Geen gasbruik zichtbaar op Toon | Eneco Community
beantwoord

Geen gasbruik zichtbaar op Toon

• 28 oktober 2018
  • 92 reacties
  • 2425 Bekeken

Toon eerste bericht

92 Reacties

Reputatie 1
Badge
Vraagje.
Kunnen jullie m nu wel uitlezen ?
Reputatie 7
Badge +2
@pwr

Zie je op de meter wel dat de stand voor gas oploopt ? Ik kijk graag mee in Toon. De toegang kan je aanzetten via menu - Toon support - externe toegang AAN.

Groeten Chantal
Reputatie 1
Badge
Volgens mij staat hij aan
maar anders doe ik het als ik thuiskom
Reputatie 7
Badge +2
@pwr

De toegang kan alleen via het display zelf aangezet worden. Dit doe je via menu - Toon support - externe toegang AAN.

Groeten Chantal
Reputatie 1
Badge
Ok Chantal hij staat aan
Reputatie 7
Badge +2
@pwr

Bedankt voor het aanzetten van de toegang. Ik zie dat het gasverbruik voor ons zichtbaar is. Is het verbruik voor gas überhaupt niet zichtbaar op het display van Toon ?

Groeten Chantal
Reputatie 1
Badge
Jawel
maar nu zie ik het maandelijks verbruik niet van electra
wel wat ik gebruik pd
de teller blijft op 0 staan
dus kan niet zien of ik meet of minder gebruik
Reputatie 1
Badge

Reputatie 1
Badge
Dit bedoel ik dus alles werkt op toon zelf behalve dit kosten stroom blijft op 0 staan
in in de app is ook niet alles zichtbaar
Reputatie 5
Badge
@pwr

Volgens onze informatie is op 2 mei alleen je elektriciteitsmeter vervangen. Dat is de reden waarom het status verbruik voor deze maand niet zichtbaar is. Vanaf volgende maand zal het voor elektriciteit ook zichtbaar zijn.

Groet, Emel
Reputatie 1
Badge
Ok bedankt
Afgelopen donderdag heeft de monteur bij mij TOON geïnstalleerd. Nu zie ik wel mijn stroomverbruik maar totaal geen gasverbruik. Als ik op de toon bij de instellingen kijk dan zie ik dat hij zowel bij stroom- als gas aangegeven heeft dat het een slimme meter is. Dat vindt ik opvallend omdat ik alleen voor stroom een slimme meter heb, gasmeter is gewoon een analoge dus. Heeft de monteur dus iets fout geïnstalleerd vraag ik me nu af en belangrijker, hoe krijg ik mijn gasverbruik nu te zien in TOON ?
Er zijn 2 manieren om dit op te lossen.

Meestal kiest Eneco om een sensor ook op het ledje van de slimme meter te plaatsen.
Want met je huidige meetmodule is het onmogelijk om een digitale koppeling met je P1 poort te maken en ook een analoge koppeling met een sensor.
De vraag is dus wanneer wordt je gasmeter vervangen door een Slimme? Val jij soms in de vertraging die tot het 4e kwartaal dit jaar kan duren?
De 2e manier is installatie van een 2e meetmodule en dan puur voor de sensor op je gasmeter.
Er zijn 2 manieren om dit op te lossen.

Meestal kiest Eneco om een sensor ook op het ledje van de slimme meter te plaatsen.
Want met je huidige meetmodule is het onmogelijk om een digitale koppeling met je P1 poort te maken en ook een analoge koppeling met een sensor.
De vraag is dus wanneer wordt je gasmeter vervangen door een Slimme? Val jij soms in de vertraging die tot het 4e kwartaal dit jaar kan duren?
De 2e manier is installatie van een 2e meetmodule en dan puur voor de sensor op je gasmeter.

Oke dank voor je antwoord. Vindt het wel verbazend dat de TOON monteur hier met geen woord over gesproken heeft. Hij had dus een 2e module moeten installeren voor het gasverbruik? Hier is met geen woord over gesproken terwijl ik toch aan mag nemen dat hij gezien heeft dat het geen slimme gasmeter is. Ik ga daar de klantenservice eens over bellen dus....
Graag gedaan. 👍
Jammer dat er geen juiste communicatie is geweest.
Maar zoals ik al vroeg: “wanneer wordt je gasmeter vervangen door een slimme?”😳
Eneco kiest dus meestal voor de 1e keuze die ik noemde.
Ik heb geen idee, daar zal ik dus de netbeheerder over moeten bellen waarom destijds alleen de elektriciteitsmeter is vervangen en niet de gasmeter en wanneer men de gasmeter denkt te gaan vervangen.
Oké, ik zou zeker de netbeheerder even bellen of whatsappen.
Dan kan m.i. Eneco beter beslissen beslissen, welke (tijdelijke) methode gekozen kan worden.
En wellicht kan je meteen wat druk op de “ketel” zetten bij je Netbeheerder.

Reageer