Geen gasverbruik zichtbaar op de Toon? | Eneco Community
vraag

Geen gasverbruik zichtbaar op de Toon?

• 7 februari 2019
  • 20 reacties
  • 150 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Sinds 30 januari heb ik geen gasverbruik meer op de toon.
Alle stappen van resetten en module uit stopcontact ed. al gedaan.
Ook de meter geeft geen storing aan.
Stroom verbruik wordt wel weer gegeven.

Wat te doen?

Groet Dorenda

20 Reacties

Heb je domme of slimme energiemeter?
Sorry ik heb een slimme meter
Reputatie 6
Badge +2
Hi @Dorenda ,

Welkom op het forum! Op afstand heb ik ontdekt dat de gasmeter überhaupt geen gegevens doorgeeft. Er zit dus daadwerkelijk een storing in de gasmeter. Ik raad je aan op contact op te nemen met Enexis.

Groeten Chantal
Dan vermoed ik dat je gasmeter in storing staat.
Wacht even op een moderator die kan kijken in het P4 systeem je standen wèl doorkomen, anders kan je beter bellen met je Netbeheerder.
Oke, gasmeter geeft geen code of iets dergelijks aan, maar ik ga enexis bellen.
Dank jullie voor het meedenken.
Ik zie sinds gisteren geen verbruik meer van gas en electra. Ook alle stappen doorlopen, maar zonder resultaat. Wat kan ik nog doen?
Ik heb enexis aan de telefoon gehad, omdat de meter wel loopt lag het niet aan de meter volgens hun en kreeg het dringende advies om de klantenservice van Toon te bellen.
Via de klantenservice alle mogelijke stappen doorlopen, maar er is geen doorgave vanaf de meter.
Nu blijkt er een interne kortdurende storing te zijn die zich zelf oplost, alleen moet ik wel twee maanden geduld hebben.....
Een kortdurende storing van 2 maanden???? Ik zal maandag ook eens bellen. Ben benieuwd. In elk geval dank voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +2
@Dorenda
Zojuist heb ik het P4 systeem geraadpleegd en je gasmeter staat sinds 30 januari in storing. Het is dus heel belangrijk dat Enexis ook naar dit systeem kijkt. Via je meters ga je hier namelijk niets van merken.

@edclaa
Wil je je klantnummer toevoegen aan je profiel en de externe toegang tot je Toon aanzetten via Menu > Toon support, zodat ik ook voor jou kan nakijken wat er niet goed gaat?

Groet, Urgel
Externe toegang staat aan en er staat een code in mijn profiel. Een klantnummer kan ik nergens invoeren......
Groet, Ed
Reputatie 7
Badge +2
@edclaa

Als je op je naam klikt, dan zie je daar dat je je profiel kunt bewerken en een klantnummer kunt toevoegen.

Groet, Urgel
Dag Urgel, ik zie nergens een aparte plek om het klantnummer in te voeren. Heb het maar even achter mijn gebruikersnaam gezet.
Reputatie 7
Badge +2
@edclaa

ik zie voor nu geen klantnummer achter je gebruikersnaam en dit is overigens niet toegestaan. Zie je niet wat op onderstaande foto's wordt weergeven?

Groet, Urgel

Klein misverstand van mijn kant. Ik probeerde het in te voeren op het Toon scherm bij profiel. Begrijp nu dat het om Mijn Eneco gaat. Daar kan ik niet meer in, omdat ik geen klant meer ben.
Groet, Ed
Reputatie 7
Badge +2
Dat geeft niets @edclaa 🙂. Wil je mij je klantnummer dan via een pb sturen?

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +2
Hoi @edclaa

Nogmaals dank voor het doorgeven van je klantnummer. Het ziet ernaar uit dat je Meetmodule niet meer juist gekoppeld zit aan Toon. Deze dien je voor nu eerst te verwijderen en opnieuw te koppelen. In het topic stappenplan Meetmodule koppelen vindt je hier meer uitleg over.

Groet, Urgel
Dag Urgel, meetmodule was kennelijk al ontkoppeld. Kreeg de melding "geen meetmodule aangesloten". Opnieuw koppelen lukt niet. Netsnoer is lang genoeg om de module tegen het display aan te houden, dus dat kan de oorzaak niet zijn. Nog geprobeerd via geavanceerd te herstellen, lukt ook niet. Bij het aansluiten op netstroom, knipperen de lampjes op de module 1 keer....
Als je nog iets weet, hoor ik dat graag, anders bel ik morgen wel met de toon service
Groet, Ed
Reputatie 7
Badge +2
@edclaa

Het wil niet echt lukken als ik het zo lees😥. Wil je voor nu de Toon een soft reset geven via Menu > Instellingen > Software en het daarna nogmaals proberen. Als je de Meetmodule via geavanceerd hebt verwijderd, dan dien je deze na de herstart weer via geavanceerd te herstellen alvorens je deze kan koppelen. Laat je even weten of dit succes heeft opgeleverd?

Groet, Urgel
Alles werkt weer zoals het hoort.😊 Hartelijk dank. Op deze manier werd de druilerige zondag toch nog nuttig ingevuld. Prettige dag verder.
Reputatie 7
Badge +2
@edclaa

Het was een productieve zondag haha 💪🏾. Goed om te lezen dat Toon weer volledig up and running is. Geniet ervan en ook jij een prettige dag verder!

Groet, Urgel

Reageer