Geen gasverbruik zichtbaar op toon | Eneco Community
beantwoord

Geen gasverbruik zichtbaar op toon

Mijn gasverbruik is sinds donderdag niet meer zichtbaar op toon. Geeft geen storing aan en alle stappen al ondernomen. Slimme gasmeter geeft gewoon stand aan in display en groene lampje knippert en doet het gewoon op de sensor meterkast. Wat kan nu het probleem zijn?
icon

Beste antwoord door TinaC 16 februari 2019, 11:17

@R.E. Takens

Welkom op de Eneco community. Inzichtelijk gasverbruik is in deze periode belangrijk. Goed dat je met deze vraag bij ons komt. Je geeft aan dat je alle stappen al hebt ondernomen. Mag ik vragen welke? Graag kijk ik achter de schermen of ik een andere oorzaak kan terugvinden. Kan je de externe toegang aanzetten op Toon? Via Menu > Toon support > externe toegang Klantenservice > Aan.

Geef een seintje als deze aan staat.

Groet,
Tina

Bekijk origineel

20 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
@R.E. Takens

Welkom op de Eneco community. Inzichtelijk gasverbruik is in deze periode belangrijk. Goed dat je met deze vraag bij ons komt. Je geeft aan dat je alle stappen al hebt ondernomen. Mag ik vragen welke? Graag kijk ik achter de schermen of ik een andere oorzaak kan terugvinden. Kan je de externe toegang aanzetten op Toon? Via Menu > Toon support > externe toegang Klantenservice > Aan.

Geef een seintje als deze aan staat.

Groet,
Tina
Externe toegang staat aan
Reset bij cv ketel
Reset module
Ontkoppelen module
Reset toon
Toon van de wand halen
Handleiding toon
Video toon
Gasmeter geeft een stand aan
Stroom en zonnepanelen geeft toon wel aan
Verbinding is 5 sterren en geeft aan dat alles werkt en module knippert af en toe gewoon een groen lampje bij gas en stroom
Reputatie 5
Badge +1
@R.E. Takens

Zo te lezen heb je inderdaad alle handelingen verricht. De verbinding heeft inderdaad 5 sterren. Ik zie wel dat 15 februari geen verbruik is afgelezen op afstand. Als dat zo is dan staat de gasmeter in storing, Ik wil voorstellen dat ik maandag nogmaals kijk in het register. Zodra zichtbaar is dat er dit weekend geen verbruik is doorgekomen neem ik namens jou contact op met de netbeheerder.

Ga je daar mee akkoord?

Groet.
Tina
Heel erg graag en alvast bedankt
Laat maar weten als er wat is of wilt weten
Goeiemorgen. Dacht laat je alvast even weten dat Toon in ieder geval geen gas verbruik door heeft gekregen de afgelopen 4 dagen. Hoop dat daar vandaag of morgen wel verandering in gaat komen. Mvg Raymond Takens.
Hoop snel op reactie anders wil ik zelf eneco of enexis ook wel bellen. Ben benieuwd of het op afstand gemaakt kan worden of dat er een monteur moet komen van eneco of enexis. Laat maar graag even weten wat er is en moet gebeuren. Mvg Raymond Takens.
Reputatie 5
Badge +1
@R.E. Takens

Bedankt voor de update. In het register is nog steeds geen gasverbruik zichtbaar sinds 15 februari. Deze storing is dan ook zichtbaar bij Enexis. Normaal gesproken proberen zij dit probleem altijd eerst op afstand te verhelpen. Voor de status van de storing is Enexis wel het aanspreekpunt. Zij kunnen aangeven hoe lang het gaat duren. Als jij in de gelegenheid bent te bellen kan dat uiteraard. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 088 - 8577000. Mocht je er met hun niet uitkomen geef dan een gil. Dan neem ik contact met ze op.

Groet,
Tina
Bedankt voor je bericht. Ga ik doen en je hoort nog van me. Mvg Raymond Takens.
Bij Enexis werkt alles correct. Ze zeggen dat jullie contact met hun moet opnemen ivm de standen die niet zichtbaar zijn
Uw mag me altijd bellen als u dat prettiger vind
Reputatie 5
Badge +1
@R.E. Takens

Ik heb net contact gehad met Enexis. De gasmeter is op afstand wel af te lezen maar het lijkt erop dat de meter stil staat. De laatst afgelezen meterstand is 2902 m³. Kan jij nakijken welke meterstand er op dit moment zichtbaar is op de meter?

1. Zie je ook de meterstand 2902 m³ staan. Dan adviseert Enexis jou het landelijke storingsnummer te bellen, 0800 - 9009 om dit te melden.
  2. Zie je een andere meterstand. Geef mij dan een seintje dan schakel ik weer met Enexis.
Ik wacht je bericht af.

Tina
Heb gebeld met enexis en eneco. Allebei krijgen wel inzicht in mijn verbruik dus dat werkt prima. Heb alle stappen doornomen zonder resultaat. Krijg eerst een nieuwe module opgestuurd om te koppelen met toon en als dat niet werkt komt er een monteur langs om te kijken wat het probleem is. Mvg Raymond Takens.
Meterstand gasmeter is 2914 en op toon 2902
Reputatie 5
Badge +1
@R.E. Takens

Bedankt voor de snelle reactie. Ik hou je op de hoogte.
Heel erg graag want mis het inzicht in m'n gasverbruik in deze tijd best wel. Alvast bedankt. Mvg Raymond Takens.
M'n nummer om te bellen is xxxxxxx
Reputatie 5
Badge +1
@R.E. Takens

Enexis heeft een storingsmelding aangemaakt. Ze geven aan dat de gasmeter op dit moment wel fysiek doorloopt maar geen contact kan leggen met de stroommeter. De komende 2 weken gaan ze op afstand de storing proberen op te lossen. Hierna zal er een monteur aangestuurd worden voor een schouwing ter plaatse. Hier zijn ze wel afhankelijk van de beschikbaarheid. Mocht de storing ter plaatse niet op te lossen zijn zal de meter gewisseld worden. In totaal geven ze aan dat de storing binnen 2 maanden opgelost moet zijn.

Groeten,
Tina
Wat een gedoe allemaal maar ja is niet anders. Moet ik nog iets doen of ondernemen of hoor ik het wel van eneco en enexis. Laat maar weten als er wat is. Mvg Raymond Takens.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen