Geen dagproductie Zon op Toon in de app | Eneco Community

Geen dagproductie Zon op Toon in de app

• 9 januari 2019
  • 192 reacties
  • 2668 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
OP 22 januari worden er bij ons ook 9 dmegc 300wp per paneel zonnepanelen geplaatst .

Ik heb alvast Zon op Toon besteld.

Il kreeg zojuist een mail om een datum te kiezen voor instalatie dit kan pas vanaf 27 maart plaatsvinden 😲

Dit duurt in mijn ogen wel erg lang of is dit normaal ?

192 Reacties

Hoi Pietertje,

Nou zeg, dat heb ik niet eerder meegemaakt dat het na aanvraag zo lang duurt. 😢
Ik zou ze (installatiebedrijf) gewoon even bellen, wie weet kan je toch eerder in gepast worden😎
Heb je al slimme meters; doe anders nu meteen ook de melding www.energieleveren.nl
Dat mag namelijk ook bij een voornemen van een PV.
Reputatie 5
Badge +3
OP 22 januari worden er bij ons ook 9 dmegc 300wp per paneel zonnepanelen geplaatst .

Il kreeg zojuist een mail om een datum te kiezen voor instalatie dit kan pas vanaf 27 maart plaatsvinden 😲

Ik weet niet of dit normaal is (klinkt wel lang ja). Maar een andere optie is om je zonnepanelen-installateur dit werkje te laten doen. Althans, een deel ervan.

Zonoptoon bestaat uit
  • een extra kwh meter (din-rail)
  • een analoge sensor op de meteradapter, geplakt op deze kwh meter
  • een stukje software (abonnementsoptie) op je toon
In het plaatsen van die extra kwh-meter zit de prijs en het werk. Grote kans dat je installateur dit (bijna) gratis voor je doet (gezien de toch al hoge installatie kosten van je zonnepanelen). Hij mag daarbij elke willekeurig dinrail kwh meter plaatsen. Liever plaatst ie dezelfde die ook Eneco plaatst, namelijk de Inepro Pro 1s. Dat doet ie dan op het moment dat ie ook al je zonnepanelen komt aansluiten in je meterkast.

Puntje twee: de analoge sensor heb je misschien al in huis (in de doos van de toon) en anders stuurt Eneco die (vaak kosteloos) zo voor je op. Deze plak je dan op de kWh meter.

Puntje drie: Eneco zet de software optie aan op je toon nadat dit allemaal gedaan is en jij moet dan de zonoptoon installatie in de toon 'afmaken' (configureren)

Je betaald dan dus Eneco niks meer (heel misschien een kleine vergoeding voor die sensor) aan eenmalige kosten.

Dit is al meerdere malen door andere forum leden op deze manier gedaan. Als je aan de telefoon puntje twee en drie niet geregeld krijg moet je even hier een moderator aanspreken. Die regelt het dan voor je.
Reputatie 4
Badge +3
Ik ga inderdaad maar naar het nr vragen van het instalatie bedrijf .

Ben benieuwd of ze ook Zon op Toon kunnen plaatsen als de zonnepanelen er nog niet liggen de kabel naar het dak heb ik zelf al getrokken vanaf de meterkast dus die kan al aangesloten worden.

Ik zou ze (installatiebedrijf) gewoon even bellen, wie weet kan je toch eerder in gepast worddn😎
Reputatie 5
Badge +3
Ik ga inderdaad maar naar het nr vragen van het instalatie bedrijf .

Ben benieuwd of ze ook Zon op Toon kunnen plaatsen als de zonnepanelen er nog niet liggen de kabel naar het dak heb ik zelf al getrokken vanaf de meterkast dus die kan al aangesloten worden.

Ja dat werkt prima. Geen productie alleen dan (net zoals bij iedere zonoptoon gebruikers in de nacht 🙂 )
Nee, voor zo ver ik weet doen ze dat niet!
Ze willen namelijk de Zon op Toon®️ werkend opleveren.
Reputatie 4
Badge +3

Ik weet niet of dit normaal is (klinkt wel lang ja). Maar een andere optie is om je zonnepanelen-installateur dit werkje te laten doen. Althans, een deel ervan.

Zonoptoon bestaat uit
  • een extra kwh meter (din-rail)
  • een analoge sensor op de meteradapter, geplakt op deze kwh meter
  • een stukje software (abonnementsoptie) op je toon
In het plaatsen van die extra kwh-meter zit de prijs en het werk. Grote kans dat je installateur dit (bijna) gratis voor je doet (gezien de toch al hoge installatie kosten van je zonnepanelen). Hij mag daarbij elke willekeurig dinrail kwh meter plaatsen. Liever plaatst ie dezelfde die ook Eneco plaatst, namelijk de Inepro Pro 1s. Dat doet ie dan op het moment dat ie ook al je zonnepanelen komt aansluiten in je meterkast.

Puntje twee: de analoge sensor heb je misschien al in huis (in de doos van de toon) en anders stuurt Eneco die (vaak kosteloos) zo voor je op. Deze plak je dan op de kWh meter.

