Geen Gasverbruik meer sinds een aantal dagen | Eneco Community
beantwoord

Geen Gasverbruik meer sinds een aantal dagen

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

30 Reacties

Yobotje wrote:

Denk dat Jürgen van slag is door het zelf proberen ipv lezen wat geadviseerd wordt.
Herken dat wel een beetje, Ton.;)

Ja dat vermoeden had ik al sinds het eerste contact.
Ik heb alle info eruit moeten trekken. Niet erg hoor, maar ik probeer te helpen en ik kan niet zien wat er daar gebeurt. Moet ik weer vragen stellen.
Maar toen ik alle info had, toen kon ik pas gaan uitleggen hoe die update loopt en dat wordt kennelijk niet gelezen.
Vlug, vlug, denk ik dan maar...........
Yobotje wrote:

Tja, en dan denken dat er een monteur komt.
Ach, morgen is Jurgen weer blij en denkt dan..... Had ik maar:@

Misschien horen we morgen nog hoe het is verlopen, met de de door mij geplaatste info.
Hij wilde al gaan bellen; prima, maar dan vertellen ze precies het zelfde.............
Reputatie 2
Badge
Heren ga even iets anders doen dan nutteloos commentaar geven.... Om je reactie teller te verhogen
Ik stel een vraag omdat mijn toon het niet juist doet. Komt helaas wel vaker voor bij dit prachtige product.

Dan wordt ik door verwezen naar een topic van 9 pagina's waar ik ergens in die splonken het probleem mag gaan zoeken. Ik lees tegenstrijdige berichten.... Dat de firmware cijfers te maken hebben met het adapter type.

Dan worden er vragen gesteld... Waar ik antwoord op geef....
Je krijgt dan altijd de standaard antwoorden. Adapter verwijderen, Toon rebooten jullie weten het allemaal.... Nee in plaat van duidelijk antwoord te geven.

Meter adapter binnen 2 meter van je toon plaatsen
dan meter adapter verwijderen uit de toon stoftware.
daarna meter adapter koppelen binnen 2 meter

en dan firmware update meter adapter installeren.

Of dit de oplossing is moet nog maar blijken de adapter zit nu al meer dan een uur binnen de twee meter bij toon vandaan en nog steeds geen update firmware voor mijn meter adapter.

Maar goed dat antwoord krijg je hier niet nee zeker niet. We gaan lopen zeveren of ik niet alles gelezen heb. Nou meneer Brandje helaas het verwijderen van de meter adapter in de toon software heb je nooit gemeld. En in mijn topic start heb ik mijn firmware versie al vermeld dus wie leest er niet.

Ik vind alles best maar als dit het niveau van dit forum is dan laat maar....
Aan het aantal post te zien hebben een aantal niks beters te doen dan met een Toon bezig te zijn.

Laat maar ik bel de volgende keer de klantenservice wel voor ik hier weer een vraag ga stellen.

Dit ga ik morgen ook doen bellen met de klantenservice. Op 26 november update uitgevoerd en kreeg ook direct de melding dat ik mijn meteradapter moest updaten naar 35/37 .... Denk dat Brandje meer reacties aan het sparen is dan dat hij juiste info verschaft.......

Succes met jullie verdere forum leven.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Jurgen,

Welkom op het Eneco forum! Ik heb voor je gekeken wat er aan de hand kan zijn er komt inderdaad geen gasverbruik in je Toon binnen via de p1 poort.
Ik zie dat we via de p4 ook geen gasstanden meer krijgen vanaf 9 december. Ik krijg de melding dat je gasmeter in storing staat. Ik adviseer je om contact op te nemen met je netbeheerder Liander, deze moeten dit voor je kunnen oplossen.
Reputatie 2
Badge
Folkert wrote:

Beste Jurgen,

Welkom op het Eneco forum! Ik heb voor je gekeken wat er aan de hand kan zijn er komt inderdaad geen gasverbruik in je Toon binnen via de p1 poort.
Ik zie dat we via de p4 ook geen gasstanden meer krijgen vanaf 9 december. Ik krijg de melding dat je gasmeter in storing staat. Ik adviseer je om contact op te nemen met je netbeheerder Liander, deze moeten dit voor je kunnen oplossen.

Hallo Folkert,
Na lange tijd geen zin meer in het forum gehad te hebben omdat er een aantal totaal nutteloze informatie spuien nu toch vandaag maar weer is begonnen. Inderdaad was toen der tijd de gasmeter kapot. Het had dus niks met firmware of meteradapters of wat dan ook te maken. De gas meter gaf geen signaal meer door aan de slimme meter dit kwam bij dat type wel vaker voor.

Ik heb me mateloos lopen ergeren aan een aantal over actieve forum leden die een half advies geven.

Het probleem heeft echter wel even geduurd met oplossen onze net beheerder alhier Liander is niet bepaald snel met oplossen van dit soort storingen. Het heeft ongeveer 2 maand geduurd maar goed nu doet alles het weer perfect.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen