Geen gasverbruik op Toon sinds 01-01-2016 | Eneco Community
vraag

Geen gasverbruik op Toon sinds 01-01-2016



Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

305 Reacties

Misschien heeft het wel te maken met het week nummer,bij iedereen die dit probleem heeft is het ontstaan op 01-01-16 rond de klok van 1:00 uur. (week53) ik weet niet of de meter zelf gebruik maakt van dit soort gegevens....
Maar als dit de oorzaak zou kunnen zijn zal het probleem zondag vanzelf eer verdwijnen.


Voor zo ver ik weet maakt een slimme meter dat week onderscheid niet.
Daar is puur de datum doorslaggevend!

De weekuitsplitsing wordt pas later door de software van derden zoals Quby/Toon en andere P1 poort uitlezers gedaan!
En bij Toon werkt dat prima, zoals ik eerder meldde; alleen de App Toon op Afstand zou nog aangepast kunnen worden.
Reputatie 6
Badge +2
vindt het wel raar dat een moderator nog niet heeft gereageerd op dit bericht !!!
Nog een plek waar de standen niet doorkomen:
Anna Inzicht (de app van NLE die de slimme meter uitleest) laat bij mij ook sinds 1 januari geen gasverbruik meer zien. Die app doet dat via NLE, ik heb NLE toestemming gegeven mijn slimme meter daarvoor uit te lezen.
Nog een plek waar de standen niet doorkomen:
Anna Inzicht (de app van NLE die de slimme meter uitleest) laat bij mij ook sinds 1 januari geen gasverbruik meer zien. Die app doet dat via NLE, ik heb NLE toestemming gegeven mijn slimme meter daarvoor uit te lezen.


Dat klopt dus met Slimmemeterportal, want die doet precies hetzelfde!
Reputatie 6
Badge +2
lijkt idd dat software problemen heeft met het feit van week 53
laten we hopen en duimen dat dit vanaf maandag weer verholpen is
Hoi Essed,

Dan is het dus ook zeker dat de Netbeheerder aan de slag moet!
01-01-2016

Had gisteren al gezien dat het aan de meter ligt, gezien de teller niet oploopt (op de meter) tijdens verbruik van gas.
Dus rustig afwachten........
Reputatie 6
Badge +2
ja maar bellen nu heeft geen nut denk ik dus pas maandag
Ben bang dat het daarom wel eens lang kan gaan duren, als het een probleem in de meter is. De meter zelf doet het namelijk nog gewoon, de netwerkbeheerder kan altijd aan het eind van het jaar nog langskomen om de meterstand op te nemen 😞
Badge
Ik heb een slimme meter uit 2011 van Liander,
Ik baal echt flink, ik heb nu toon vanaf 2013 en van geen enkel jaar een compleet overzicht door storingen etc, en nu missen we de eerste dagen van 2016 ook al. Huilen met de pet op! Word maar eens tijd dat het abbonements geld word gestopt. Ik heb toon gekocht om inzicht te krijgen over mijn verbruik in in die 2 jaar heb ik helemaal niks!
01-01-2016

Had gisteren al gezien dat het aan de meter ligt, gezien de teller niet oploopt (op de meter) tijdens verbruik van gas.
Dus rustig afwachten........


Dat heb je goed gezien!
Heb je ook een Iskra? en welke versie DSMR?
Ik heb een slimme meter uit 2011 van Liander,
Ik baal echt flink, ik heb nu toon vanaf 2013 en van geen enkel jaar een compleet overzicht door storingen etc, en nu missen we de eerste dagen van 2016 ook al. Huilen met de pet op! Word maar eens tijd dat het abbonements geld word gestopt. Ik heb toon gekocht om inzicht te krijgen over mijn verbruik in in die 2 jaar heb ik helemaal niks!


Hoi Toy,

Het ligt toch niet aan Toon?
Het zijn oorzaken van derden! Zoals we al eerder met de versie DSMR 2.2 gehad hebben. Een jaar geleden dacht ik.......
Toen heeft Quby uiteindelijk wel een nieuwe firmware versie kunnen maken.
Maar ook andere derden kunnen niet uitlezen; dus is het puur een Netwerkbeheerders probleem.
Kunnen anderen niet uitlezen, dan uiteraard de adapter van Toon ook niet......
01-01-2016

Had gisteren al gezien dat het aan de meter ligt, gezien de teller niet oploopt (op de meter) tijdens verbruik van gas.
Dus rustig afwachten........


Als de teller op je meter niet loopt zijn ze er wel heel snel bij denk ik, dan kunnen ze niet zien hoeveel je verbruikt. Maar bij mij loopt de teller op de meter wel gewoon, die is netjes 8 cub hoger dan begin 1 januari.
Exact dat bedoelde ik eerder, want er kan nu geen gas worden geregistreerd!!
Daarom vroeg ik hem ook welke meter hij heeft, want we weten nu dat het vermoedelijk aan Iskra met DSMR 2.2. ligt.
Badge
Heeft het zin om met Liander te bellen ? Of wachten ... Eneco zal hier ook niet blij van worden dus die zullen ook wel met de netbeheerders contact op nemen lijkt me...
Heeft het zin om met Liander te bellen ? Of wachten ... Eneco zal hier ook niet blij van worden dus die zullen ook wel met de netbeheerders contact op nemen lijkt me...

Bellen met je Netwerkbeheerder heeft natuurlijk altijd zin!
Omdat het nu weekend is komt Eneco er pas maandag achter.
hier kan eneco niets aan doen, maar als het lang duurt zeg ik wel het abonnement op van toon want dan is 3,50 per maand voor toon onzin om te betalen
hopen op een snelle oplossing
Reputatie 6
Badge +2
krijg net een appje van Eneco veel klachten hierover ze gaan het doorzetten maar verwachten dat het pas maandag wordt opgepakt
Exact dat bedoelde ik eerder, want er kan nu geen gas worden geregistreerd!!
Daarom vroeg ik hem ook welke meter hij heeft, want we weten nu dat het vermoedelijk aan Iskra met DSMR 2.2. ligt.


Oh ok haha, sorry, de berichten gaan nu zo snel dat ik niet meer precies weet wie wat wanneer schreef.
Maar ik vraag me af of er iemand is waar de teller niet meer loopt. Ik zie alleen maar berichten over dat de meting op afstand niet goed gaat (Cocopelli schrijft het maar laat een plaatje van de website zien). Bij mij gaat de meting op afstand niet goed maar doet m'n teller op de meter het nog prima.
En als de teller op de meter het niet meer doet is netwerkbeheerder er waarschijnlijk snel bij, maar bij het niet op afstand kunnen uitlezen zullen ze wel minder haast hebben.
Badge
Hier loopt de gewone meter ook gewoon door, op de gasmeter zelf.
Reputatie 6
Badge +2
miin gasmeter loopt ook gewon door
Badge
Ja mijne ook maar ik ga toch met Liander bellen om er alleen al maar melding van te maken
Reputatie 6
Badge +2
bellen met netwerkbeheerder weet niet of dat nut heeft in het weekend volgens mij alleen voor storingen in gas,stroomaanvoer
Ja mijne ook maar ik ga toch met Liander bellen om er alleen al maar melding van te maken

Hoi Toy gewoon doen!
Hier loopt de gewone meter ook gewoon door, op de gasmeter zelf.

Hoi M.Frenken,

Dat zijn de meeste meldingen!
Tot nu toe is er maar 1 waar de standen niet doorlopen, maar die meldt het merk van z'n meter niet.
Dus tot nu toe is het de Iskra met DSMR versie 2.2.