Geen gasverbruik op Toon sinds 01-01-2016 | Eneco Community
vraag

Geen gasverbruik op Toon sinds 01-01-2016


Reputatie 1
Badge
Hoi

Vanaf vannacht geeft Toon geen gasverbruik meer aan. Connecties zijn goed. Ik heb alles al meerdere malen gereset. Meters zijn nieuw en slim.

Groet Corstian

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

305 Reacties

Badge
Brandje wrote:

Waarom ze slimme meters heten, dat heeft een andere reden.
Nu oa het niet meer hoeven opgeven van meterstanden en straks nog veel meer mogelijkheden.
Suc6 met afwachten.



Meter geeft weer een waarde aan in het display. Is de meter dan misschien toch wel een beetje slim? 😃
Waarom ze slimme meters heten, dat heeft een andere reden.
Nu oa het niet meer hoeven opgeven van meterstanden en straks nog veel meer mogelijkheden.
Suc6 met afwachten.
Badge
Brandje wrote:

HansieNL wrote:

Brandje wrote:

HansieNL wrote:

Ik heb een harde reset gedaan van de Toon. Meteradapter opnieuw gekoppeld. Nu geen gas weergave meer. Moet ik nu ook wachten op bovengenoemde update of duurt het gewoon even?
Ik heb dus ook slimme meters. (Tenminste... zo worden ze genoemd =;-)



Doet de stroom weergave het wel?
Heb je Toon sinds kort?
Heb je slimme meters ook sinds kort?



Stroom weergave doet het wel
Toon heb ik een paar maanden
Slimme meters heb ik een paar weken



Dan is het puur een koppelingsprobleem van gasmeter met stroommeter.
Dat zou maximaal 14 dagen kunnen duren, dus ik zou morgen je Netbeheerder maar eens bellen.



??? Het heeft gewerkt namelijk. Als het probleem zichzelf opgelost na een aantal dagen, dan wacht ik dat wel af.
Die slimme meters zijn dus toch niet zo heel slim dan.
HansieNL wrote:

Brandje wrote:

HansieNL wrote:

Ik heb een harde reset gedaan van de Toon. Meteradapter opnieuw gekoppeld. Nu geen gas weergave meer. Moet ik nu ook wachten op bovengenoemde update of duurt het gewoon even?
Ik heb dus ook slimme meters. (Tenminste... zo worden ze genoemd =;-)



Doet de stroom weergave het wel?
Heb je Toon sinds kort?
Heb je slimme meters ook sinds kort?



Stroom weergave doet het wel
Toon heb ik een paar maanden
Slimme meters heb ik een paar weken



Dan is het puur een koppelingsprobleem van gasmeter met stroommeter.
Dat zou maximaal 14 dagen kunnen duren, dus ik zou morgen je Netbeheerder maar eens bellen.
Badge
Brandje wrote:

HansieNL wrote:

Ik heb een harde reset gedaan van de Toon. Meteradapter opnieuw gekoppeld. Nu geen gas weergave meer. Moet ik nu ook wachten op bovengenoemde update of duurt het gewoon even?
Ik heb dus ook slimme meters. (Tenminste... zo worden ze genoemd =;-)



Doet de stroom weergave het wel?
Heb je Toon sinds kort?
Heb je slimme meters ook sinds kort?



Stroom weergave doet het wel
Toon heb ik een paar maanden
Slimme meters heb ik een paar weken
HansieNL wrote:

Ik heb een harde reset gedaan van de Toon. Meteradapter opnieuw gekoppeld. Nu geen gas weergave meer. Moet ik nu ook wachten op bovengenoemde update of duurt het gewoon even?
Ik heb dus ook slimme meters. (Tenminste... zo worden ze genoemd =;-)



Doet de stroom weergave het wel?
Heb je Toon sinds kort?
Heb je slimme meters ook sinds kort?
Badge
Ik heb een harde reset gedaan van de Toon. Meteradapter opnieuw gekoppeld. Nu geen gas weergave meer. Moet ik nu ook wachten op bovengenoemde update of duurt het gewoon even?
Ik heb dus ook slimme meters. (Tenminste... zo worden ze genoemd =;-)
Badge
Ook in Swalmen werkt het weer na behoren.
Ton van Rijn wrote:

Er moest ook een software update worden uitgerold. Weet niet of dat al is afgerond.



Uitrol van een update van de Netwerkbeheerders Is inderdaad nig vaande dat zou 4 weken zou kunnen duren.
Zoals lang dat niet bij iedere klant is hersteld zal Eneco problemen houden om de standen op te halen.

Dus zolang is het zaak om bij een aanstaande jaarnota op te letten of bij slimme meters er niet ten onrechte wordt geschat.

Overigens wordt hier niet naar elkaar gewezen. De storing is bekend; wie het moet repareren ook en helaas zijn de gevolgen hiervan ook bekend.
Weet je Ton, de reden maakt me niet zo veel uit. Er is vast een verklaring voor. Het probleem lijkt o de relatie NS en ProRail. Ieder wijst naar elkaar, maar de problemen zijn voor de betalende consument.
Reputatie 7
Badge +7
Er moest ook een software update worden uitgerold. Weet niet of dat al is afgerond.
Kennelijk een ander, wellicht verwant, probleem. Ik heb geen Toon maar volg mijn verbruik op de website van Eneco. Die geeft de melding dat er problemen zijn bij de weergave van het verbruik wegens een storing bij de netbeheerder. En ik heb inderdaad sinds 2 weken een verbruik van 0. Ik begrijp best dat er een storing kan zijn, maar niet waarom het oplossen er van zo lang moet duren. Terwijl verbruiksbeheer/verbruiksreductie een hot marketing item is voor de energiebedrijven. Die zullen toch invloed moeten hebben op het herstel van de storing.
Reputatie 7
Badge +7
De landelijke storing is sinds 01-01-2016.
En daar ligt het probleem bij de netbeheerders.

Jij zegt sinds twee weken. Vraag me af of jij hetzelfde probleem hebt.
Mijn slimme meter (geen Toon) meldt sinds 2 weken geen verbruik meer zodat ik op Eneco niet kan zien of ik me netjes gedraag met de consumptie. De site meldt inmiddels al een paar weken dat er een storing bij de netwerkbeheerder. Ik vind dat vreemd. Het is toch niet zo heel moeilijk om een netwerk fatsoenlijk te laten werken zou je zeggen. Op deze manier vind ik de overvloedige reclames van Eneco voor zijn producten was bizar. Los eerst de problemen even op!
Badge
Dat zou voor 1 week zijn! Dat was hier de koude periode. 2 nachten -2/-3 en overdag 2 graden in de plus. Wat nog vreemder is...de thermostaat had ik in de 'weg' stand omdat ik in de warmte zat hier heel ver vandaan.
Badge
Volgens de mail met gebruiksgegevens van de afgelopen periode kan het bedrag van 40 euro alleen voor de maand januari echt niet kloppen!
M.i. gewoon serieus en kijk ook even bij januari 2015.

Ik heb tot nu toe in januari 2016 32 m3 meer gas verbruikt dan ingeschat.
En mijn ingeschatte aantal bij de letter I (geschatte jaarverbruik, door Eneco gepushed) is juist!
Komt gewoon door de extra koude dan verwacht was volgens de maatstaven.
Vanaf nu tot 31 januari zal dat weer gedeeltelijk gecompenseerd worden door de veel hogere temperatuur.
Badge
Wat wel opvalt is, dat sinds de piek, mijn TOON aangeeft dat ik deze maand 40 euro meer gas heb verbruikt!! Hoe serieus moet ik dat nemen als deze maand de kachel weinig tot niet aan is geweest. Hoop niet dat door de storing Eneco nu een foutieve waarde ontvangt.
Fienemans wrote:

In Lage Zwaluwe (Noord Brabant) gelukkig ook weer gasverbruik op Toon, 273m3(!). Jammer dat de (dagelijkse) grafieken hierdoor onleesbaar zijn geworden.



Geldt, zo als eerder gemeld, natuurlijk ook voor de week grafieken, maar gelukkig zijn de maand grafieken dit jaar dus nog wel perfect hanteerbaar!
In Lage Zwaluwe (Noord Brabant) gelukkig ook weer gasverbruik op Toon, 273m3(!). Jammer dat de (dagelijkse) grafieken hierdoor onleesbaar zijn geworden.
Heb net weer gasverbruik netwerkbeheerder enexis, verbruik van de hele maand staat bij vandaag.
D Sprangers Transport wrote:

"Fijn" om te horen dat er meer mensen dit probleem hebben en dat het lijkt van zelf zich op te lossen.
Hier in Brabant precies hetzelfde probleem , net enexis aan de lijn gehad voordat ik dit vond , maar die wisten niet van het bestaan van het probleem af zeiden ze.
Maar van wat ik hier begrijp zou het een dezer dagen zomaar vanzelf opgelost kunnen zijn.



"Meer" mensen? Er zijn 400.00 huishoudens getroffen door deze fout in de software.
Het lijkt er toch echt op dat je de verkeerde bij Enexis aan de lijn hebt gehad, want in het hele Netwerkbeheerderslandje is het uitgebreid bekend.......
Sinds vorige week is beginnen met de uitrol van de aanpassing op afstand van de meters en kan van nu af nof 3 weken duren.
"Fijn" om te horen dat er meer mensen dit probleem hebben en dat het lijkt van zelf zich op te lossen.
Hier in Brabant precies hetzelfde probleem , net enexis aan de lijn gehad voordat ik dit vond , maar die wisten niet van het bestaan van het probleem af zeiden ze.
Maar van wat ik hier begrijp zou het een dezer dagen zomaar vanzelf opgelost kunnen zijn.
Reputatie 1
Badge
Bij mij werkt alles weer naar behoren. Gasverbruik van de missende 20 dagen lijken op 21 januari te staan. Vandaag lijkt het gasverbruik goed aangegeven te zijn. Al met al valt de ellende wel mee en lijkt het dat we geen gasverbruik missen.
Badge
Sinds afgelopen nacht 00.30u. de update gehad via Liander. Piek stond toen op 90.7m3. Dit moment 92.4m3. Waarschijnlijk morgen weer normale waardes. Nog even in de gaten houden dus.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen