beantwoord

Geen gasbruik zichtbaar op Toon sinds een paar dagen

Toon eerste bericht

40 Reacties

@Pwr

Graag gedaan 💪🏾!
Badge
Vandaag nieuwe toon geinstaleed wat denk je eerkt nog steedst niet
krijg er zo langzamerhand genoeg van
Badge
Alles vernieuwd werkt nog niet
Reputatie 4
@pwr

Begrijpelijk dat je na vervanging van een aantal zaken in de woning toch graag je verbruik wilt zien. Mag ik vragen wat er precies vervangen is?
Uit onze correspondentie hebben we de conclusie getrokken dat het of de P1 kabel of de P1 poort van je slimme meter de boosdoener is. Ook als de P1 poort niet werkt heeft Stedin de mogelijkheid om de slimme meters uit te lezen. In dat geval wordt de informatie niet doorgespeeld naar Toon.

Kan je in dit geval wat meer informatie geven. Dan kijken we graag verder.

Groet,
Glenn
Dit lijkt typisch weer een geval van een defecte communicatiemodule, die de P1 poort bedient, in de slimme meter.
Lastig voor de Netwerkbeheerder omdat de standen wel binnen komen.
Pas als de monteur met zn laptop de P1 poort uitleest, wordt deze conclusie getrokken.
Ik zou meteen de Netbeheerder gaan WhatsAppen. Er zal een nieuwe slimne stroommeter geplaatst moeten worden.
Mark my words.💪
Badge
@Glenn vandaag nieuwe toon2 gehad dus alles is vernieuwd
Reputatie 5
Badge
@pwr

Een probleem aan de P1 poort is niet op afstand te zien door de netbeheerder. Zoals @Brandje aangeeft adviseer ik jou contact op te nemen met Stedin. Alleen de monteur kan ter plaatse de P1 poort uitlezen.

Groet,

Tina
Badge
Kontakt gehad met stedin 14 jan komen ze een nieuwe meter plaatsen
pwr wrote:

Kontakt gehad met stedin 14 jan komen ze een nieuwe meter plaatsen

Kijk, dat is dus perfect geregeld.
Jammer dat je zo lang moet wachten.
Reputatie 5
Badge
@pwr

Fijn om te lezen dat het bijna zover is! 🙂

Hou je me op de hoogte?

Fijn weekend!

Groet,
Mitchel
Badge
Dat gaanwe zeker doen 👍
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb zins de laatste daagen last vangeen gas meting door geeft op de toon wel weer als ik de toon op nieuw opstat dat gebuurt elkedag weer naar 00:00 nieuwe dag begind hangen
W.jeeninga
Reputatie 7
Badge +6
@W. Jeeninga

Wat vreemd dat dit elke nacht om 0.00 gebeurt. Kun je via Menu > Toon Support de externe toegang klantenservice aanzetten? Dan kijk ik het een en ander voor je na.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb het aan gezet de toegsng van de toon
W.jeeninga
Reputatie 7
Badge +6
@J. Weeninga

Ik zie dat de laatste 2 dagen de verbinding met de meetmodule is verbroken voor een periode van 10 minuten. Het gas en elektra deden het allebeide niet voor die periode. Omdat je geen vanaf dat moment, lijkt het of het gas het niet meer deed(gas wordt met een uur vertraging doorgegeven). Wat je kan proberen is de Toon stroomloos te maken door de ketelmodule er minimaal 30 seconden uit te halen, en hetzelfde met de meetmodule te doen. Ik verneem graag van je of dit geholpen heeft. Mocht het probleem toch terugkeren, dan horen we dat graag.

Groet,

Folkert

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen