrote:

Ja hoor vandaag belde Stedin met als oplossing dat ze de gasmeter op afstand proberen te activeren.
Dit gaan ze meerdere malen niet, lukt het niet , dan krijg ik een brief om een afspraak met een monteur te maken.
Nu maar hopen dat het dit jaar gaat lukken, vertrouwen er in heb ik er totaal niet meer in:(:@:(

Cees blijven bellen om de x aantal dagen , dat is het enigste blijkbaar om Stedin in beweging te krijgen:@
word tijd dat ze daar eens een afdeling klanten service krijgen die voor de klant wat doet.

op internet je klacht over Stedin zetten bij:

http://www.klachtenkompas.nl/

wie weet helpt het .
Reputatie 3
Badge
Heb net ook een Stedin klanttevredenheidsonderzoek gedaan, kregen van mij een slechte beoordeling.
Wacht nog een paar dagen en dan het klachtenkompas invullen, want ik ben het echt spuugzat:@:@:@
Reputatie 3
Badge
Eindelijk vandaag zie ik mijn gasverbruik op toon en heb dan vandaag al 75 kub opgestookt
Zo zie je maar weer: uiteindelijk komt het allemaal goed!
Reputatie 3
Badge
Is die 75 kub het totaal wat ik mis vanaf 20 januari?
Reputatie 4
Badge +1
Dag Cees,

Ik heb je in een ander topic al een reactie gegeven.

Groet,
Mike
Badge +2
Vandaag slimme meters gekregen Electrisch Kaifa MA 105 en Gas Elster BK-G4
Helaas geen gasverbruik zichtbaar staat al 3 uur aan is dit normaal ??
Is het stroomverbruik wel zichtbaar?
Wat is de firmware van je adapter?
Badge +2
Stroomverbruik is wel zichtbaar
Firmware adapter is 015/011
Oké dat heb je in ieder geval de juiste adapter.
Dan vermoed ik dat je gasmeter nog niet gekoppeld is met je stroommeter.
Je netbeheerder moet daar voor zorgen.
Dat kan maximaal 14 dagen duren, maar meestal is het binnen enkele dagen gepiept.
Badge +2
Oke bedankt dan wacht ik het af
Badge +2
I. Zonruiter wrote:

Oke bedankt dan wacht ik het af

Inmiddels gasverbruik zichtbaar:)
Bedankt voor de terugkoppeling!
Veel plezier verder met je Toon.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Topic gesloten, bij problemen met gasregistratie kan een nieuw topic geopend worden, dit betrof een landelijk probleem en is inmiddels opgelost.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen