Geen gasverbruik zichtbaar op Toon. | Eneco Community
beantwoord

Geen gasverbruik zichtbaar op Toon.

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Geen gasverbruik zichtbaar op Toon. Alle stappen gevolgd,gereset, opnieuw gekoppeld etc, hij blijft maar zeggen dat de sensoren worden ingeregeld. Stroomverbruik geeft hij wel weer.
Toon is blijven hangen na verhuizing vorige bewoner. Zelf geen klant bij Eneco, maar bij Nuon. Wel abonnement voor Toon genomen om verbruik inzichtbaar te hebben. Maar als gasverbruik niet zichtbaar is, beetje zonde.
icon

Beste antwoord door Brandje 30 januari 2019, 17:02

Hoi Ilse,

Dan heeft de vorige bewoner er een rommeltje van gemaakt.
De status van de slimme gasmeter kan je Netbeheerder controleren.
En idd bij slimme meters hebt je enkel dat witte kabeltje nodig voor koppeling meetmodule aan de P1 poort slimme stroommeter.

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@ienie

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Heb je de meetmodule in de meterkast al eens een halve minuut van de stroom afgehaald? Wanneer dat niet helpt wil ik je vragen je klantnummer in te vullen bij je profiel. En op je Toon via het Menu>Toon Support de externe toegang klantenservice aan te zetten. Dan kijken we graag verder voor je.

Groet,

Folkert
Badge
Hai Folkert, ik heb diverse malen het stappenplan gevolgd en dit werkt niet.
Ik heb klantnummer ingevuld, en de externe toegang aangezet. Ik ben benieuwd of je kunt helpen. Gr. Ilse
Reputatie 7
Badge +6
@ienie

We krijgen inderdaad geen gas binnen op Toon. Helaas kan ik niet controleren of de standen wel op afstand binnenkomen, omdat je ons geen toestemming hebt gegeven om deze uit te lezen. Zou je dit na willen vragen bij Enduris je netbeheerder?
Badge
Wat moet ik precies navragen bij Enduris? Of de standen binnenkomen? Wat ik zo vreemd vind is dat er bij meetmodules staat dat de sensoren worden ingereld, en dat dat niet veranderd naar ingeregeld. Ik heb aan de meetmodules een telefoonkabeltje naar de slimme kwh meter, en bij het gassymbooltje een kabeltje waar een klein dingetje aan zit met een fel blauw lampje. Ik heb net dat kabeltje verplaatst van het gassymbooltje naar het elektra symbooltje op de meetmodules. Nu geeft toon wel aan dat de meetmodules zijn verbonden. Zie nu geen stroomverbruik, maar wel een heel hoog gasverbruik...
Als Toon®️ in de P1 stand geen gasdata krijgt uit de P1 poort dan komt die melding sensoren worden ingeregeld.
Bij slimme meters kan je de sensoren dus weghalen.
Als ik jouw storing goed begrijp dan is kennelijk de slimme gasmeter niet gekoppeld aan de slimme stroommeter.
Of je slimme gasmeter staat in storing, maar ook dat kan je Netbeheerder zelf nazien.
Reputatie 5
Badge
@ienie

Omdat je slimme meters hebt zijn de sensoren niet nodig. je kan in dit geval de sensor (die met dat blauwe lampje) helemaal verwijderen. Zorg ervoor dat er maar 1 kabel in de meetmodule zit, de P1 kabel, die verbonden is met de elektra meter.
Als je dit hebt gedaan, zou je dan nogmaals kunnen controleren of je verbruik doorkomt? Desnoods door Toon even van een reset te voorzien.

Groet,
Glenn
Badge
Beste Brandje,

Als ik het dus goed begrijp moet de netbeheerder dus de meters aan elkaar koppelen? Of zien dat mijn gasmeter in storing staat? Dat kabeltje met dat dingetje met dat blauwe lampje is niet nodig bij slimme meters? Ik heb niks veranderd aan de meetmodule of kabeltjes toen ik op dit adres ging wonen. Bij mijn weten heeft het wel allemaal gefunctioneerd. Gr. Ilse
Hoi Ilse,

Dan heeft de vorige bewoner er een rommeltje van gemaakt.
De status van de slimme gasmeter kan je Netbeheerder controleren.
En idd bij slimme meters hebt je enkel dat witte kabeltje nodig voor koppeling meetmodule aan de P1 poort slimme stroommeter.
Badge
Hij lijkt het nu te doen, nadat ik de sensor heb verwijderd en de boel weer gereset te hebben. Bedankt voor de adviezen!!Gr Ilse
ienie wrote:

Hij lijkt het nu te doen, nadat ik de sensor heb verwijderd en de boel weer gereset te hebben. Bedankt voor de adviezen!!Gr Ilse

Kijk zo simpel kan het zijn!
Fijn dat het gasverbruik nu weer door komt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen