Geen dagproductie Zon op Toon in de app | Eneco Community

Geen dagproductie Zon op Toon in de app

Toon eerste bericht

192 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
@brandje
Goed nieuws, het lijkt erop dat alles nu naar behoren werkt. Het hoge verbruik van gisteren lijkt veroorzaakt te zijn door het feit dat er wel teruglevering berekend was (6 kwh) maar geen productie. Daardoor was het zelf gebruikte deel van de opbrengst - 6 kwh. Ik denk dat dat daardoor bij het werkelijk verbruik geteld is. Vandaag is de productie wel zichtbaar (op het hoofdscherm) en ziet het verbruik er logischer uit. Nogmaals bedankt voor je toelichting van gisteren.
Graag gedaan uiteraard!
Veel plezier met je Toon®️ en Zon op Toon®️.
Heb je ook nog naar de schermen gekeken waar ik een foto van bij plaatste?
Reputatie 1
Badge +1
@Brandje
Jazeker, op dat scherm zag ik het negatieve verbruik uit de productie (productie 0, teruglevering 6 kwh en zelf verbruikt - 6 kwh). Tot eind maart zal dat scherm niet helemaal kloppen omdat het cumulatieve maandstanden weergeeft (zonnepanelen lagen er een paar weken eerder dan Zon op Toon, dus productie wordt vanaf vandaag gerekend maar teruglevering vanaf 1 maart) , maar ik zie nu wel dat ik minder teruglever dan dat ik produceer, dus ook eigen verbruik heb.
Exact Lennart dat laatste wat je zegt, geeft meteen duidelijkheid, die vaak door PV eigenaren wordt vergeten om in de berekening “mee te nemen”
Fijn weekend.😎😎
Reputatie 1
Hier werkt het nog niet.
Net weer herstart gedaan, zie foto’s

P.F. Ligthart wrote:

Hier werkt het nog niet.
Net weer herstart gedaan,

Jouw issue is toch pas 1 dag geleden aan de software ontwikkelaar gemeld?😳

Dus die aanpassing op afstand moet nog even gebeuren.
Dat zal ongetwijfeld pas volgende week zijn.😎
Reputatie 1
Oke, gister werd verteld morgen zal het werken, maar ik heb geduld. Wacht tot volgend weekeind.
Bedankt voor de info.

Groet

Peter
Ik begrijp het Peter!👍
Vandaar nog even mijn info daarover. 😉
Bij alle andere gevallen werd het door Quby op afstand gerepareerd.
Komt echt goed!😎
Fijn weekend!
Reputatie 6
Badge
@P.F. Ligthart

Hartelijk dank voor de foto's! Wil je voor nu nog een aantal dingen doen om het plaatje compleet te maken:
  • je meetmodule 30 seconden stroomloos maken en gaan de lampjes na terugplaatsing knipperen?
  • een foto (vooraanzicht) maken van de plaatsing van de sensorhouder op je kWh meter (sensor er dus af klikken) om zo te zien of de sensor goed op zijn plek zit.
  • als je gebruik maakt van de app, screenshots maken en sturen waarop te zien is dat er geen productie van vandaag wordt weergeven.
  • even bevestigen in welke poort de kabel voor de opwek is aangesloten op de meetmodule.
Met deze informatie kunnen we het proces, als nodig, voor je op gang brengen bij de software beheerders.

Groet. Urgel
Reputatie 1
Ik weet ook wel dat het goedkomt.
Maar zoals iedereen wil ik het gister🤪

Groet
Peter
Reputatie 1
Hierbij de foto’s , de qubino meter krijg ik er niet af

Groet
Peter

Reputatie 6
Badge
@P.F. Ligthart

Hartelijk dank voor de extra informatie. Het was mij even niet duidelijk dat het ook hier om een Qubino ging, nu wel 😊. We gaan ermee aan de slag.

Groet, Urgel
Reputatie 1
Oke, ik wacht af
Prettig weekend.

