Geen gasverbruik op Toon sinds 01-01-2016 | Eneco Community
vraag

Geen gasverbruik op Toon sinds 01-01-2016

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

305 Reacties

Badge
Ja zulke dingen had ik al verwacht , op texel zijn de toon gebruikers op 1 hand te tellen, en aangezien Liander op texel een eigen afdeling heeft net als bijvoorbeeld KPN zijn ze hier sneller dan aan de vaste wall.
Badge
Ik ben zojuist gebeld door Liander op Texel waar ik woon. Morgen om 09;00 uur komen ze een nieuwe slimme meter bij mij monteren!!!! Jeeej!!!!!!

Dan vraag ik mij af hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik heb gebeld en krijg dit:

Zojuist een zeer geanimeerd gesprek gehad met een medewerkster van de Liander storingsdienst.
Het kwam op mij over als een 'ik scheep jou als klant af want je stelt vervelende vragen'!

Omdat ik hier op het forum las dat er al een vervanging van de slimme meter plaats zou vinden bij een Eneco klant waardoor het probleem met het uitlezen van de gaswaarden verholpen zou zijn, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik Liander gebeld om dan ook een afspraak te maken met een monteur. Het verhaal wat ik toen doorkreeg daar zakte mijn zojuist op mijn vrije dag aangetrokken jogginbroek van af!
Liander is niet van plan om vervanging te doen, gaat dat ook niet doen want zij zijn met andere netbeheerders om tafel om een oplossing te bedenken voor dit probleem.
Ook heb ik het fout zegt deze medewerkster want het gaat niet om de elektrameter maar om de gasmeter. De "slimme meter waar U het over heeft (ISKRA ME382, DSMR 2.2) heeft niks te maken met de storing van de gasmeter. Die slimme meter gaan wij natuurlijk niet vervangen want dat is een dure kwestie. Als we bij iedere klant moeten langsgaan die al een slimme meter heeft dan komen wij achter op het schema bij klanten die nog geen slimme meter hebben".
Ik gaf aan dat er al bij iemand op Texel een vervanging ging plaatsvinden met het nieuwste type slimme meter, kreeg ik weer het verhaal dat "U haalt 2 dingen door elkaar. De ISKRA is een elektrameter en geen gasmeter. Er is een probleem met het uitlezen van Gas en niet elektra! Wij zijn nu geenszins van plan om de Landis & Gyr meters te gaan vervangen. Wat U gehoord heeft klopt niet. Ik noteer Uw klacht en dan wordt U ter zijner tijd op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen". Prettige dag nog mijnheer".
Badge
Nog steeds geen gasverbruik zichtbaar
Badge
Zojuist een nieuwe slimme meter gehad en ook een nieuwe gas meter helemaal up to date.

Toon geeft nu wel aan:

Stroom Min 128292038
GAs Min 737382729

Wat moet ik nu doen? wachten resetten? zodat ik weer schoon begin?
Ook hier geen gas gegevens. ISKRA ME382 met DSMR 2.2
Enexis heeft via chat aangegeven te werken aan analyse oorzaak en mogelijke oplossing. Zodra oplossing beschikbaar is zullen alle apparaten voorzien van software versie 2.2 worden aangepast. Afzonderlijke storingsmeldingen op huisadres waren daarvoor niet nodig. Vervangen meter door andere met hogere softwareversie was alleen mogelijk tegen betaling van de kosten van €72,60. Afwachten dus.
Werken doen er gelukkig meer en is goed voor onze economie!
Houden zo!

Dat melden op Toon kan nou juist niet, maar een ongefundeerde mening zo maar plaatsen is dan niet netjes! Het is niet eens een Toon-probleem,

Temeer dat die algemene melding er wel was.

Verder is het geen probleem van Eneco, als je kon lezen, maar dat deed je dus niet..............

Het probleem/storing zit bij de meters in je woning die in eigendom zijn bij je Netbeheerder dus daar moet je dan maar klagen, toch.....

