Geen elektriciteitsdata op Toon | Eneco Community
beantwoord

Geen elektriciteitsdata op Toon

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

66 Reacties

Ton,

Electrameter is al 2x vervangen, omdat een stedin dombo de eerste verkeerd had aangesloten.
Vreemd genoeg had ik bij de eerste electrameter wel gasdata......maar begrijpelijk geen electra data.

Henk,
Bedankt voor je reactie !

Meter wakker maken lukt ook niet, ik heb pijn in mn vingers van op die knop drukken.
volgens de importeur van de Itron gasmeter is wakker maken helemaal niet nodig trouwens.
gewoon koppelen en klaar, maar door slechte communicatie tussen eneco en stedin lukt dit gewoon niet.

Het is toch te gek dat de boel vanaf maart dit jaar nog niet werkt.
Dus valt het kennelijk bij jou onder de nieuwe software probleem.
Waar we er hier al zat gehad hebben.
Dat zal jou een zorg zijn; het moet gewoon werken.

Dus mi nu Folkert afwachten dan wel zelf een pb'tje sturen.
Nog een vraag.

Hoe zit het met de koppeling tussen beide meters?
Is dat draadloos of het bekende gele netwerkkabeltje?
Ok overtuigt ! hahaha

We gaan het nog een keer proberen, bedankt voor je hulp !
draadloos, ik heb dus 2 nieuwe meters gekregen
draadloos, ik heb dus 2 nieuwe meters gekregen

Jammer; is er geprobeerd om via een netwerkkabeltje een verbinding te maken?
Of is jouw type daar weer niet geschikt voor.
Gek word je van al die verschillende merken en daarin ook nog vele tientallen types:@:@
nee niet geprobeerd, want ik zie /hoor niemand.
het enige wat ik kan doen en 100 x heb gedaan is :
gasmeter wakker schudden, toon resetten, en sensoren resetten
Dat laatste is geheel zinloos en je maakt Toon helemaal gek.
Dat kabeltje kan en mag alleen de monteur plaatsen.
Ik had gehoopt dat die optie ook eventueel toegepast zou zijn nadat de meerdere omwisselingen waren.

Tijd dat Eneco er een halszaak van maakt om jouw netbeheerder te bewegen de zaak op te lossen.
Als je kunt zien dat de gasmeter wakker is. Dat moet je zien in de display met de pijltjes naar rechts in de display, moet je echt even geduld hebben. Dan moet stedin de rest doen. Sensoren bestaan niet meer bij slimme meters. Er is een verbinding met een kabeltje op de p1 poort van de adapter op,de,electrameter. Heb je overigens de nieuwe adapter. Bij de nieuwe software moet die staan op 33/38. Nieuwe meters laatste versie kunnen niet overweg met het oude type adapter. Ik heb me kleurenblind gelezen voordat ik overging op slimme meters. Volgens mij moeten ze echt eerst handmatig wakker gemaakt worden. Van de moderatoren is het Danielle die het meest reageert op topics i.v.m. Slimme meters. Kijk maar eens in andere topics. Ik heb er echt veel aan gehad. Ik ben ook benieuwd naar reacties van die kant. Het had mij ook kunnen gebeuren.
Henk met sensoren bedoelt moro de adapter waar het p1 kabeltje in gaat.
Ach in je drift probeer je van alles maar zolang de koppeling niet tot stand komt hebben al die acties verder geen zin.
Overigens heb ik geadviseerd Folkert een pb'tje te sturen omdat hij in dit topic al actief is.
Nou we gaan het proberen, heb me net nog lens gedrukt op die gasmeter en er verschijnen na herhaaldelijk drukken pijltjes rechts maar dat was vorige keren ook al zo

We wachten het af......

In ieder geval 1000 x dank, ben blij dat er nu iemand reageert .

Hou jullie op de hoogte !
Graag gedaan @moro!!
Reputatie 4
Badge
maar door slechte communicatie tussen eneco en stedin lukt dit gewoon niet.

Jammer genoeg is dat nog steeds zo, zo te lezen. Laten ze dat nou ook eens oplossen.
Dat scheelt dan al een hoop klachten.
@Moro
Als niets lukt, probeer je natuurlijk van alles. Dat deed ik ook. Als de pijltjes naar rechts op de display staan is hij klaar om gekoppeld te worden. Zo moet je hem gewoon laten staan. Dan kan Stedin hem koppelen. Gek genoeg staat daar dan tot twee weken voor. Bij mij was het binnen een dag klaar. Is de koppeling tot stand gebracht zijn de pijltjes op de display verdwenen.
En nu maar hopen dat er vandaag een moderator reageert om het e.e.a. van de Eneco kant uit te belichten.
Reputatie 4
Badge
Denk dat Stedin nu wat moet doen, Eneco kan hier verder niet veel mee denk ik.
Hooguit wat druk uitvoeren.
Reputatie 7
Badge +6
Ik dacht ik hou iedereen maar op de hoogte.............

Nog geen gasdata op toon !!!

Half Februari 2014 aan de deur overgestapt van nuon ( ook niks ) terug naar eneco.

