Geen Gasverbruik meer sinds een aantal dagen | Eneco Community
beantwoord

Geen Gasverbruik meer sinds een aantal dagen

Reputatie 2
Badge
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 156 reacties
Beste forum leden,

Ik kwam er vandaag achter dat mijn Toon al een aantal dagen geen gasverbruik meer registreert om precies te zijn week 50 dinsdag 9 december doet hij niks meer. Ik kan mij een update herinneren echter weet ik niet meer of ik dit ook 8 of 9 december gedaan heb.

Als ik de kachel hoger zet gaan de vlammetjes wel aan. Ik heb de meter adapter al van stroom gehaald en op stroom gezet. Toon overnieuw opgestart etc etc. Ook online geen verbruik. Ook niet in de app.

Wat gaat er mis ??

Slimme meter in meterkast.....
icon

Beste antwoord door Jurgen 22 december 2014, 01:11

Heren ga even iets anders doen dan nutteloos commentaar geven.... Om je reactie teller te verhogen
Ik stel een vraag omdat mijn toon het niet juist doet. Komt helaas wel vaker voor bij dit prachtige product.

Dan wordt ik door verwezen naar een topic van 9 pagina's waar ik ergens in die splonken het probleem mag gaan zoeken. Ik lees tegenstrijdige berichten.... Dat de firmware cijfers te maken hebben met het adapter type.

Dan worden er vragen gesteld... Waar ik antwoord op geef....
Je krijgt dan altijd de standaard antwoorden. Adapter verwijderen, Toon rebooten jullie weten het allemaal.... Nee in plaat van duidelijk antwoord te geven.

Meter adapter binnen 2 meter van je toon plaatsen
dan meter adapter verwijderen uit de toon stoftware.
daarna meter adapter koppelen binnen 2 meter

en dan firmware update meter adapter installeren.

Of dit de oplossing is moet nog maar blijken de adapter zit nu al meer dan een uur binnen de twee meter bij toon vandaan en nog steeds geen update firmware voor mijn meter adapter.

Maar goed dat antwoord krijg je hier niet nee zeker niet. We gaan lopen zeveren of ik niet alles gelezen heb. Nou meneer Brandje helaas het verwijderen van de meter adapter in de toon software heb je nooit gemeld. En in mijn topic start heb ik mijn firmware versie al vermeld dus wie leest er niet.

Ik vind alles best maar als dit het niveau van dit forum is dan laat maar....
Aan het aantal post te zien hebben een aantal niks beters te doen dan met een Toon bezig te zijn.

Laat maar ik bel de volgende keer de klantenservice wel voor ik hier weer een vraag ga stellen.

Dit ga ik morgen ook doen bellen met de klantenservice. Op 26 november update uitgevoerd en kreeg ook direct de melding dat ik mijn meteradapter moest updaten naar 35/37 .... Denk dat Brandje meer reacties aan het sparen is dan dat hij juiste info verschaft.......

Succes met jullie verdere forum leven.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

30 Reacties

Wat is de versie van de adapter?
Heb je slimme of domme meters?
Welke versie draait nu op Toon? 2.9.15?

Werkt de stroomweergave dan wel?
Reputatie 2
Badge
meter adapter 35/37
software 2.9.15
Slimme meter

Stroom doet het wel als ik kachel hoger zet gaan vlammetjes wel aan ik vermoed dat hij er na de update naar de laatste versie mee is gestopt.
En de andere 2 vragen?
Reputatie 2
Badge
Wat is de versie van de adapter? 35/37
Heb je slimme of domme meters? Slim
Welke versie draait nu op Toon? 2.9.15? ja

Werkt de stroomweergave dan wel? JA die werk wel
[quote=Jurgen] mislukt
Wat is de versie van de adapter? 35/37
Heb je slimme of domme meters? Slim
Welke versie draait nu op Toon? 2.9.15? ja

Werkt de stroomweergave dan wel? JA die werk wel

Dan zou de adapter versie 35/39 moeten zijn!
Mag ook 35/38

Dus is de update van je adapter mislukt!
Die moest je juist bij deze laatste update dichtbij Toon in een stopcontact plaatsen!
Zie de releasenotes bij de aankondiging 2.9.15
Reputatie 2
Badge
[quote=Brandje]Wat is de versie van de adapter?

Ja sorry ging mis 🙂 je hebt wel is van die momenten.
Maar ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met die update
https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/software-update-2915-7911/index1.html#post70142
Reputatie 2
Badge

Dan zou de adapter versie 35/39 moeten zijn!
Mag ook 35/38

Dus is de update van je adapter mislukt!
Die moest je juist bij deze laatste update dichtbij Toon in een stopcontact plaatsen!
Zie de releasenotes bij de aankondiging 2.9.15

Dan mag jij mij vertellen hoe ik deze nu ga updaten als toon mij geen optie geeft
[quote=Jurgen]Wat is de versie van de adapter?

Ja sorry ging mis 🙂 je hebt wel is van die momenten.
Maar ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met die update

Dat schreef ik dus, nadat ik je nadere info had!
Zie ook de link die ik net hierboven plaatste
Reputatie 2
Badge
Ja alleen geeft mijn toon niks aan en dat topic is negen pagina's groot... Hij moet vanzelf in toon verschijnen ??? kan dit niet sneller dan vanzelf
Heb je de adapter nu vlak bij Toon in een stopcontact zitten?
Dat kon je lezen in de link die ik stuurde.
Reputatie 2
Badge
Ja dat heb ik gedaan en alleen geeft hij geen enkele update weer voor de meter adapter
Kijk nou komen we ergens en snap ik hoe ik op je info moet reageren.
De update voor de meteropname regelt Toon volkomen zelf.
Versnellen kan door de adapter te verwijderen en opnieuw aan te melden.
Dan ontdekt Tion dat de adapter achter loopt en gaat downloaden volgens valideren en daarna kan je de adapter weer op z'n plaats zetten en aansluiten.
Overigens jammer dat je niet de tijd nam om het hele topic te lezen.
Dan had je alles al geweten.
Doet me denken aan iets nieuws kopen, meteen beginnen en later de gebruiksaanwijzing lezen.
Doe ik ook wel eens; is soms niet slim.
Reputatie 2
Badge
Doet me denken aan iets nieuws kopen, meteen beginnen en later de gebruiksaanwijzing lezen.

Ik heb het hele topic gelezen Brandje ook staat in dit topic door een moderator vermeld dat de nummers te maken hebben met het type.Hij zit nu al een half uur naast de toon echter zonder resultaat..... Ga morgen de klantenservice wel lastig vallen. Mogen ze anders gewoon een monteur langs sturen om het op te lossen.
Reputatie 2
Badge

Ik heb het hele topic gelezen Brandje ook staat in dit topic door een moderator vermeld dat de nummers te maken hebben met het type.Hij zit nu al een half uur naast de toon echter zonder resultaat..... Ga morgen de klantenservice wel lastig vallen. Mogen ze anders gewoon een monteur langs sturen om het op te lossen.
[quote=Jurgen]
Ik heb het hele topic gelezen Brandje ook staat in dit topic door een moderator vermeld dat de nummers te maken hebben met het type.

Goedzo!
Maar over de nummers hebben we het toch nu niet meer?
We hebben het nu toch over hoe je alsnog de update van de adpter kan krijgen?

Suc6
Reputatie 2
Badge
Precies z'n adapter update moet toch geen half uur op zich laten wachten ofwel ????
Badge +5
Jurgen, wat Ton bedoeld (als ik me niet vergis) is het wijzigen en verwijderen van je meteradapter in het menu en vervolgens weer toevoegen waardoor deze de juiste op zou moeten halen.
Doe dat wel met de meteradapter dicht bij Toon mbv een langer snoer.
Tja, ik kan ook niet anders zeggen dan zoeken in het forum dan vind je het echt en hoef je niet zo lang te balen.
Komt goed.;)
Precies z'n adapter update moet toch geen half uur op zich laten wachten ofwel ????

Volgens mij lees je niet al mijn berichten, want ik heb al enige berichten hiervoor gemeld hoe je het ook kan forceren................:P
Soms zit het mee en soms gaat het stroef............
Badge +5
Denk dat Jürgen van slag is door het zelf proberen ipv lezen wat geadviseerd wordt.
Herken dat wel een beetje, Ton.;)
Reputatie 7
Badge +7
je word er soms moe van :(
alles moet tegenwoordig voorgekauwd worden

er bestaat zoiets als zelfredzaamheid
maar dat ontbreekt hier en daar
Badge +5
Tja, en dan denken dat er een monteur komt.
Ach, morgen is Jurgen weer blij en denkt dan..... Had ik maar:@

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen