beantwoord

Geen gasbruik zichtbaar op Toon sinds een paar dagen

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 12 reacties
Sinds een paar dagen krijg ik geen metingen meer van gas op mn toon
Heb alles al geprobeert storing blijft
icon

Beste antwoord door TinaC 6 december 2018, 18:07

@pwr

Een probleem aan de P1 poort is niet op afstand te zien door de netbeheerder. Zoals @Brandje aangeeft adviseer ik jou contact op te nemen met Stedin. Alleen de monteur kan ter plaatse de P1 poort uitlezen.

Groet,

Tina

Bekijk origineel

40 Reacties

Reputatie 6
Badge
Beste @Pwr,

Welkom op ons forum! Wat jammer om te lezen dat het gasverbruik sinds een aantal dagen niet meer zichtbaar is. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel ? Ook wil ik je verzoeken om de externe toegang aan te zetten via menu - Toon support - externe toegang AAN.

Groeten Chantal
Ook ik heb geen gasmeting op de Toon .
Alle voorgestelde handelingen meerdere keren verricht....helaas nog steeds geen gasmeting .
Badge
Nu ook geen stroom meer zichtbaar
Klantnr toegevoegd aan mn profiel externe toegang staat aan om een uur of 3
Thx
Reputatie 6
Badge
@Aad Grootegoed

Welkom op ons forum. Dat is natuurlijk niet fijn dat het gasverbruik niet zichtbaar is. Zeker nu de winter begonnen is. Als je je klantnummer aan je profiel toevoegt dan kijk ik met je mee. Ook wil ik je vragen om de externe toegang aan te zetten via menu - Toon support - Externe toegang AAN.

Laat even weten als het gelukt is.

Groeten Chantal
Badge
Externetoegang staat nu ook aan
Reputatie 6
Badge
@Pwr

Wat ik zie is dat het verbruik is blijven hangen. Heb je al een harde reset gedaan ? Dit doe je door de module (adapter) bij de CV ketel 30 seconde uit het stopcontact te halen zodat Toon opnieuw opstart.
Badge
Gedaan werkt nog steeds niet
Reputatie 6
Badge
@pwr

Dan wil ik je vragen om de meetmodule uit Toon te verwijderen. Dit kan via menu - instellingen - energiemeeting - Prullenback achter meetmodule 1 - instructie volgen. Vervolgens kan je nadat dat gelukt is de meetmodule weer koppelen door het op het + teken te drukken en de instructie te volgen.
Badge
Het werkt nog steeds niet
Kabel zit er ook goed in
Kan het mssn zo zijn dat de module kapot is ?
Reputatie 7
Badge +6
@Pwr

Ik zie nu twee meteradapters in je Toon staan. Kun je dat eens nakijken? Wanneer je deze allebeide verwijderd, kun je dan het volgende proberen? Ik bedoel dan het resetten van de meteradapter (als de meteradapter in het stopcontact zit, zwart knopje ingedrukt houden tot de LED's gaan flitsen) en het verwijderen van de meteradapter uit Toon, waarna je Toon een harde reset geeft (stekker ketelmodule voor 1 minuut uit het stroom halen). Hierna kan je de meteradapter herstellen en hopelijk ook goed koppelen.
Badge
Nog steeds niets
Maar kon net zolang het zwarte knopje indrukken
Er ging niets knipperen
Reputatie 7
Badge +6
@Pwr

Dat is vreemd, ik stuur je een nieuwe meetmodule op!
Badge
Bedankt nog voor denieuwe meetmodule
Maar na de instalatie deed hij het nog niet
Dus stedin ff geapt
Meters staan in controllestand kan tot 30 dagen duren
Grtz Peter
@Pwr

Hartelijk dank voor de update. Ik zie inderdaad dat aan de kant van Stedin ook geen verbruik doorkomt. Voor nu dus even afwachten tot het aan Stedin kant is opgelost.

Groet, Urgel
Badge
Net kontakt gehad met stedin alles werkt weer goed de slimme meters kunnen jullie ook weer iitlezen
Alleen bij Toon is alles nog het zekfde
Hij geeft nog steeds geen metingen door ?
Reputatie 4
@Pwr

Kijk, goed om te horen dat Stedin wel de metingen uit kan lezen.
Om te zien waarom je dan niets op Toon wil ik je vragen om de externe toegang op Toon aan te zetten via Menu > Toon support > externe toegang AAN

Groet,
Glenn
Badge
Staat aan
Badge
Hij staat aan @Glenn
Reputatie 4
@Pwr

Ik had het gezien, maar dank je voor de melding 🙂
Ik zie dat alles goed gekoppeld is, maar dat er toch geen informatie via de P1 aansluiting wordt doorgegeven. Ik ben in jouw geval benieuwd welke slimme elektrameter je hebt en wil je in dit geval adviseren contact met Stedin op te nemen dat er geen informatie via de P1 poort verstuurd wordt.

Groet,
Glenn
Badge
Dat heb ik al gedaan alles is goed en gekoppeld aan elkaar en dat ze verder niets meer voor me kunnen doen
En ik bij jullie moet zijn
Kan het mssn zijn dat het kabeltje kapot is ?
Reputatie 6
Badge +4
@Pwr, geef even precies aan welke slimme meter je hebt zoals @Glenn vroeg. Foto kan ook.

Helpt bij het probleem oplossen.
Badge

Reputatie 7
Badge +7
ESMR 5 slimme meter werk prima hier in samenwerking met beide Toons. 🙂
@Pwr

Dank voor het toevoegen van de foto's van je meter. Ik stuur je een nieuwe P1-kabel toe, wat kan resulteren in het volgende:
1. het verbruik komt weer door
2. het verbruik komt niet door. In dit geval ligt het aan de P1 poort, zoals @Glenn heeft aangegeven. Stedin zal dan alsnog in actie moeten komen.

Groet, Urgel
Badge
Bedankt @Urgel

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen