Geen gasverbruik registratie naar plaatsen slimme stroom meter | Eneco Community

Geen gasverbruik registratie naar plaatsen slimme stroom meter

Sinds gisteren een slimme stroom meter geplaatst ,
Aangesloten via de p1 kabel en de gasmeter nog analoog via de sensor met blauwe lampje

Nu kan ik in het menu van toon niet kiezen uit p1 digitaal voor stroom en analoog voor gas ,
Maar alleen voor slimme meter voor gas en slimme meter voor stroom

Hebben jullie hier een oplossing voor ?

Mvg

6 Reacties

Oké bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
@D. van Kruistum

Ik zorg er voor dat je nieuwe houders en plakkers krijgt. Hoe je dit moet bevestigen kun je hier lezen.
Zo ziet mijn meter er uit er gaat idd een rood ledje knipperen bij gebruik , kan ik dan de oude sensor gebruiken ?

Heb alleen het bevestiging plastic niet meer

En waar moet ik de sensor dan precies plaatsen ?

Reputatie 6
Badge
@D. van Kruistum

Aha, dat is een verklaring. Handiger was geweest als ze meteen ook je gasmeter hadden mee vervangen. Als het goed is knippert er nog een ledje (registratie van verbruik) op je elektriciteitsmeter, klopt dit? Hier kan je namelijk de sensor, eerder gebruikt voor analoog, op bevestigen. Wel zal je dan, in de instellingen op Toon, een aanpassing moeten maken van p1 naar analoog voor elektriciteit. Heb je nog bevestigingsmateriaal liggen? Zo niet, dan stuur ik je deze op.

Groet. Urgel
De sensoren heb ik idd nog liggen, de rede dat ik alleen een slimme electriciteitsmeter heb is waarschijnlijk omdat ik zelf een verzwaring van het netwerk had aangevraagd , daar hoorde een slimme meter bij volgens stedin (omdat de oude meter dat niet aankon)

Mvg
Reputatie 6
Badge
@D. van Kruistum

Wat balen zeg, dat je na de plaatsing van de slimme elektriciteitsmeter de configuratie voor elektra en gas niet rondkrijgt op Toon 😞. Is er een reden waarom de netbeheerder de gasmeter ook niet meteen heeft vervangen? Heb je verder nog de sensoren liggen die gebruikt werden toen beide meters analoog waren?

Groet, Urgel

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen