Geen gas meeting op toon | Eneco Community
vraag

Geen gas meeting op toon

Reputatie 3
Badge +1
  • Kind aan huis (level 12)
  • 61 reacties

13 Reacties

Wel de meetmodule even stroomloos gemaakt?
Reputatie 3
Badge +1
@Brandje geplaatst gedaan
Reputatie 3
Badge +1
@Brandje laatste normale meting was 17 februari om 24.00 uur , daarna pas de 18e om 12.00 uur met een hoge meeting en dan pas om 22.00 uur .
Reputatie 6
Badge +1
Beste @Ricardo

Kan je de toegang open zetten via menu - Toon support - externe toegang AAN. Dan kijk ik graag of ik kan achterhalen wat de reden is dat het gasverbruik niet goed gemeten wordt.

Groeten Chantal
Reputatie 3
Badge +1
@ChantalS goedemiddag ik heb hem aan gezet

Groetjes Ricardo
Reputatie 6
Badge +1
@Ricardo

Hartelijk dank voor het open zetten. Wat ik kan zien is dat het gasverbruik af en toe blijft hangen. Dat wil zeggen dat het verbruik een bepaalde periode niet doorgegeven wordt. Dit ligt in de verbinding tussen de gasmeter en elektrometer en staat buiten Toon. Elektra komt namelijk goed door.

Groeten Chantal
Reputatie 3
Badge +1
@ChantalS Ja het gas komt niet regelmatig binnen , maar is het dan wel de juiste meting die binnenkomt ?
Volgens mij telt hij met tussenpozen wel op of zie ik dat verkeerd ?

Groetjes Ricardo
Reputatie 6
Badge +1
@Ricardo

De pieken die je ziet worden niet meegenomen. Toon krijgt de juiste meterstand door, dus de pieken hebben geen invloed op het totaal.

Groeten Chantal
Reputatie 3
Badge +1
@ChantalS maar is mijn verbruik wel minder zo als is aangegeven met het duimpje ?
Of klopt daar nu niets meer van ?
Groetjes Ricardo
Reputatie 6
Badge +1
@Ricardo

Het verbruik wordt geregistreerd en basis van deze meterstanden.Elke dag krijg je een nieuwe inschatting op Toon en stijgt het verbruik. Als dit niet zo is dan ontvangen we graag een foto van wat er te zien is op Toon.

Groeten Chantal
Reputatie 3
Badge +1
Dit is wat ik nu zie

Reputatie 5
Badge +1
@Ricardo

Zoals het ernaar uitziet zit er een storing in de gasmeter. Toon krijgt niet altijd het gasverbruik door. Hij corrigeert dit niet met terugwerkende kracht. Dit houdt in dat Status verbruik voor de maand februari geen juiste informatie geeft. Voor vragen over de storing kan je contact opnemen met de netbeheerder, Stedin.

Groeten,
Tina
Reputatie 3
Badge +1
@TinaC er zou dan een storing zijn in de meter maar het verbruik is voor jullie wel zichtbaar hoop ik .
GGroetjes Ricardo

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen