Geen gasinzicht na plaatsing slimmer meters (2 weken geleden) | Eneco Community
vraag

Geen gasinzicht na plaatsing slimmer meters (2 weken geleden)

• 2 juli 2018
  • 4 reacties
  • 136 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Twee weken geleden (morgen) slimme meters ontvangen. Geduldig gewacht omdat gasverbruik tot 2 weken na plaatsing pas zichtbaar zou kunnen zijn.

Helaas nu nog steeds niet zichtbaar. Wel wat jammer mis mijn vergelijk gas en stroom nu al weer voor de maanden juni en juli en zie nog steeds 0 gasverbruik in Toon.

Iemand weet hoe (dit) snel op te lossen? Alvast dank

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
@Verduijnovic

Mooi om te lezen dat je in deze situatie je geduld hebt kunnen bewaren. Minder leuk is dat je gasverbruik na 2 weken geduld nog steeds niet zichtbaar is.
"So...I smelt something fishy going on".. en om deze reden heb ik zojuist de status van je meters bekeken.

Voor nu zie ik dat er op 30 juni 2018 de laatste poging tot uitlezing van je meters heeft plaatsgevonden, maar sinds deze datum er ook een storing is doorgegeven. De storing is bekend en in behandeling bij je netbeheerder, waardoor ik er vrij weinig over kan vertellen. Voor vragen hierover kun je daarom het beste contact opnemen met je netbeheerder.

Groet, Urgel
Reputatie 1
Badge
@Verduijnovic

Mooi om te lezen dat je in deze situatie je geduld hebt kunnen bewaren. Minder leuk is dat je gasverbruik na 2 weken geduld nog steeds niet zichtbaar is.
"So...I smelt something fishy going on".. en om deze reden heb ik zojuist de status van je meters bekeken.

Voor nu zie ik dat er op 30 juni 2018 de laatste poging tot uitlezing van je meters heeft plaatsgevonden, maar sinds deze datum er ook een storing is doorgegeven. De storing is bekend en in behandeling bij je netbeheerder, waardoor ik er vrij weinig over kan vertellen. Voor vragen hierover kun je daarom het beste contact opnemen met je netbeheerder.

Groet, Urgel

Hoi Urgel,

Dank. Moet ik me zorgen maken over deze storing? Blijft wel vreemd dan als ik hier niet iets plaats ik niets van een storing af weet ;-)

Kan er wel achteraan gaan maar baal wel een beetje. Al eerder hier aangeven ben best tevreden met Toon als het werkt. Echter elke wijziging is altijd vragen om problemen net als eerder ook met de Hue problemen na update etc.

Jammer Toon heeft potentie maar blijkt zo fragiel dat je gewoon weet als er wijzigingen plaatsvinden de kans op storingen en issues vrij reëel is. 😞
Reputatie 7
Badge +6
@Verduijnovic

Het lukt ons nog niet om de standen binnen te halen, dit kan er ook mee te maken hebben dat je nog maar recent toestemming aan ons hebt gegeven, om de standen binnen te halen. Je geeft aan dat je alleen het gas niet uit kan lezen. Waarschijnlijk ist je gasmeter niet gekoppeld aan je elektrameter. Toon haalt namelijk beide standen uit de module die in de elektrameter is geïnstalleerd. Je netbeheerder kan dit vaak op afstand verhelpen. Wij kunnen ook een bericht sturen naar je netbeheerder, dan moet je wel rekening houden met een langere verwerkingstijd. Ik verneem graag waar je voorkeur naar uit gaat.
Reputatie 1
Badge
@Verduijnovic

Het lukt ons nog niet om de standen binnen te halen, dit kan er ook mee te maken hebben dat je nog maar recent toestemming aan ons hebt gegeven, om de standen binnen te halen. Je geeft aan dat je alleen het gas niet uit kan lezen. Waarschijnlijk ist je gasmeter niet gekoppeld aan je elektrameter. Toon haalt namelijk beide standen uit de module die in de elektrameter is geïnstalleerd. Je netbeheerder kan dit vaak op afstand verhelpen. Wij kunnen ook een bericht sturen naar je netbeheerder, dan moet je wel rekening houden met een langere verwerkingstijd. Ik verneem graag waar je voorkeur naar uit gaat.

Hoi Folkert,

Ga ik zelf even achteraan, dank!

Reageer