Geen elektriciteitsdata op Toon | Eneco Community
beantwoord

Geen elektriciteitsdata op Toon


  • Komt hier vaker (level 8)
  • 29 reacties
Vorige week is de thermostaat geplaatst, en gaf toen al geen gas/elektra data weer.

sinds gisteren nu wel gas, maar nog geen elektra.

moet ik nu geduld hebben of is er al weer wat stuk ?
icon

Beste antwoord door Danielle 11 juni 2014, 10:12

@Moro,

We hebben je situatie uitgezocht en we zien dat de elektriciteitsmeters verkeerd geactiveerd zijn. De netbeheerder heeft de teruglevertelwerken aangezet, terwijl dit de verbruikstelwerken moeten zijn. Om die reden zie je geen verbruik op Toon. Wij raden je aan om contact op te nemen met Stedin zodat ze dit voor je in orde kunnen maken.

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

66 Reacties

Heb je slimme meters?
Ja , die zijn 3 weken geleden geplaatst
Iemand nog een idee ......?
Reputatie 7
Badge +6
@Moro,

We hebben je situatie uitgezocht en we zien dat de elektriciteitsmeters verkeerd geactiveerd zijn. De netbeheerder heeft de teruglevertelwerken aangezet, terwijl dit de verbruikstelwerken moeten zijn. Om die reden zie je geen verbruik op Toon. Wij raden je aan om contact op te nemen met Stedin zodat ze dit voor je in orde kunnen maken.
Mooi, hoe meer ik verbruik, hoe meer ik dus terugkrijg....... hahahaha

Heel erg bedankt Danielle ! ga morgen stedin bellen !
Wellicht last van zon gehad?. Moet het maar zo zien er zijn slimme meters en domme mensen 🆒

Hopelijk komt het na je belletje goed.
Hahaha, ik hoop het niet, ik loop binnen zo.................
Het klopt allemaal, Stedin heeft de meter verkeerd aangesloten..............
Waar vindt je tegenwoordig nog een goede timmerman, die wat zijn ogen zien, met zijn handen maken kan....
hahahaha.

Ze komen weer terug om het goed aan te sluiten.
Reputatie 7
Badge +6
@Moro,

Mooi dat ze het komen oplossen! Automatisch zie je dan de elektriciteit terug op Toon.
Fijne dag verder!
Snel opgelost dankzij jou.

Je bent een parel op dit forum !!!!!
Reputatie 7
Badge +6
Fijn en bedankt! 😃
Nouuu,

Nieuwe meter geplaatst, en dit keer goed aangesloten door een kundig monteur van eneco die wel wist wat hij deed, maar geen toon specialist was zei hij eerlijk.

En wat denk je..... ik krijg electradata op de toon! hoera, maar nu weer geen gas pffffffffff.

Storing storing !!!! Iemand een idee ? of toch maar weer bellen....

Danielle, don't let me down !
Reputatie 4
Badge +4
@moro,

Waarschijnlijk zijn jouw nieuwe meters nog niet gekoppeld.

Wanneer er nieuwe slimme meters worden geplaatst, moeten deze gekoppeld worden in het systeem van de netbeheerder. Dit gebeurt normaal gesproken binnen 2 weken na de plaatsing. De koppeling stelt de meters in staat draadloos te communiceren. Zo kan de gasmeter zijn verbruik doorgeven aan de elektrameter en komt het via de meteradapter aan op Toon.
Dank voor je reactie!

Heb nog naar eneco gebeld en die zeiden hetzelfde.
Eigenlijk logisch, want er is een nieuwe meter geplaatst, had ik dus kunnen weten.

Waarschijnlijk even een storing in de Toon tussen mijn oren......hahaha

Bedankt !
Nog geen gasdata op Toon !

Na weer contact te hebben gehad met allerlei vreselijk aardige mensen die ook maar gewoon moeten werken, begin ik er dus achter te komen dat niet alleen de communicatie tussen de beide meters slecht is maar ook tussen eneco en de netbeheerder.
Deze weten totaal niet van elkaar wat ze aan het doen zijn.
Nu zegt stedin weer dat er een probleem is met het koppelen van gas en electrameter.
Eneco weet niet van dit probleem of zegt het gewoon niet.

Nogmaals ... een goede communicatie tussen deze twee bedrijven zal helpen en laat de klant (eindgebruiker) hier niet tussen zitten.

Stedin en Eneco hebben elkaar gewoon nodig, anders is er geen gas en elektra.
Dus ga eens met elkaar om de tafel zitten en maak een goed plan, voordat je de eindgebbruiker opzadelt met allerlei apparaten die niet werken.

Ik kan wel wat hebben hoor, maar begin nu na ruim 4 maanden wel spijt te krijgen van de overstap naar Eneco en Toon............

Wat ik per jaar aan energie ga besparen, ben ik nu weer kwijt aan tijd en telefoonkosten.
Reputatie 7
Badge +6
@Moro

Vervelend om te horen dat er nog steeds problemen zijn met het koppelen van je meter. Mijn collega heeft op je verzoek vorige week contact met je opgenomen en vandaag weer om om te kijken of de meter ‘’wakker’’ gemaakt kan worden’’. Dit is helaas niet gelukt.

