Geen gasverbruik op Toon sinds 01-01-2016 | Eneco Community
vraag

Geen gasverbruik op Toon sinds 01-01-2016



Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

305 Reacties

Gat allemaal sneller dan we denken, heb een beetje geduld. Ze zijn ook al eerder begonnen!!!
Nijverdal nog niks netwerkbeheerder enexis.
In Groningen werkt het ook weer op de TOON Netbeheerder ENEXIS
Reputatie 6
Badge +2
sinds vanmorgen 10:00 weer data gasverbruik
cogas nrtbeheerder almelo e.o
Reputatie 7
Badge +8
In Voorhout ZH ook weer gasverbruik! 31 m3. Gisteren.
Ook in waskemeer Friesland werkt het weer sinds gisteravond
geeft het weer netjes aan op de toon Netbeheerder liander
Reputatie 4
Badge +4
En ja wel, ook sinds vanmorgen 04.00 uur weer gasverbruik op Toon. Zo te lezen loopt de uitrol van de update vooralsnog gesmeerd. Voor de geïnteresseerden: regio (Zuid) Limburg, netbeheerder Enexis.
En in welke regio wonen de gelukkigen?

Noord Brabant verzorgingsgebied Enexis


Dan wacht ik geduldig af, ook in Noord Brabant met Enexis.
En in welke regio wonen de gelukkigen?

Noord Brabant verzorgingsgebied Enexis
Noord Nederland verzorgingsgebied Enexis
En in welke regio wonen de gelukkigen?
ik heb sinds 16:00 vanmiddag weer gasverbruik in mijn toon!!! YYESSS
heb een bedrag van 43 euro staan in mijn toon van alle dagen dat hij het niet kon doorgeven.


Me2 eindelijk werkt hij weer
Sinds een paar uur geleden, kan ik weer via TOON mijn gas gegevens weer aflezen, ben hier ontzettend blij mee. Toch nog sneller dan verwacht.
ik heb sinds 16:00 vanmiddag weer gasverbruik in mijn toon!!! YYESSS
heb een bedrag van 43 euro staan in mijn toon van alle dagen dat hij het niet kon doorgeven.
Heb er nog eens over nagedacht, dat het nog wel lang kan duren voordat er een oplossing komt, vind dat ENECO (meer) druk op de ketel moet zetten bij de netbeheerders, je betaald tenslotte ook nog
€ 3,50 per maand extra voor updates etcetera aan ENECO en nu is het voor een ondeugdelijk product.


Hoi Buiter,

Als je de net door Folkert geplaatste melding leest, dan zie je dat a.s. zaterdag de Netbeheerders met de uitrol van een update beginnen.
Dus ik zou zeggen nog even geduld. Dit is de oplossing die we hier hoopten.

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/geen-gasverbruik-zichtbaar-op-toonslimme-meters-10188/index6.html#post100425
@H.Buiter: het zal je inmiddels hoop ik wel duidelijk zijn dat je je netwerkbeheerder formeel in gebreke moet stellen. Eneco doet wat ze moeten doen, de netwerkbeheerder niet. Ik adviseer je om gebruik te maken van de formele klachtenregeling van Enexis, daar worden termijnen gehanteerd. Maakt het wat makkelijker om na afloop van die termijn per direct vervanging van de meters te claimen.
Heb er nog eens over nagedacht, dat het nog wel lang kan duren voordat er een oplossing komt, vind dat ENECO (meer) druk op de ketel moet zetten bij de netbeheerders, je betaald tenslotte ook nog
€ 3,50 per maand extra voor updates etcetera aan ENECO en nu is het voor een ondeugdelijk product.
Even voor de statistieken (als die tenminste worden bijgehouden): bij mij ook geen gasverbruik meer sinds begin dit jaar. Irritant. ENECO zegt dat het een probleem van de netbeheerder is, maar ik snap niet hoe dat kan (zij kunnen toch niets bij mij veranderen aan die meter) en nog minder waarom het dan zo lang moet duren.

Er worden hier geen statistieken bij gehouden, maar als je de diverse topic sinds 1-1-2016 naleest dan wordt het e.e.a. wel duidelijk hoe het zit. Dan snap je wellicht ook waarom het wel eens heel lang zou kunnen gaan duren.

Overigens hoe denk je dat je Netbeheerder de standen van je meter in je meterkast bij je ophaalt?
Via een GPRS-verbinding. Je netbeheerder kan dus op afstand ook de software aanpassen/resetten enz
En lukt dat niet dan moet misschien je slimme meter wel vervangen worden.
Even voor de statistieken (als die tenminste worden bijgehouden): bij mij ook geen gasverbruik meer sinds begin dit jaar. Irritant. ENECO zegt dat het een probleem van de netbeheerder is, maar ik snap niet hoe dat kan (zij kunnen toch niets bij mij veranderen aan die meter) en nog minder waarom het dan zo lang moet duren.
Vandaag door enexis gebeld met de mededeling dat ze er druk mee bezig zijn om dit probleem op te lossen. Het kan nog wel een tijdje duren, het is gewoon weer afwachten.

Klopt helemaal, maar de vraag is, wordt het een software oplossing of een nieuwe meter plaatsen? Lees maar even terug in het topic.
That's the question..................
Reputatie 6
Badge +2
als ze het maar deze maand oplossen de maand janvoor vergelijk is toch verloren
Vandaag door enexis gebeld met de mededeling dat ze er druk mee bezig zijn om dit probleem op te lossen. Het kan nog wel een tijdje duren, het is gewoon weer afwachten.
Zo hoort het ook, als je morgen uit de douche komt en je CV is reeds aangesprongen, dan ongeveer 1 uur later zie je wellicht het eerste gas-verbruik in je Toon verschijnen!
Jij zit in ieder geval goed en ook op je mooie eiland:D


Ja hoor wat denk je ?

ALLES WERKT WEER !!!!!!!;);););)


Hoi Toy,

Had je anders gedacht dan? En je ziet hè hoe snel die koppeling gasmeter met stroommeter kan gaan hè?

Je draait nu immers onder DSMR 4.x en met Toon was al niets aan de hand, dus ik vind het normaal!
Hoe dan ook gefeliciteerd weer met je bevoorrechte positie op je mooie eiland!
Eerst al een soort "Toon op Zon" op een Kiek als 1e en wij maar jaloers zijn en nu weer de 1e met een nieuwe Slimme meter.........
Je bent echt een bofkont!!
Badge
hahahahha den braven

toch niet van AP ?
Reputatie 6
Badge +2
hahahahha den braven