Geen gas weergave via Toon | Eneco Community
beantwoord

Geen gas weergave via Toon

• 14 maart 2015
  • 8 reacties
  • 779 Bekeken

Sinds vorige maand hebben we Toon en gisteren is er een slimme meter geinstalleerd.
Tot nu toe hebben we geen weergave van het gas.
Ik heb al een paar keer de P1 van de stroom gehaald en omgedraaid en het kabeltje nagekeken.
Ook al een paar keer de Toon gereset.
De sensor bij de ketel is ook al een keer van de stroom gehaald.

Helaas nog steeds geen gas weergave via de Toon.
In systeemstatus op de Toon is 1 storing gevonden tussen de meteradapter en de slimme meter.

Wat kan ik nog meer doen?
icon

Beste antwoord door Danielle 18 maart 2015, 13:25

@J.R. van Dongen,

Fijn dat de slimme meter is geïnstalleerd.
De reden dat je nog geen gasverbruik op Toon ziet, is omdat de meters nog administratief verwerkt moeten worden bij de netbeheerder en uiteindelijk ook bij ons. Het berichtenverkeer is onderweg. Daarnaast kan het tot 2 weken duren voordat de gasmeter gekoppeld is aan elektriciteit en daar is de netbeheerder nu ook mee bezig. Als dat geregeld is, zie je vanzelf het gasverbruik op Toon.
De klantenservice toegang hoefde eigenlijk niet aan, maar goed dat je er aan gedacht hebt. De toegang mag uit.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

8 Reacties

Heb ik ook gehad, ik heb Eneco gebeld na 4 weken van het plaatsen van Toon.
Na 3 dagen had ik ineens wel inzicht. Vreemd, of Eneco een knopje van afstand om kan zetten dat de gasmeter uit gelezen kan worden. Ik dacht eerst dat iets niet aan gesloten zat maar de slimme gasmeter staat draadloos verbonden met de elektra meter.
Reputatie 7
Badge +7
Sinds vorige maand hebben we Toon en gisteren is er een slimme meter geinstalleerd.
Tot nu toe hebben we geen weergave van het gas.
Ik heb al een paar keer de P1 van de stroom gehaald en omgedraaid en het kabeltje nagekeken.
Ook al een paar keer de Toon gereset.
De sensor bij de ketel is ook al een keer van de stroom gehaald.

Helaas nog steeds geen gas weergave via de Toon.
In systeemstatus op de Toon is 1 storing gevonden tussen de meteradapter en de slimme meter.

Wat kan ik nog meer doen?

klanten toegang aan op Toon,
en een reactie van een moderator hier afwachten

klanten toegang aan op Toon,
en een reactie van een moderator hier afwachten

Ok, zal ik doen, bedankt.
Klanten toegang staat open
Reputatie 7
Badge +6
@J.R. van Dongen,

Fijn dat de slimme meter is geïnstalleerd.
De reden dat je nog geen gasverbruik op Toon ziet, is omdat de meters nog administratief verwerkt moeten worden bij de netbeheerder en uiteindelijk ook bij ons. Het berichtenverkeer is onderweg. Daarnaast kan het tot 2 weken duren voordat de gasmeter gekoppeld is aan elektriciteit en daar is de netbeheerder nu ook mee bezig. Als dat geregeld is, zie je vanzelf het gasverbruik op Toon.
De klantenservice toegang hoefde eigenlijk niet aan, maar goed dat je er aan gedacht hebt. De toegang mag uit.
Sinds vanmorgen hebben gas weergave.
Bedankt voor de reacties.
goh dat gaat sneller als bij ons we hebben toon inmiddels 8 a 9maanden en nog steeds werkt het gasverbruik niet gisteren contact gehad met stedin dat het nu administratief in orde zou moeten zijn
vanochtend contact gehad met eneco maar nog steeds geen uitlezing rararrara..... ik weet het niet meer hoe schijnbaar eneco ook niet !!
Badge +5
Hallo LMM Keune, dat het administratief in orde is wil niet zeggen dat het dan ook meteen zichtbaar is. Dat je zo lang op Stedin hebt gewacht is jammer en erg vervelend voor je, als je eerder op het forum had gezocht (Stedin soap) dan wist je dat Stedin heel erg slordig met uitvoeren van zaken zoals verwerken van administratie of het nakomen van afspraken.
Jammer dat je daar nu pas achterkomt, niet Eneco moet die kar trekken maar Stedin en jij bent de klant.....