Geen gasbruik zichtbaar op Toon | Eneco Community
beantwoord

Geen gasbruik zichtbaar op Toon



Toon eerste bericht

68 Reacties

Reputatie 5
Badge
@BertenAnne

Welkom op de Toon Community. Goed dat je je vraag hier stelt, want zeker in dit seizoen van het jaar is gasverbruik natuurlijk wel handig.

Ik heb gekeken in Toon en naar de meterstanden en wat opvalt is dat ze niet goed doorkomen. Dit lijkt op een storing/defect aan de P1 poort en kan de netbeheerder Stedin voor je oplossen. Stedin is te bereiken op telefoonnummer 088-8963963.

is je vraag hiermee beantwoord?

Groet,
Mitchel
Mitchel wrote:

@BertenAnne

Welkom op de Toon Community. Goed dat je je vraag hier stelt, want zeker in dit seizoen van het jaar is gasverbruik natuurlijk wel handig.

Ik heb gekeken in Toon en naar de meterstanden en wat opvalt is dat ze niet goed doorkomen. Dit lijkt op een storing/defect aan de P1 poort en kan de netbeheerder Stedin voor je oplossen. Stedin is te bereiken op telefoonnummer 088-8963963.

is je vraag hiermee beantwoord?

Groet,
Mitchel


Goede midag,

Vandaag Sterken gebeld. Volgens staat de meter in de controllers tand, even vier!!!!! Weken afwachtten en dan weer bellen.

Ik wacht dus maar af, meer kan ik volgens mij op dit moment niet doen. Wat jammer is dat het verbruik dus de rest van het jaar niet meer klopt.

Bert
BertenAnne wrote:


Mitchel wrote:

@BertenAnne


Welkom op de Toon Community. Goed dat je je vraag hier stelt, want zeker in dit seizoen van het jaar is gasverbruik natuurlijk wel handig.

Ik heb gekeken in Toon en naar de meterstanden en wat opvalt is dat ze niet goed doorkomen. Dit lijkt op een storing/defect aan de P1 poort en kan de netbeheerder Stedin voor je oplossen. Stedin is te bereiken op telefoonnummer 088-8963963.

is je vraag hiermee beantwoord?

Groet,
Mitchel

Goede midag,

Vandaag Sterken gebeld. Volgens staat de meter in de controllers tand, even vier!!!!! Weken afwachtten en dan weer bellen.

Ik wacht dus maar af, meer kan ik volgens mij op dit moment niet doen. Wat jammer is dat het verbruik dus de rest van het jaar niet meer klopt.

Bert


Zie dat ik een typefoutje Cheb gemaakt Sterken is Stedin
Reputatie 1
Badge
Zo alles werkt
dacht ik

krijg net een brief van stedin dat jullie het verbruik niet kunnen zien 😩😩😩😩
kunnen jullie dat nakijken voor me
Reputatie 7
Badge +6
@pwr

Op afstand krijgen we je verbruik inderdaad niet binnen vanaf 22-01-2019 zie ik. Ons systeem heeft daardoor automatisch een storingsmelding richting Stedin gedaan.
Reputatie 1
Badge
Ik krijg wat van die slimme meters
pas in mei komen ze m vervangen maar in april eindafrekening
ik heb geen zon om geschat te worden
kan ik het ook nog zelf doorgeven ?
Is toch geen enkel probleem.
Goed dat je de schatting wilt voorkomen.

Zie je zelf wel de meterstanden oplopen?
Zo ja, dan voorkom je een schatting simpel door hier te vragen welke datum normaliter wordt gebruikt voor ophalen meterstanden.
Enkele dagen daarvoor geef je gewoon hier via dit topic je meterstanden door.

Zo neen, dan ben je afhankelijk van je Netwerkbeheerder, want Eneco moet daar het verbruik opvragen/laten inschatten.
Reputatie 5
Badge +1
@pwr

Natuurlijk kan je het ons via het forum de meterstanden doorgeven. Omstreeks 30 april 2019 staat de planning om de meters uit te lezen. Als je omstreeks die datum de werkelijke meterstanden aan ons doorgeeft verwerken wij deze voor de jaarnota. Zo voorkomen we hiermee een schatting.

Groeten,
Tina
Kijk zo simpel kan het zijn!
Perfect Tina👍👍
Reputatie 1
Badge
29 april geef ik ze door hier
thx
Badge
Sinds een aantal dagen laat de toon geen gasverbruik meer zien.
Al diverse dingen geprobeerd zoals vermeld in instructievideo maar niks helpt.
Wat kan ik nog meer doen?
Stroomverbruik blijft wel zichtbaar.
Gasmeterstand komt ook niet meer overeen met de meter en wat erin de toon staat.
Ik heb trouwens slimme meters hangen.
Heb je dus ook de meetmodule even 30 sec stroomloos gehad?😉

Als dat geen verbetering geeft dat ziet vermoedelijk Eneco in het P4 systeem geen gasstanden en staat je gasmeter dus in storing.
Reputatie 3
@Mattijsjansen

Welkom op het forum. Ik heb je bericht toegevoegd met dit bestaande topic. Zo te lezen heb je al bepaalde instructies uitgevoerd. @Brandje geeft een goed advies. Heb je de meetmodule ook gereset?

Groet, Emel
Badge
Inderdaad wat @brandje zegt al gedaan en dat heeft niet geholpen.

Wat te doen als de gasmeter een storing heeft?
Reputatie 3
@Mattijsjansen

Ik kijk graag voor je na waar het aan ligt dat het gasverbruik niet doorkomt. Wil je je klantnummer toevoegen in je profiel en de externe toegang op je Toon aanzetten?

Groet, Emel
Badge
@Emel

Gedaan
Reputatie 3
@Mattijsjansen

Dank je wel voor je medewerking. Ik heb op afstand meegekeken in je Toon. Je gasmeter staat sinds 5 maart in storing. Dit betekent dat de stand van gas op afstand niet uitgelezen kan worden. Je kan hiervoor contact opnemen met je netwerkbeheerder Enexis, te bereiken op het telefoonnummer 088 85 77000 op werkdagen 8.00-17.00 uur.

Groet, Emel
Badge
@Emel
Super bedankt voor je hulp.
Ik ga morgen gelijk bellen.

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen