Geen gasverbruik op Toon sinds 01-01-2016 | Eneco Community
vraag

Geen gasverbruik op Toon sinds 01-01-2016

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

305 Reacties

Gevonden, niet op de meter, maar het type is ME382 wat volgens de link van Frenken DSRM 2.2 heeft.
Badge
Nou... Ik heb een meter van Iskra, zoals in dit filmpje: https://youtu.be/kjJxiRQ5RTk
Ik zie nergens iets van een DSMR-versie staan...

het staat ook niet op de meter, ik heb zelf de software versie moeten opzoeken van de genoemde meter van het filmpje. zie de eerder genoemde link.
Hiervoor wordt de versie al genoemd wat ik voorspelde eerder in dit draadje.............
Ik zelf heb versie 4.0 en geen problemen.

Hiervoor wordt dus versie 2.2 genoemd en daar zit vermoedelijk het probleem.
Reputatie 6
Badge +2
nou ik kan de versie ook niet zien staan
wel het type ME 382-D1AS2-|P1
Gevonden, niet op de meter, maar het type is ME382 wat volgens de link van Frenken DSRM 2.2 heeft.

Ja, bij mij ook. Type G350 is DSRM 2.2
Reputatie 6
Badge +2
Dus Eneco aan de gang met de fix zodat onze Toon weer netjes het gasverbruik aan geeft
Iskra
Type: ME 382
DSMR-versie 2.2.
He he hoe moeilijk kan het zijn!!
Precies zoals ik vermoede het zit dus bij de melder in DSMR versie 2.2
Reputatie 1
Badge
Hier ook dsmr 2.2 en enexis als netbeheerder.
He he hoe moeilijk kan het zijn!!
Precies zoals ik vermoede het zit dus bij de melder in DSMR versie 2.2

Zo moeilijk als dat iemand zei dat het op de buitenkant moet staan terwijl het daar niet op staat...
De vraag is zoals ik eerder meldde wie nu aan de slag moet.............
Het kan best zijn dat de netbeheerder een aanpassing aan de DSMR 2.2 zal moeten doen om de uitsturing van de P1 poort te herstellen.

Daar heeft Eneco niets mee te maken en aanpassing/fix werkt dan natuurlijk niet.
Reputatie 6
Badge +2
wat moet er dan gebeuren dat het weer gaat werken ???
Dus hoop ik dat er iemand tussen zit die via slimmemeterportal bv z'n meter laat uitlezen.
Als die wel een resultaat geeft dan zou Quby een aanpassing in de firmware van de adapter kunnen maken.
Reputatie 6
Badge +2
DUS dan toch Eneco ontwikkelaar ?
Badge
Ik heb net contact gehad met een andere toon gebruiker en heeft geen problemen met de DMSR versie 2.2 in combinatie met toon. dus de aanname dat het zeker fout gaat met een lagere software versie is niet correct.
Reputatie 6
Badge +2
ben bang dat we nog dagen zitten met dit probleem en dus voorlopig geen gasverbruik zullen meten en dus jan 2016 kunnen afschrijven voor vergelijk
Reputatie 4
Badge +4
Geen data op slimmemeterportal.nl. Iskra ME382 geplaatst in ,2014 door Liander. DSRM 2.2
Als dat zeker is, dan zou het dus in de slimme stroommeter/gasmeter kunnen zitten van een bepaald merk met DSMR versie 2.2.
Reputatie 6
Badge +2
nu wordt het interessant zou dan de netbeheerder ook geen meterstanden gas kunnen uitlezen ???
Kijk he he eindelijk een melding dat ook op slimmemeterportal het niet werkt, want bij mij is wel keurig 1 januari 2016 het gasverbruik door slimmemeterportal opgehaald.
Badge
Als dat zeker is, dan zou het dus in de slimme stroommeter/gasmeter kunnen zitten van een bepaald merk met DSMR versie 2.2.

ik maak gebruik van Iskra Type: ME 382 en de ander maakt gebruik van Kamstrup Type: 162 NTA

ik maak gebruik van Iskra Type: ME 382 en de ander maakt gebruik van Kamstrup Type: 162 NTA

Aangezien ik meer Iskra melding met DSMR versie 2.2. voorbij heb zien komen kon het wel eens puur aan Iskra liggen.
Badge
Misschien heeft het wel te maken met het week nummer,bij iedereen die dit probleem heeft is het ontstaan op 01-01-16 rond de klok van 1:00 uur. (week53) ik weet niet of de meter zelf gebruik maakt van dit soort gegevens....
Maar als dit de oorzaak zou kunnen zijn zal het probleem zondag vanzelf eer verdwijnen.
En aangezien de netbeheerder nu ook geen standen meer kan ophalen zullen ze aan die kan toch gauw met een oplossing moeten komen.
Zie bericht eerder van Slimmemeterportal waar de gasstanden ook niet binnen komen.
Reputatie 6
Badge +2
bij mij ook een ISKRA ME382