Ook medio juni hebben we aan Stedin aangegeven dat je meters niet gekoppeld zijn. Ook wanneer we je meterstanden op afstand uitvragen krijgen we een storingsmelding terug. We hebben nogmaals aan je netbeheerder doorgegeven of ze dit willen oplossen voor je. Met deze melding kan je netbeheerder hoogstwaarschijnlijk je standen ook niet uitlezen. Ik hoop dat het snel opgelost wordt voor je. Heeft Stedin nog aangegeven welke actie(s) ze gaan ondernemen?
Bedankt voor je reactie !

Stedin zegt (?) dat er problemen zijn met het koppelen van de meters in het algemeen en dat ik gewoon weer moet afwachten tot ze een keer gaan werken.

In 1969 stonden we op de maan, met apparatuur anno 1814 maar toen dachten mensen zelf nog na.

Nu kunnen we in het digitale tijdperk nog geen "slimme"meter koppelen.

Volgens mij gaat dit nog lang duren..........
Ik dacht ik hou iedereen maar op de hoogte.............

Nog geen gasdata op toon !!!

Half Februari 2014 aan de deur overgestapt van nuon ( ook niks ) terug naar eneco.

Nu half juni en na diverse "monteurs" op bezoek gehad te hebben, een dikke telefoonrekening, en uren thuisblijven, nog steeds geen werkende toon.
Wat een ellende! hahaha

Wanneer ga ik nu besparen ??
Ook geen moderators meer die reageren..........................?????
Hoe dan ook. Het grote probleem is meest het wakker maken van de meter. Dat moet eigenlijk de monteur doen bij installatie. Als de meter niet wakker is, dan kan Stedin doen wat hij wil, maar dan gaat het niet werken. Welke gasmeter heb je?
moro wrote:

Ook geen moderators meer die reageren..........................?????



Hoi Moro,

Moderators zijn pas weer maandagmorgen op hun post!
Bellen moet je ook nooit doen!!
Gewoon posten hier op het forum en je probleem wordt opgepikt en men gaat aan de slag.

Helaas zijn er bij sommige Toon gebruikers problemen met het koppelen van de slimme meters.
Let op dat is dus geen issue van Eneco maar van je Netbeheerder.
Maar dat heeft Folkert je ook al verteld.

Dus heb je die al gebeld (je netbeheerder)?

En al je in de loop van maandag geen respons van een moderator hebt gehad; stuur dan een pbtje, want 17 dagen wachten op een reactie van hen is toch echt te gek!!
Hoi Ton,
Bedankt voor je reactie !!!
Er is al 6 weken niemand thuis, stedin weet niks en eneco ook niet.
Lekker makkelijk.......

Ik zou ook nog gebeld worden door eneco, maar dus tot op heden ook niks gehoord.

Nog ff en de toon gaat eraf en op marktplaats.
Jammer, het had zo mooi kunnen zijn.
Hoi moro,

Geheel begrijpelijk je frustratie, maar ik zou Toon nog effe een kans geven.
Of liever gezegd je Netbeheerder. Ik hoop eigenlijk dat een moderator je "hartekreet" maandag oppikt en voor jou ook bij je Netbeheerder aan de bel trekt.

Is er bij jou niet over wogen om de elektrameter te vervangen, zodat er wel een goede koppeling tot stand gebracht kan worden met de gasmeter.

Maar hoe dan ook, denk aan mijn advies om bij geen reactie Folkert in de loop van maandagmiddag een pbtje te sturen.
Vindt ie echt in schrijnende gevallen niet erg!!
Voordat ik slimme meters heb laten plaatsen, heb ik eerst heel veel sites en alle forums doorgenomen. Toen ben ik overstag gegaan en nam me bij installatie voor, dat de monteur de deur niet uit zou gaan voordat hij de meter had wakker gemaakt. Als dat gebeurd is kan Stedin de rest doen. Bij mij was alles binnen 1 dag geregeld. Het wakker maken kan volgens alle info niet op afstand. Meestal een druk op de rode knop dan kort 7 tot 9 keer op dezelfde rode knop totdat er pijltjes naar rechts in de display verschijnen. Dan is het nog niet gedaan. Dan brengt Stedin de koppeling tot stand, maar dat gaat automatisch. Bij mij dus binnen een dag. Als dat eerste niet gebeurt of gebeurt is, gaat het niet lukken. Dat moet echt echt eerst.
Hoi Henk,

Heb jij niet gewoon geluk gehad dat het zo kon?
Na installatie de slimme meter wakker maken hoort toch tot de normale installatie weerzaamheden.

Helaas blijven er daarna nog enkele Toon gebruikers die tegen bijna onkoppelbare slimme meters aanlopen............

Uiteraard moet @moro zeker doen wat je adviseert, maar het is van de gekke dat hij van een moderator verder niets hoort!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen