Geen gasverbruik zichtbaar op toon | Eneco Community
vraag

Geen gasverbruik zichtbaar op toon

Vanmiddag is de slimme stroom / gasmeter gemonteerd, per direct was het stroomverbruikt te zien maar ik zie geen gasverbruik. Wat te doen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

14 Reacties

Hoi Erwin,

Fijn dat het nu werkt en dat je het nog even aan ons terugkoppelt.

Ik hoop dat je nu dan ook begrijpt waarom Theo en ik je zo duidelijk de richting van je netbeheerder stuurde.
Dat er een koppelingsprobleem was vermoedden we natuurlijk al, want op dat gebied hebben we hier aardig wat ervaring opgedaan!
Endinet langs geweest. En meters waren niet gekoppeld. Fout van de monteur die ze maanden geleden heeft geplaatst. Meters gekoppeld door monteur Endinet en meteen storing uit Toon en een dag later had ik gasverbruik in beeld bij de Toon.

Gr,
Erwin
Contact gehad met Endinet en wilde ons weer terug sturen naar Eneco. Maar na aandringen komt er volgende week toch een monteur. Om te kijken wat er mis is. Bleek toch iets niet goed te zijn zeiden ze.

Zo zie je maar weer dat ik je ook dubbel gewaarschuwd had dat je toch echt bij je Netbeheerder moest zijn.

Goed dat je je niet met "een kluitje in het netbeheerders-riet hebt laten sturen"

Ik wacht je terugkoppeling vol verwachting af!
Contact gehad met Endinet en wilde ons weer terug sturen naar Eneco. Maar na aandringen komt er volgende week toch een monteur. Om te kijken wat er mis is. Bleek toch iets niet goed te zijn zeiden ze.
Ok, bedankt voor de info.
Reputatie 7
Badge +6
@E.W.M. van den Acker

De module die het gas moet uitlezen hoort bij je elektrameter, deze zaken gaan via de elektra netbeheerder wanneer je over 2 verschillende netbeheerders beschikt. Zij horen verdere acties te ondernemen wanneer de koppeling niet tot stand komt.
Beste Folkert,

Het betreft de gas netbeheerder.

Gr Erwin
Reputatie 7
Badge +6
Beste E.W.M. van den Acker

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. We sturen het nogmaals door naar je netbeheerder voor elektriciteit, je wacht al erg lang zie ik, ik kan me voorstellen dat dat vervelend is.

Groet,

Folkert
Ik heb al een keer contact gehad met de beheerder en die zegt dat Eneco dit bij aan moet geven. En waarom zou het hun verantwoordelijkheid niet zijn, zij leveren iets wat niet werkt. Zo kan ik ook iets leveren.

Maar zal het nog eens proberen bij de netbeheerder.

Bedankt voor de info.

Even ook voor alle duidelijkheid, je Netbeheerder is eigenaar van de slimme meters!
Als die dus niet goed functioneren is je Netbeheerder uiteraard verantwoordelijk en niet je leverancier!

Dus zoals Theo ook bedoelt je moet je door je Netbeheerder zeker niet met een kluitje in het riet laten sturen, gewoon poot stijf houden en je vinger aan de pols houden.
Badge +5
Ik heb al een keer contact gehad met de beheerder en die zegt dat Eneco dit bij aan moet geven. En waarom zou het hun verantwoordelijkheid niet zijn, zij leveren iets wat niet werkt. Zo kan ik ook iets leveren.

Bedankt voor de info.

Neem van mij aan dat de netwerkbeheerder verantwoordelijk is voor het leveren van gas aan jou en verbruik cijfers aan in dit geval Eneco. Het kan heel goed zijn dat je meters niet gekoppeld zijn of je gasmeter niet wakker is om maar eens wat te noemen. Zodra de netwerkbeheerder de administratie rond heeft kan Eneco pas verder met jouw Toon. Pak de koe bij de horens en bel ze op en als het om Stedin gaat blijf er bovenop zitten! Ik spreek uit ervaring. Succes en laat van je horen aub.

Bedankt voor de info.
Badge +5
Ik heb al maanden geleden de Toon geïnstalleerd gehad, maar na diverse keren contact gehad te hebben met Eneco. Nog steeds geen gasverbruik op de Toon. Eneco heeft, zoals ze zeggen dit al diverse malen doorgegeven aan de beheerder. Maar nog steeds geen gasverbruik op de Toon. Wat nu?

Waarom laat je Eneco jouw probleem oplossen? Ga er zelf achteraan, het is al zo vaak vermeldt op dit forum dan weet je wat er speelt en wanneer het opgelost wordt. Dit kan wel een jaar duren op deze manier.
Eneco kan je hooguit een plezier doen maar zijn niet verantwoordelijk als de zaak bij je netwerk beheerder niet in orde is. Zorg in de tussentijd wel dat je je meterstanden bijhoudt!
Ik heb al maanden geleden de Toon geïnstalleerd gehad, maar na diverse keren contact gehad te hebben met Eneco. Nog steeds geen gasverbruik op de Toon. Eneco heeft, zoals ze zeggen dit al diverse malen doorgegeven aan de beheerder. Maar nog steeds geen gasverbruik op de Toon. Wat nu?
Reputatie 7
Badge +6
Beste H.J. Kamphuis

Allereerst hartelijk welkom op de Eneco community. Het kan tot twee weken duren voordat het gas zichtbaar is op je Toon, maar vaak zie je dit al enkele dagen nadat de meters zijn gemonteerd. Wanneer dit langer duurt kun je dit aan ons doorgeven, dan schakelen we je netbeheerder in. In de meeste gevallen is dit niet nodig. Wanneer je nog vragen hebt horen we deze graag!

Groet,

Folkert