Groet
Peter
Reputatie 6
Badge
@P.F. Ligthart

hartelijk dank, jij uiteraard ook een prettig weekend!.

Groet,
Urgel
Reputatie 1
@Brandje

Goeden avond

Ik heb deze slimme stekkers bestelt , (ali) NEO COOLCAM NAS-WRO1ZE Z-WAVE-PLUS.
Ik krijg ze maandag/dinsdag binnen. (4 stuks +/- 78 euro)
Weet je of deze werken met Toon.
of kan ik ze gelijk op markplaats zetten.

Groet
Peter
Hoi Peter,
Ik heb ze zelf ook.
Die werken prima op Toon®️.
Reputatie 1
Hallo Brandje

Weer bedankt voor de info.
Ga ze gelijk (als ze binnen zijn) koppelen.
Ik heb nu 1 Fibaro, die doet het prima, ik hoop dat de Coolcam hetzelfde doet.
Dan ga ik er nog een paar bestellen (bij ali) als er niet teveel invoer& btw bij komt.
Scheelt toch heel veel .

Groet
Peter
Reputatie 7
Badge +6
@P.F. Ligthart

Het probleem is opgelost. We zien de productie weer. Het kan zijn dat dit voor jou morgen pas zichtbaar is.
Reputatie 1
Bedankt voor de vlotte service.
ik zal morgen kijken op de Toon.
op de app werkt het.

Groet
Peter
Reputatie 1
Hallo Folkert

Ik laat even weten dat alles naar wens draait.

Groet
Peter
Reputatie 3
Badge
@P.F. Ligthart

Fijn om te lezen dat het naar behoren werkt 😊.

Fijne avond.

Groet, Emel
Goedemiddag, Sinds een week ongeveer heb ik Toon Zon. Ik zie dagelijks netjes per uur de productie van mijn panelen. Echter kan ik dezelfde stats niet uitlezen per dag/wk/mnd/jaar? In Electricity Today zie ik netjes een min waarde staan als er meer zonne-energie opgewekt wordt dan er gebruikt wordt. Einde dag wordt deze weer gereset. Hoe kan ik dit wel inzichtelijk krijgen?

Onderstaand wat screenshots van de app op dit moment.2e screenshot laat de productie per uur zien, in het 3e screenshot zou ik de gegevens per dag verwachten...

Die negatieve waarde kan niet; dat komt omdat er geen Productie Vandaag wordt gemeten.

Heb je simpelweg de meetmodule al eens 30 seconden van de stroom gehad?

Overigens welke software versie draait op je Toon?
Beste Ton, dank voor je reactie.

De negatieve waarde kan volgens mij wel want hij meet wel de productie per uur netjes (zie eerste screenshot) Elektriciteit Vandaag = Verbruik - Opbrengst. Aangezien ik veel meer stroom opwek dan gebruik momenteel door het weer klopt die waarde wel aardig als ik de grafiek per uur bekijk en dit van mijn verbruik afhaal. Hij reset netjes einde dag. Als ik geen zonne-energie produceer loopt hij ook gewoon op en toont mijn verbruik.

Mijn probleem is niet de negatieve waarde maar dat ik niet inzichtelijk heb wat mijn opbrengst is per dag, week, maand, jaar. En wel per uur.

De meetmodule, bedoel je daarmee degene bij de ketel of degene bij de slimme meter zit of de module die voor Toon op Zon geplaatst is? Ik heb deze er in ieder geval niet afgehaald.

De software heb ik vorige week geupdate naar de laatste versie. En voor de installatie van Toon op Zon is hier nog wat bij geplaatst volgens mij?...
Ik bedoel de meetmodule die verbonden is met je Slimme meters.

En over de negatieve waarden kan je van mij aannemen dat die daar echt niet behoort te staan.
Doordat er nu een fout is in de aangeleverde data voor Toon ontstaat die min-teken daar.

Welke kwh-verbruiksmeter is er in je groepenkast bij jou geplaatst?
Kan je een foto plaatsen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen