Geen gasverbruik weergave: Sensoren worden ingeregeld | Eneco Community
vraag

Geen gasverbruik weergave: Sensoren worden ingeregeld

Toon eerste bericht

51 Reacties

En anders gewoon Eneco laten regelen dat er een slimme meter komt. Ben jij en Eneco van het gezeik af. Je betaald tenslotte genoeg abbonementskosten 🙂
Reputatie 2
Badge
Maar toch blijft het sensor gebeuren een zwakke schakel. Fixatie plakkers kunnen uitdrogen, enz

Zojuist nogmaals de positionering van beide houders gecontroleerd, maar die zitten echt de op de juiste plek. Net ook even de log in Domoticz nagekeken, afgelopen nacht regelmatig pieken naar 3.000-4.000 Watt gehad, terwijl normaal gesproken het verbruik 's nachts rond de 60-65 Watt ligt.
Oke Joost,

Is overigens de onjuiste bepaling verbruik die donderdag opgetreden nadat je een update voor Toon®️ had gedaan?
En de melding sensoren worden ingeregeld heb je nu nog steeds overigens?

Ohh ik zie dat de nieuwste update nu net door mod Dionne voor je klaar is gezet.
Reputatie 2
Badge
Afgelopen donderdag heb ik geen update gedaan. Ik zag afgelopen weekend dat mijn gasverbruik 0,0 was. Daar ben ik ingedoken en zag dat vanaf afgelopen donderdag het gas niet meer geregistreerd wordt.

Uiteraard ben ik het stroomverbruik ook in de gaten gaan houden. Gistermiddag zag ik dat ik soms 3-5 Watt verbruik had, maar ook pieken van 6.000-8.000 Watt.

Ik denk dat ik maar een nieuwe metermodule/sensoren ga kopen. Weet iemand waar deze te koop zijn?
Hoi Joost,

Duidelijk!

Je kan proberen op MP, maar daar zitten ook defecte tussen. Verder is het juiste typenr erg belangrijk.
Ik adviseer altijd bel ze even op 088 895 59 59 neem een maandje een abo en vraag een nieuwe adapter.
@Joost

Bedankt voor je medewerking. Lastig dat het nog steeds niet werkt, maar dat gaat helemaal goed komen 🙂. Ik stuur kosteloos nieuwe stickers en sensoren naar je toe. Je ontvangt vandaag een e-mail met een DHL-link, via deze link kan je het pakketje volgen. Wil je de externe toegang aanzetten via Menu>Toonsupport en aan, dan kijk ik nog een aantal zaken voor je na 🙂.

Groet,
Dionne
Kijk dit is weer een super service Dionne.?
Reputatie 2
Badge
@Brandje, een abonnement heb ik al vanaf het begin, lijkt me niet nodig om nog een abonnement te nemen, toch?

@Dionne, dank voor het toesturen van de sensoren. Mail je de factuur? Of gaat die met de automatische incasso mee?

Toonsupport kan ik vanavond pas aanzetten, ben nu nl. niet thuis. Zal ik je een bericht sturen, zodra support op afstand aanstaat?
@Brandje, een abonnement heb ik al vanaf het begin, lijkt me niet nodig om nog een abonnement te nemen, toch?

Oké dat had ik niet begrepen; jij begon over kopen dus trok ik die conclusie.
Met een abo krijg je het dus gratis zoals Dionne dat al geregeld heeft.
Hopelijk is het leed dan over.
Reputatie 2
Badge
Oké duidelijk, goede service van Eneco. Uiteraard laat ik weten of het probleem over een paar dagen verholpen is!
Reputatie 4
Badge +2
Gisteren de update 16.4.8 uitgevoerd.
Sinds vannacht 02:00 uur geen gasmeting meer en elektriciteits meting die op 171 watt verbruik bleef staan.
De warmwaterkraan vijf min zachtjes laten lopen had geen efect op de gasmeting, boven bij de ketel de module een min stroomloos gezet, geen effect.
Hierna het Toon scherm opnieuw laten opstarten, dit had gelukkig wel effect dus nu werken de metingen weer.
Dus van vannacht 02:00 uur tot ongeveer 14:00 uur ( toen kwam ik er achter) geen betrouwbare metingen gehad.
Ik weet niet of deze storing een effect is van de laatste update.
Ik vermeld dit maar zodat men zijn voordeel er mee kan doen.
Klopt zijn meerdere meldingen geweest na een update dat Toon®️ zn verbruik soms bleef “hangen”.
Een zachte reset is voldoende om de zaak weer te herstellen.
Reputatie 2
Badge
@Dionne

Een klein beetje goed nieuws: heb vanavond de nieuwe firmware geïnstalleerd en zie zojuist dat de metermodule de melding geeft "verbonden met stroom/gas"!

Echter, de waarden van het verbruik worden steeds gekker. Het stroomverbruik was vanavond 10.000 Watt 😯 . Hoop dat de nieuwe meter wat betere waarden door gaat geven...

