Geen elektriciteitsdata op Toon | Eneco Community
beantwoord

Geen elektriciteitsdata op Toon

• Komt hier vaker (level 8)
  • 29 reacties
Vorige week is de thermostaat geplaatst, en gaf toen al geen gas/elektra data weer.

sinds gisteren nu wel gas, maar nog geen elektra.

moet ik nu geduld hebben of is er al weer wat stuk ?
icon

Beste antwoord door Danielle 11 juni 2014, 10:12

@Moro,

We hebben je situatie uitgezocht en we zien dat de elektriciteitsmeters verkeerd geactiveerd zijn. De netbeheerder heeft de teruglevertelwerken aangezet, terwijl dit de verbruikstelwerken moeten zijn. Om die reden zie je geen verbruik op Toon. Wij raden je aan om contact op te nemen met Stedin zodat ze dit voor je in orde kunnen maken.

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

66 Reacties

Badge +5
Iedereen bedankt voor het meedenken, in de afgelopen "zware"tijd !!!!!

Veel plezier met je complete Toon.
Iedereen bedankt voor het meedenken, in de afgelopen "zware"tijd !!!!!
Haaaaaleluuuuuuja praise the lord !!

Gasdata op de toon zichtbaar !!!!

Het was ff doorbijten, maar nu toch gelukt !
Badge +5
Een week na derde keer plaatsing nieuwe meters, nog geen gasverbruik op toon.

We wachten nog een weekje af......................

Ik doe mee Moro!
Een week na derde keer plaatsing nieuwe meters, nog geen gasverbruik op toon.

We wachten nog een weekje af......................
Bedankt voor je reactie Folkert,

Laten we hopen dat het goed gaat...............
Reputatie 7
Badge +6
@moro

Goed om te horen! Hopelijk zie je snel het gasverbruik op Toon.
Hallo,

Man van Imtech is geweest, Goeie vent en ouderwetse vakman !
Hij ging ook niet eerder weg of alles moest in orde zijn zei hij.

2 nieuwe meters geplaatst en ook van een ander merk.

nog geen gasdata natuurlijk, maar ff afwachten.
Hoi moro,

Dan is mijn voorstel om een 3e meter te plaatsen tot verhoord, ha ha
Maar hoe het ook zei hopelijk is dit afdoende; ik ben nieuwsgierig volgende week!
Hallo Allemaal,

Het lijkt wel een klucht, mijn probleem met de slimme meters.......
vanmorgen stopte er een auto voor de deur, er sprong een mannetje uit, gooide snel rondkijkend een brief door de brievenbus , holde terug naar de auto en scheurde weg......

Het bleek een brief van stedin te zijn, waarin stond dat "zij" hadden geconstateerd dat mijn slimme meters niet met elkaar communiceerde en dat ik dus voor de derde keer weer nieuwe kreeg.

Nou.... dat wist ik nog niet en ben blij dat stedin zo snel en accuraat reageert..... whahahahaha

Oh ja er zijn ook nog eens geen kosten aan verbonden !!!!! wat een service!

Er komt volgende week weer een stand up comedian van Imtech om de meters te plaatsen.
Dat wordt weer lachen geblazen.

Ik hou jullie op de hoogte !
Ik hou jullie zeker op de hoogte !

Ga ook elke dag die gasmeter sufdrukken, misschien helpt het..............

Bedankt voor alle reacties !
Hoi Ton,

De optie voor plaatsing van een derde meter heb ik maar uit mijn hoofd gelaten,

Dan duurt het weer 4 weken voordat ze komen, moet ik weer een dag thuisblijven, en werkt het vervolgens nog niet.
Het kost dus alleen maar tijd en energie van mijn kant.
ze hebben met die zooi opgezadeld, dus zorgen ze maar dat het gaat werken ook.... haha

groeten,
Ed

Oké Ed,

Helaas wordt het dan wachten en wachten.........
Maar houdt ons svp wel op de hoogte.
Hoi Ton,

De optie voor plaatsing van een derde meter heb ik maar uit mijn hoofd gelaten,

Dan duurt het weer 4 weken voordat ze komen, moet ik weer een dag thuisblijven, en werkt het vervolgens nog niet.
Het kost dus alleen maar tijd en energie van mijn kant.
ze hebben met die zooi opgezadeld, dus zorgen ze maar dat het gaat werken ook.... haha

groeten,
Ed
Hoi Ed,

Dat er omheen draaien bedoelde ik dus. Je krijgt daar nooit het naadje van de kous te horen.
Daarom blijf ik ook m'n domme meters koesteren.
Jammer dat je de plaatsing van een 3e ander type meter niet ter sprake hebt gebracht.
Treurig dat je dus nu dus gewoon in de 'wachtkamer' zit.
Henk en Ton,

Stedin nog gebeld, ze hebben inderdaad problemen met het koppelen van slimme meters, maar zeggen dit niet echt en draaien er omheen.
En inderdaad met de monopolypositie van stedin sta je dus met je rug tegen de muur.
een goede communicatie tussen stedin en eneco is dus wenselijk.

Als iedereen in Nederland over moet naar slimme meters, gaat die operatie als het aan stedin ligt, waarschijnlijk duren tot 2095..............

Groeten,

Ed
@Brandje en Moro,
Dat is misschien best een optie. Dat zou ik echt nog een keer proberen. Misschien kan hij dan aangeven welke meters het moeten worden. Dan kan hij b.v even naar mijn configuratie kijken of bij een ander die in hun handtekening hun configuratie hebben staan en waarbij het kennelijk wel goed werkt.
Negen weken!!!!!!!!

Hoi Henk,

Inderdaad te proberen, maar of je je Netbeheerder zo gek krijgt.........................:@

Ook heb ik het idee dat ze qua merk zich niet laten bedisselen; het wordt meestal gewoon wat er in de auto ligt.
@Brandje en Moro,
Dat is misschien best een optie. Dat zou ik echt nog een keer proberen. Misschien kan hij dan aangeven welke meters het moeten worden. Dan kan hij b.v even naar mijn configuratie kijken of bij een ander die in hun handtekening hun configuratie hebben staan en waarbij het kennelijk wel goed werkt.
Negen weken!!!!!!!!
Hoi Henk,

Je schetst inderdaad hoe het zit de monopoliepositie van de netbeheerder.
Daar zijn we aan over geleverd; al vaak hier op het forum over gemopperd. Dat zal dus nooit veranderen.
En info uit die hoek hebben we hier nog nooit en te nimmer gekregen. Hooguit soms wat info via Eneco.

Die termijn van 14 dagen is uiteraard alleen voor de recht toe recht aan gevallen.
Gezien het oerwoud aan merken en types slimme meters wordt het ook niet makkelijker om een goede software daarop te laten draaien.
En daar zit de bottle-nek.

Voorlopig zit @moro er mooi mee; hij heeft al 2 soorten meters gehad, misschien een 3e vragen.................
@Moro,

Wat gaan we nu toch krijgen: 9 weken! Dat is toch volstrekt onaanvaardbaar! En dat na alles wat daar al gebeurd is. Probleemeigenaar is Stedin. Eneco kan alleenmaar de druk opvoeren. Dat doen ze daar ook wel. Er zit iets heel onrechtvaardigst in deze situatie. Moet Eneco en andere leveranciers zich doodvechten om klanten te houden, Stedin heeft van concurrentie niets te duchten, want we kunnen b.v niet overstappen naar b.v Liander of zo. Die monopolypositie moet zo snel mogelijk verdwijnen. Moro, ik zou het er toch niet bij laten zitten. Er zal toch een mogelijkheid zijn om een klacht in te dienen bij Stedin. Minimaal zou ik een brief op poten naar de directie van Stedin schrijven. Laat ze dan eens uitleggen, waarom het bij de een binnen een dag kan en dat de ander maanden kan wachten. De monteur gaat bij mij om 3 uur weg. Sluit af met de tekst: "Zo, nu nog even de meter wakker maken en dan wordt hij binnen een paar dagen gekoppeld". De meter verlaat hij dus terwijl de pijltjes naar rechts in de display staan. Tijdens de maaltijd, nog dezelfde dag, verdween plots de rode driehoek en de zaak was geregeld. Moro, er staat maximaal 14 dagen voor. Dat is regel en daar kun je aan relateren. Negen weken: ik zou er echt gek van worden. Het is toch te belachelijk voor woorden!
Reputatie 4
Badge
dus duurt het 8 tot 9 maanden voordat de boel werkt.
het lijkt wel een zwangerschap ! hahahaha

Het is wel een moeilijke bevalling :D
Maar je bent nu al 5 maanden verder en het werkt nog niet...
Ik ben benieuwd als ik dadelijk slimme meters krijg. Dit wil ik dan niet mee maken.
Folkert,

De dame van eneco die ik aan te telefoon heb gehad voor het wakker maken van de gasmeter, zei dat eneco mij nog terug zou bellen voor een oplossing, maar niks gehoord dus.

9 weken ??
ik heb begin maart de toon en slimme meters ontvangen, dus duurt het 8 tot 9 maanden voordat de boel werkt.

Hoi moro,

Bedoel je met de dame dat je je netbeheerder nu gebeld hebt?
Volgens Henk zou het e.e.a in een dag geregeld kunnen zijn.
Misschien tot het eind van de dag nog even wachten?

En anders val je kennelijk in de 9 weken serie....................
Folkert,

De dame van eneco die ik aan te telefoon heb gehad voor het wakker maken van de gasmeter, zei dat eneco mij nog terug zou bellen voor een oplossing, maar niks gehoord dus.

9 weken ??
ik heb begin maart de toon en slimme meters ontvangen, dus duurt het 8 tot 9 maanden voordat de boel werkt.
Reputatie 4
Badge
9 weken wachten voor nog geen 2 minuten werk? Is het zo belachelijk druk dan bij Stedin?
Maar goed je bent weer wat wijzer geworden door Folkert.
Hoi @moro,

Zoals ik al aan je vertelde ligt de bal bij je Netbeheerder heeft Folkert nu ook nog even voor je bevestigd.

Jammer dat er een termijn voor 9 weken voor staat.
Wellicht toch nog even weer contact leggen met je Netbeheerder?
Reputatie 7
Badge +6
Ik dacht ik hou iedereen maar op de hoogte.............

Nog geen gasdata op toon !!!

Half Februari 2014 aan de deur overgestapt van nuon ( ook niks ) terug naar eneco.

Nu half juni en na diverse "monteurs" op bezoek gehad te hebben, een dikke telefoonrekening, en uren thuisblijven, nog steeds geen werkende toon.
Wat een ellende! hahaha

Wanneer ga ik nu besparen ??

@Moro

Wij hebben uit deze reactie niet kunnen opmaken dat je op een reactie van ons aan het wachten bent. We hebben telefonisch geprobeerd de meters met je te koppelen begin vorige maand en dat is helaas niet gelukt. Het is medio juni en begin juli doorgestuurd naar Stedin en zij streven ernaar binnen 9 weken het probleem op te lossen.