Geen gas verbruik zichtbaar op Toon | Eneco Community
beantwoord

Geen gas verbruik zichtbaar op Toon

• 1 maart 2019
  • 16 reacties
  • 172 Bekeken

Badge +2
Hallo allemaal,

Ik heb van het weekend een 2e hands Toon 2 via marktplaats gekocht.

Na het aansluiten zag ik het verbruik van gas en elektra op de Toon.
Omdat het bedienen met de Toon app handig zou kunnen zijn, heb ik een abonnement van € 4.50 afgesloten (eigenlijk had dit gratis moeten zijn)
Om dit te activeren was een reset naar fabrieksinstelling noodzakelijk.
Nu na de reset werkt alles naar behoren, behalve het inzicht van het gasverbruik.
Ik zie helemaal geen verbruik van gas.

Bij de instellingen zie ik 3 groene vinkjes, verwarming, energiemeting en verbinding.
Voor de duidelijkheid, ik heb geen gas en elektra van Eneco.

Wie helpt mij verder?
icon

Beste antwoord door Brandje 1 maart 2019, 12:29

Wanneer heb je die reset en invoer activatiecode gedaan?
Vandaag?
Bekijk origineel

16 Reacties

Wanneer heb je die reset en invoer activatiecode gedaan?
Vandaag?
Badge +2
Die reset is dinsdagavond uitgevoerd, dus ik had nu wel iets mogen zien, toch?
Dan is de vraag of je huidige leverancier wel de gas standen binnen krijgt?
Anders staat je gasmeter wellicht in storing.
Badge +2
Voor de reset werkte het wel
Je bedoel de fabrieksreset, denk ik?
Dat ga ik er van uit dat de meetmodule opnieuw gekoppeld moet worden.
Zie deze werkwijze:

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/nieuwe-meetmodule-installeren-ontkoppelen-en-koppelen-19826

Of je kan nu meteen bij Toon®️/energiemeting/meetmodule klik op potloodje en verder op ook kijken of ook voor Gas de P1 keuze is gemaakt.
Badge +2

Of je kan nu meteen bij Toon®️/energiemeting/meetmodule klik op potloodje en verder op ook kijken of ook voor Gas de P1 keuze is gemaakt.

Ik heb gas nu toegevoegd, stond niet geselecteerd.
Na 24.00 uur kijken of er iets wordt gemeten, denk ik?
Kijk, daarom is na een fabrieksherstel met nieuwe activatiecode code het van belang de “oude” meetmodule uit Toon®️ te verwijderen en die opnieuw te installeren.
Het gas verbruik zal na ongeveer 1 uur wel binnen komen en morgen zal alles dan goed werken.
Fijne dag verder!
Reputatie 7
Badge +2
@Vuurvreter63

Welkom op het Eneco forum en goed dat je via deze weg op zoek bent naar ondersteuning. Nu je de juiste instellingen voor gas hebt geselecteerd zou het verbruik zichtbaar moeten zijn. Aangezien dit niet het geval is kijk ik graag met je mee. Wil je hiervoor de externe toegang tot je Toon aanzetten via Menu > Toon Support?

Groet, Urgel
Badge +2
@Vuurvreter63

Welkom op het Eneco forum en goed dat je via deze weg op zoek bent naar ondersteuning. Nu je de juiste instellingen voor gas hebt geselecteerd zou het verbruik zichtbaar moeten zijn. Aangezien dit niet het geval is kijk ik graag met je mee. Wil je hiervoor de externe toegang tot je Toon aanzetten via Menu > Toon Support?

Groet, Urgel

Staat aan.
Reputatie 7
Badge +2
@Vuurvreter63

Ik zie dat er voor nu nog geen 1 m3 is geregistreerd door Toon. Dit is de reden dat je nog geen inzage hebt bij 'Gas vandaag', maar in de loop van vandaag à morgen moet dat goedkomen 😉. In de verbruiksgrafiek moet je wel verbruik inzien.

Groet, Urgel
Badge +2
@Vuurvreter63

In de verbruiksgrafiek moet je wel verbruik inzien.

Groet, Urgel

Nu op dit moment niet, en de verwarming staat wel aan op dit moment.
Reputatie 7
Badge +2
@Vuurvreter63

Voor nu is mijn advies het even af te wachten. De verwarming staat aan, maar het gas wordt pas vanaf een half uur terug gemeten... het komt goed 😉. We horen het graag als er morgen nog steeds geen weergave is.

Groet, Urgel
Badge +2
Ik hou het even in de gaten, thanks voor nu.
Reputatie 7
Badge +2
@Vuurvreter63

Graag gedaan !💪🏾

Groet, Urgel
Badge +2
NB:

En het werkt 👌
NB:

En het werkt 👌

Uiteraard!
Zoals ik 23 uur geleden je al voorspelde, toch?
Veel plezier met je Toon®️ en een fijn weekend.

Reageer