Nu half juni en na diverse "monteurs" op bezoek gehad te hebben, een dikke telefoonrekening, en uren thuisblijven, nog steeds geen werkende toon.
Wat een ellende! hahaha

Wanneer ga ik nu besparen ??

@Moro

Wij hebben uit deze reactie niet kunnen opmaken dat je op een reactie van ons aan het wachten bent. We hebben telefonisch geprobeerd de meters met je te koppelen begin vorige maand en dat is helaas niet gelukt. Het is medio juni en begin juli doorgestuurd naar Stedin en zij streven ernaar binnen 9 weken het probleem op te lossen.
Hoi @moro,

Zoals ik al aan je vertelde ligt de bal bij je Netbeheerder heeft Folkert nu ook nog even voor je bevestigd.

Jammer dat er een termijn voor 9 weken voor staat.
Wellicht toch nog even weer contact leggen met je Netbeheerder?
Reputatie 4
Badge
9 weken wachten voor nog geen 2 minuten werk? Is het zo belachelijk druk dan bij Stedin?
Maar goed je bent weer wat wijzer geworden door Folkert.
Folkert,

De dame van eneco die ik aan te telefoon heb gehad voor het wakker maken van de gasmeter, zei dat eneco mij nog terug zou bellen voor een oplossing, maar niks gehoord dus.

9 weken ??
ik heb begin maart de toon en slimme meters ontvangen, dus duurt het 8 tot 9 maanden voordat de boel werkt.
het lijkt wel een zwangerschap ! hahahaha
Folkert,

De dame van eneco die ik aan te telefoon heb gehad voor het wakker maken van de gasmeter, zei dat eneco mij nog terug zou bellen voor een oplossing, maar niks gehoord dus.

9 weken ??
ik heb begin maart de toon en slimme meters ontvangen, dus duurt het 8 tot 9 maanden voordat de boel werkt.

Hoi moro,

Bedoel je met de dame dat je je netbeheerder nu gebeld hebt?
Volgens Henk zou het e.e.a in een dag geregeld kunnen zijn.
Misschien tot het eind van de dag nog even wachten?

En anders val je kennelijk in de 9 weken serie....................
Reputatie 4
Badge
dus duurt het 8 tot 9 maanden voordat de boel werkt.

Het is wel een moeilijke bevalling :D
Maar je bent nu al 5 maanden verder en het werkt nog niet...
Ik ben benieuwd als ik dadelijk slimme meters krijg. Dit wil ik dan niet mee maken.
@Moro,

Wat gaan we nu toch krijgen: 9 weken! Dat is toch volstrekt onaanvaardbaar! En dat na alles wat daar al gebeurd is. Probleemeigenaar is Stedin. Eneco kan alleenmaar de druk opvoeren. Dat doen ze daar ook wel. Er zit iets heel onrechtvaardigst in deze situatie. Moet Eneco en andere leveranciers zich doodvechten om klanten te houden, Stedin heeft van concurrentie niets te duchten, want we kunnen b.v niet overstappen naar b.v Liander of zo. Die monopolypositie moet zo snel mogelijk verdwijnen. Moro, ik zou het er toch niet bij laten zitten. Er zal toch een mogelijkheid zijn om een klacht in te dienen bij Stedin. Minimaal zou ik een brief op poten naar de directie van Stedin schrijven. Laat ze dan eens uitleggen, waarom het bij de een binnen een dag kan en dat de ander maanden kan wachten. De monteur gaat bij mij om 3 uur weg. Sluit af met de tekst: "Zo, nu nog even de meter wakker maken en dan wordt hij binnen een paar dagen gekoppeld". De meter verlaat hij dus terwijl de pijltjes naar rechts in de display staan. Tijdens de maaltijd, nog dezelfde dag, verdween plots de rode driehoek en de zaak was geregeld. Moro, er staat maximaal 14 dagen voor. Dat is regel en daar kun je aan relateren. Negen weken: ik zou er echt gek van worden. Het is toch te belachelijk voor woorden!
Hoi Henk,

Je schetst inderdaad hoe het zit de monopoliepositie van de netbeheerder.
Daar zijn we aan over geleverd; al vaak hier op het forum over gemopperd. Dat zal dus nooit veranderen.
En info uit die hoek hebben we hier nog nooit en te nimmer gekregen. Hooguit soms wat info via Eneco.

Die termijn van 14 dagen is uiteraard alleen voor de recht toe recht aan gevallen.
Gezien het oerwoud aan merken en types slimme meters wordt het ook niet makkelijker om een goede software daarop te laten draaien.
En daar zit de bottle-nek.

Voorlopig zit @moro er mooi mee; hij heeft al 2 soorten meters gehad, misschien een 3e vragen.................
@Brandje en Moro,
Dat is misschien best een optie. Dat zou ik echt nog een keer proberen. Misschien kan hij dan aangeven welke meters het moeten worden. Dan kan hij b.v even naar mijn configuratie kijken of bij een ander die in hun handtekening hun configuratie hebben staan en waarbij het kennelijk wel goed werkt.
Negen weken!!!!!!!!