Ik heb Toon Support zojuist aangezet.
@Joost, je moet de juiste C waarde invoelen, kijk op jouw stroommeter staat ergens aangegeven zoeveel omwentelingen/KWh. Die getal voel je in de Toon onder instellingen van Energiemeters. C=???
Reputatie 2
Badge
@Berny, dat heb ik reeds gedaan, zie berichten op de 1e pagina.
Reputatie 2
Badge
Ik stuur kosteloos nieuwe stickers en sensoren naar je toe. Je ontvangt vandaag een e-mail met een DHL-link, via deze link kan je het pakketje volgen.

Hoi @Dionne, zou je mij de email met de DHL-link nog willen sturen, deze heb ik nl. niet ontvangen. Dan probeer ik thuis te zijn als DHL langskomt. Bedankt.
@Joost

Bedankt voor je melding. Goed dat je de nieuwe firmware hebt gedownload, dat heb ik gemist excuus. Ik zie dat er inderdaad constant pieken zijn in het stroomverbruik, dit heeft verder geen effect op de jaarnota. De jaarnota wordt opgemaakt aan de hand van de meterstanden die jij doorgeeft. Ik heb nogmaals de e-mail verstuurd 🙂. Geen zorgen. Ik gaf aan dat je het ''pakketje'' kan volgen, maar het is een platte envelop en deze past door de brievenbus.

Tip: Maak zowel je gas- en elektriciteitsmeter vet vrij voordat je de nieuwe sticker erop plakt :)

Groet,
Dionne
Reputatie 2
Badge
@Dionne, de mail er dubbelzijdig tape en fixatiestickers zijn verstuurd heb ik zojuist ontvangen, bedankt. Worden de sensoren separaat verstuurd? Daar gaat het juist om, de huidige (kapotte?) sensoren zitten nog geen op de juiste plek op de meter.

PS. De jaarnota wordt denk ik door Qurrent opgemaakt 😉
@Joost

Dat klopt de sensoren zitten er ook bij. Je ontvangt deze per 2, dat is de standaard inhoud.

Groet,
Dionne
@Fr.Black11018

Goed dat je reeds de update op Toon hebt uitgevoerd en de storing ook zelf opgelost hebt door Toon te resetten 🙂. Na de update was er sprake van een flatline (verbruik dat blijft hangen, dat kan). Het verbruik dat Toon (tijdens de storing)niet heeft doorgekregen, wordt nadat de storing is opgelost bij het verbruik van die dag geplakt. Dit geeft voor die dag geen goed beeld, maar loopt vanaf 00:00 uur weer goed. Mocht je regelmatig dit probleem hebben? Laat dit dan graag hier weten 🙂.

Groet,
Dionne
Reputatie 2
Badge
Vanmiddag kwam DHL een kop koffie drinken bij me en toevallig had die jongen een pakketje voor mij bij zich ☺ : een gas- en elektra-sensor, 4 houdertjes en nog wat plakpapier.

Gelijk de nieuwe de sensor in de oude houdertjes geklikt, de meter-module een paar minuten stroomloos gemaakt en Toon een fabriek-reset gegeven (ik had gisteren 600 kWh verbruik 😲 ). De sensoren waren snel ingeregeld volgens Toon.

Paar minuten de kraan laten lopen: 0,15 m3. Het stroomverbruik is nu is 2385 Watt, maar ik zie dat de wasmachine 2073 Watt aan het gebruiken is. Dit lijkt dus ook goed te gaan.

Uiteraard zal ik de van-zondagavond-tot-zondagavond-meting nog doen om er zeker van de zijn dat alles nu weer goed is.

@Dionne, bedankt voor het toesturen van de spullen!
Hoi Joost,

Dat laatste is idd de perfecte methode om de week-grafiek met je domme meters te checken/vergelijken.

Waren de houders toch goed geplaatst hè, wat je ook stellig vertelde.

Dus jouw conclusie is dat de sensoren defect waren? Komt overigens vrijwel nooit voor.

Fijn dat de zaak nu juist lijkt te werken.
En thx voor de terugmelding.
@Joost

Dat is mooi om te lezen 🙂 Je hebt in ieder geval geen tekort aan sensorhouders en stickers 😉 😉. Ik vind de zondag-tot-zondag methode ook een goed initiatief van je 🙂. @Brandje defecte sensoren komen inderdaad niet vaak voor, in deze stonden de sensoren ook niet op inactief, maar het verbruik kwam ook niet juist door. Gelukkig heeft een nieuwe sensor voor verandering gezorgd. En is het nu even afwachten.

Ik zeg tot volgende week zondag @Joost?

Groet,
Dionne
Reputatie 2
Badge
Ik zeg tot volgende week zondag @Joost?

Groet,
Dionne

Het is een dagje later geworden, aangezien Toon gisteravond/vannacht nog een beetje moest rekenen.

Zowel bij gas als elektra wordt nu het exacte verbruik op de Toon getoond ☺
Reputatie 6
Goed om te horen @Joost
Ik heb het doorgegeven aan Dionne!

Groet Vinny

Reageer