Verder zou ik het forum de komende tijd toch maar even een keertje per dag volgen als het niet te moeilijk is, want de oplossingen van je Netbeheerder zullen hier ook wel geplaatst worden.

Eneco of Enexis......voor mij als consument die enkel aan Eneco de rekening betaalt, is dat niet interessant. Mijn contract is met Eneco en dat er nog een andere partij bij betrokken is, is niet mijn probleem of dat van vele anderen.
Ik ga bij een verbouwing aan mijn huis toch naar de hoofdaannemer als er iets verkeerd gaat, niet naar één van zijn onderaannemers.
Eneco moet er op zijn beurt voor zorgen dat Enexis doet wat het bedrijf moet doen, die verantwoordelijkheid ligt niet bij de eindgebruiker.
Het wordt allemaal wel heel moeilijk gemaakt voor diegene die de rekening moeten betalen.
wie er ook met een oplossing komt, ik hoop dat het snel opgelost is.

P.S. ik volg vanaf het begin al alle reacties op het forum.
Werken doen er gelukkig meer en is goed voor onze economie!
Houden zo!

Dat melden op Toon kan nou juist niet, maar een ongefundeerde mening zo maar plaatsen is dan niet netjes! Het is niet eens een Toon-probleem,

Temeer dat die algemene melding er wel was.

Verder is het geen probleem van Eneco, als je kon lezen, maar dat deed je dus niet..............

Het probleem/storing zit bij de meters in je woning die in eigendom zijn bij je Netbeheerder dus daar moet je dan maar klagen, toch.....

Verder zou ik het forum de komende tijd toch maar even een keertje per dag volgen als het niet te moeilijk is, want de oplossingen van je Netbeheerder zullen hier ook wel geplaatst worden.
Slechte forumlezers zijn jullie!
Vanmorgen om 10:00 uur heeft Eneco een algemene melding gedaan:P. De eerste werkdag dus in 2016!

Al sinds het afgelopen weekend vanaf 1 januari 2016 lopen er 2 topics over waar je alle info kan vinden.
Je hoeft niet altijd op het forum te zijn, maar logisch is wel dat je eerst even hier op het forum kijkt als je een storing ervaart.

Inderdaad ik moet gewoon werken en heb geen tijd om tussen de 200 + reacties te zoeken naar een reactie van Eneco.

De melding kan ook op de eigen toon worden geplaatst, dan zie ik dat bij thuiskomst en weet je zeker dat je iedereen bereikt.
Een tip van een slechte forumlezer!
Slechte forumlezers zijn jullie!
Vanmorgen om 10:00 uur heeft Eneco een algemene melding gedaan:P. De eerste werkdag dus in 2016!

Al sinds het afgelopen weekend vanaf 1 januari 2016 lopen er 2 topics over waar je alle info kan vinden.
Je hoeft niet altijd op het forum te zijn, maar logisch is wel dat je eerst even hier op het forum kijkt als je een storing ervaart.
hier hetzelfde. echter heb ik als gasmeter een UNIFLO G4SMV van Liander
wat ik wel vreemd vindt is dat het probleem blijkbaar bekend is maar dat je niet op de hoogte wordt gesteld van Eneco of van Liander.

Ik ben het met dat laatste eens Eneco is wel erg stil.
Een algemeen bericht had ik vandaag wel verwacht. Ook geen reactie op een mail.
Slechte service!
hier hetzelfde. echter heb ik als gasmeter een UNIFLO G4SMV van Liander
wat ik wel vreemd vindt is dat het probleem blijkbaar bekend is maar dat je niet op de hoogte wordt gesteld van Eneco of van Liander.
🆒 yep maar ik heb de ME382 maar ik ga geduldig afwachten heeft toch geen zin om ook nog te bellen zodra ze de oplossing hebben lezen we dat wel weer.

maar thx

🆒 Yep je kijkt verkeerd, maar ik denk dat je dus ook een Iskra hebt met software DSMR 2.2.

De software versie 3.2.14 op je Toon is uiteraard niet van belang; met je Toon is immers niets aan de hand.
En je maakt een denkfout inzake een harde reset:P; jij denkt vermoedelijk aan fabrieksherstel.....

Een harde reset geef je door de Toon module bij je CV 1 minuutje stroomloos te maken, daarbij verlies je uiteraard geen data en/of instellingen. Een "schone" Toon doet soms wonderen, maar niet bij deze Netwerkstoring.

Verstandig om gewoon even af te wachten; er komen vanzelf meldingen hetzij via bellers die zel hun Netbeheerder bellen; hetzij dat Eneco nadere info heeft.
Bij mij van hetzelfde laken een pak, heb via e-mail contact gelegd met ENECO en de netbeheerder ENEXIS, nu maar afwachten op hun reactie, dit is natuurlijk een zeer vervelende situatie, aan de hand van het aantal klachten hoop ik wel dat ze dit toch serieus gaan nemen en het probleem snel kunnen op lossen.
Groetjes van Harry.
🆒 yep maar ik heb de ME382 maar ik ga geduldig afwachten heeft toch geen zin om ook nog te bellen zodra ze de oplossing hebben lezen we dat wel weer.

maar thx
Ik hoor er helaas ook bij :(

ISKRA MT382 met DSMR 2.2
Landis Gyr+ G350

Morgen maar Enexis bellen

Top Renate!
Voor je melding uiteraard!

Suc6 morgen bij je Netbeheerder.
Geef je daarna nog even een terugmelding?
Vooral wat ze te vertellen hebben, zodat we een steeds beter beeld krijgen!

Komt goed we gaan het morgen meemaken
yep heb een Landis Gyr+ G350 maar waar vind ik de overige gegevens ik heb een heel andere sofware versie in mijn display 3.2.14
maar ga er vanuit dat ik verkeerd kijk.
ik heb geen harde reset gedaan want dat heeft bij jullie ook niet geholpen en wil mijn gegevens niet verliezen.

type elektriciteit meter in toetsen bij google dan weet je de DSMR (software van je meter). Gelezen op dit forum maar bij sommige moet het ook aan de zijkant staan. Je geeft nu die van Toon op
yep heb een Landis Gyr+ G350 maar waar vind ik de overige gegevens ik heb een heel andere sofware versie in mijn display 3.2.14
maar ga er vanuit dat ik verkeerd kijk.
ik heb geen harde reset gedaan want dat heeft bij jullie ook niet geholpen en wil mijn gegevens niet verliezen.

ISKRA MT382 met DSMR 2.2
Landis Gyr+ G350

Top Renate!
Voor je melding uiteraard!

Suc6 morgen bij je Netbeheerder.
Geef je daarna nog even een terugmelding?
Vooral wat ze te vertellen hebben, zodat we een steeds beter beeld krijgen!

ISKRA MT382 met DSMR 2.2
Landis Gyr+ G350

Yep, heb je echt terug gelezen in dit topic wat er speelt? Ook de andere topic's?
Wat is het merk van je Slimme meter?
Ook een softwareversie DSMR 2.2 op je slimme meter?
goede dag

yep hierzo hetzelfde per 1 januari geen gas verbruik meer zichtbaar diverse reset maar 0.
ga er vanuit dat eneco dit z.s.m. en netjes gaat oplossen.
mvgr, M. Franken
Nou en terecht! We betalen genoeg aan hun!

Zeker weten @Toy!

Het is een vast bedrag van €402 per jaar, dus inderdaad pittig hoor!
Reputatie 1
Badge
Bericht namens netbeheerders
04 januari 2016

Goedendag,

Met dit bericht willen wij u namens uw netbeheerder informeren over het volgende:

Hallo Ton,

Hoe kom je aan dit berichtje?
Op de website van Netbeheer Nederland zie ik dit bericht niet terug.
En er staat in jouw bericht nog wel 'indien er meer info is, informeren we u verder'.
Heb je dan persoonlijk dit bericht in een e-mail ontvangen naar aanleiding van een melding?
Schop die man morgen even van het eiland af en stuur hem de dijk over met een thermoskan koffie! 😛
Badge
Nou en terecht! We betalen genoeg aan hun!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen