Geen gasverbruik zichtbaar | Eneco Community
beantwoord

Geen gasverbruik zichtbaar

• 26 oktober 2013
  • 14 reacties
  • 1718 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 9 reacties
Toon geeft wel aan dat ie.verbonden is met stroom/gas. Maar zie geen gasverbruik op toon. Brand ook een rood lampje op de dsmr2.2. Dat hoort toch ni. Wie heeft het goede antw. Nieuwe gasmeter hangt al een paar weken.
icon

Beste antwoord door nukkie 28 oktober 2013, 22:09

Vandaag contact gehad met stedin. Gasmeter kan verbruik ni door kunnen geven aan toon.
Zijn meerdere mensen met dit probleem volgens stedin. Ze zijn druk zoekende met een oplossing voor dit. Ze weten alleen nog ni hoe lang het gaat duren.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

14 Reacties

Toon geeft wel aan dat ie.verbonden is met stroom/gas. Maar zie geen gasverbruik op toon. Brand ook een rood lampje op de dsmr2.2. Dat hoort toch ni. Wie heeft het goede antw. Nieuwe gasmeter hangt al een paar weken.

Heb je dit gelezen?
http://www.stedin.net/SiteCollectionDocuments/Consumenten_en_kleinzakelijk/Slimme%20meter/BRO.HSM.SMB.004.04.12.pdf

Volgens mijn gegevens moet je dus Stedin bellen, zij kunnen de DSMR op afstand uitlezen.
Hoi nukkie,

Wat ga je nu doen?
Ga je morgen bellen met Stedin?
Laat je het ons nog even weten?
Geldt voor jou wellicht ook, zoals in een ander topic gemeld, dat de netbeheerder de meter moet resetten op afstand?
Als het goed is heb je gebeld; dus zullen we het straks wel van je horen.
Vandaag contact gehad met stedin. Gasmeter kan verbruik ni door kunnen geven aan toon.
Zijn meerdere mensen met dit probleem volgens stedin. Ze zijn druk zoekende met een oplossing voor dit. Ze weten alleen nog ni hoe lang het gaat duren.
Heel goed nukkie, dat is info waar veel identieke probleemgevallen iets aan hebben.
Gelukkig voor hen wordt er dus kennelijk aan het probleem gewerkt!
Reputatie 4
Badge
Toch raar dat dit nu pas boven water komt dan.
Reputatie 7
Badge +6
@Nukkie,

Goed dat je er achteraan bent gegaan en met ons deelt wat Stedin heeft aangegeven over de gasmeter.
Ik heb de titel aangepast, zodat direct al te zien is over welk onderwerp dit topic gaat.

Hopelijk wordt het probleem met de meter snel opgelost!
Badge
Ik heb exact hetzelfde probleem als vermeld in de startpost. Mijn slimme meters hangen nu een week.
Zojuist met Stedin gebeld; zij geven aan dat het in totaal tot wel 14 werkdagen kan duren vanaf installatie voor de standen/verbruik in Toon zichtbaar worden.

Als de registratie met een week nog niet op Toon zichtbaar word dan moet ik weer contact opnemen. Ook werd mij verteld dat de fout van het brandende lampje met het radar icoontje door Stedin automatisch gezien wordt en dat er actie op wordt ondernomen.

Dat er meerdere mensen zijn met deze problemen kon mevrouw mij niet bevestigen.
Aritmeester dan kan je lang wachten mij werd door stedin dat door een technisch probleem de gasmeter het verbruik ni door kan geven aan de Toon.
Ik moest eerst 5 dagen wachten toen 10 toen 15. En toen deed ie het nog niet. Die mensen bij weten het zelf ook ni. De een verteld je dit en de ander dat.
Badge
@nukkie

Dat idee had ik ook al. Ik vind het zowiezo al vreemd dat je 14 dagen zou moeten wachten op gasmeter doorgifte. Waarom werkt elektriciteit dan wel gelijk goed? Erg jammer dat er meerder partijen bij betrokken zijn en dat niemand 'durft' te zeggen wat het probleem nu is..
Aritmeester dan kan je lang wachten mij werd door stedin dat door een technisch probleem de gasmeter het verbruik ni door kan geven aan de Toon.
Ik moest eerst 5 dagen wachten toen 10 toen 15. En toen deed ie het nog niet. Die mensen bij weten het zelf ook ni. De een verteld je dit en de ander dat.

Hoi nukkie,

Dan kan je ook nagaan hoe "groot" de problemen bij de netbeheerder nu zijn.
Normaliter, dat weten we uit ervaring hier op het forum, kan het maximaal 14 dagen duren, maar meestal veel korter.
Ze zitten er goed mee, want kennelijk lukt het ze niet om het effe snel optelossen.
Meestal was een extra reset op afstand wel voldoende, maar nu dus niet.
Ik houd het op een software probleem in de slimme meter, want het blijkt dat alleen de nieuwe plaatsings er last van hebben; van oude slimme meters hoor je niets namelijk!
Dus de koppeling netbeheerder naar EDSN en dan naar de leverancier is kennelijk verder goed.

Heel vervelend voor de nieuwe slimme meters, maar het is niet anders.
Badge
Vandaag (14 dagen na installatie) weer contact gehad met Stedin. Ze gaan de koppeling van mijn slimme meters opnieuw doen. Volgens de medewerker kan dit wel weer een week duren omdat het weekend ertussen zit...

(Ik belde notabene begin van de middag; beginnen ze al met het weekend te schermen)
Heel goed dat je gebeld hebt!
Kunnen we meteen controleren of de software storing nu over is.
Laat je het ons weer even weten?
Reputatie 3
Badge +2
Ter info:

Ik had genoemd probleem ook. Geen gasverbruik zichtbaar, ook niet na 14 dagen.
Probleem bleek te liggen bij de nieuwste slimme gasmeters. Die van mij was inderdaad 1,5 maand geleden geplaatst.
Maar....sinds eind vorige week was eindelijk het gasverbruik zichtbaar op de Toon.

Gisterenmiddag werd ik gebeld door Stedin met de vraag of mijn probleem met de weergave van
het gasverbruik is opgelost (netjes dat zij even nabellen). Hierop kon ik dus positief antwoorden.
De meneer van Stedin wist mij te vertellen dat de nieuwe gasmeters vanaf fabriek een afwijkende 'ID-code' hadden,
waardoor de electrameter niet wilde communiceren.
Afgelopen dagen (met name in het weekend via een bulkscript) zijn de codes in de nieuwe slimme gasmeters
aangepast en daarmee lijkt bij een groot deel van de afnemers het probleem verholpen.
Meer kon hij ook niet vertellen, dat werd te technisch ;-)

Blijft nog 1 hobbel te gaan: De weergave van mijn verbruik van gas en electra op de website van Eneco.
Die staat nog steeds te wachten met het schermpje dat de meter wel is geactiveerd maar dat er nog geen
gegevens zijn ontvangen.

Peter