Puntje drie: Eneco zet de software optie aan op je toon nadat dit allemaal gedaan is en jij moet dan de zonoptoon installatie in de toon 'afmaken' (configureren)

Je betaald dan dus Eneco niks meer (heel misschien een kleine vergoeding voor die sensor) aan eenmalige kosten.

Dit is al meerdere malen door andere forum leden op deze manier gedaan. Als je aan de telefoon puntje twee en drie niet geregeld krijg moet je even hier een moderator aanspreken. Die regelt het dan voor je.

Oké top ga ik ook naar kijken of dit een mogelijkheid is.
Reputatie 5
Badge +3
Nee, voor zo ver ik weet doen ze dat niet!
Ze willen namelijk de Zon op Toon®️ weekend opleveren.

Dat is dan wel weer waar. Medewerking zal je dan niet krijgen.

Ik zou nog steeds zeggen gewoon zelf doen (of dus via je zonnepanelen-installateur) maar ook dan is het natuurlijk lastig om nog support te krijgen bij Eneco 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Pietertje,

Ik zou ze (installatiebedrijf) gewoon even bellen, wie weet kan je toch eerder in gepast worden😎
Heb je al slimme meters; doe anders nu meteen ook de melding www.energieleveren.nl
Dat mag namelijk ook bij een voornemen van een PV.

Dat is al geregeld op de Eneco app zie ik al wel het tabblad terugleveren .
Top! 😎
Dan is Zon op Toon®️ kennelijk op je Toon®️ al geactiveerd.
Suc6 als je eventueel gaat bellen.
Reputatie 4
Badge +3
Hier nog mijn website met info over de pv panelen
Voor als jullie het leuk vinden

https://famzegwaard.wordpress.com

De panelen werden eerst gister geplaatst maar van wegen de storm verzet
Reputatie 4
Badge +3
Top! Fan is Zon op Toon®️ kennelijk op je Toon®️ al geactiveerd.
Suc6 als je eventueel gaat bellen.

Ik zie op Toon en de app nog niet de Zon iconen moet ik hier iets voor doen ?
Dat komt vanzelf als Zon op Toon®️ echt actief wordt. Zodra de meetmodule data van je PV gaat leveren komt alles goed.

Mooie foto reportage zeg en puike installatie daar in je meterkast.👍👍
Reputatie 4
Badge +3
Dat komt vanzelf als Zon op Toon®️ echt actief wordt. Zodra de meetmodule data van je PV gaat leveren komt alles goed.

Mooie foto reportage zeg en puike installatie daar in je meterkast.👍👍

Oke dan wachten we daar op .

Ja dat was wel nodig in de meterkast was een oud beestje nu weer voorbereid op de toekomst.

Bedankt voor jullie hulp alvast .
Tja dat zag ik zeg!
Het is en blijft een top merk Häger!
Reputatie 5
Badge +3
Ik ga toch even een reactie posten op je blog over je meterkast verbouwen 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Vandaag gebeld met het 020 nr .

En uitgelegd dat de eerste instalatie datum pas op 27 maart kan plaats vinden. Er schijnd iets met de Levering van de Toons te zijn .

Maarheb uitgelegd dat het alleen om zon op Toon gaat toen kon de instalatie datum ineens op de zelfde dag als de zonnepanelen plaats vinden aan het eind van de dag.

In de bevestiging mail spreken ze weer over instalatie van Toon .

Heel vreemd allemaal.
Reputatie 5
Badge +3
Raar verhaal ja. Maar levering van Toon kan ik me wel voorstellen na de brand bij prodrive eind vorig jaar. Misschien dat een moderator daar wat over kan/mag roepen? Kan me wel voorstellen dat de brand bij prodrive invloed heeft op de levering. Prodrive is de maker van de Toon 1 en 2.
Hoi @PietertjeZ

Dat is zeker vreemd.
Dan kijkt het er op dat jouw aanvraag als een Toon®️ i.p.v. Zon op Toon®️ is doorgezet door Eneco. Langere levertijden van Toon®️ waren eerder bekend.
Nu maar hopen ivm je 3 fase dat er een echte Zon op Toon®️ monteur komt.
Reputatie 4
Badge +3
TJa ik heb wel het juiste contract gehad voor Zon op Toon nu inderdaad hopen dat het goedkomt.

Ik hou jullie hier op de hoogte
Oké, dan zou het een administratieve vergissing zijn bij het contacten/informeren van de klant.
In ieder geval mooi dat je deze mogelijkheid hebt gekregen. 😎
Wordt vervolgd🤔
Reputatie 5
Badge +3
Hoi @PietertjeZ

Nu maar hopen ivm je 3 fase dat er een echte Zon op Toon®️ monteur komt.

Ja inderdaad. Hopelijk ziet die monteur dat je eigenlijk 1-fase hebt en geen 3-fase, enkel en alleen een 3-fase hoofdschakelaar die je als 1-fase schakelaar gebruikt 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Ja ik zal hem dat ook wel mededelen hoor dat het maar 1 fase is .
Heel verstandig want we maken hier soms de meest vreemde zaken mee bij installatie Zon op Toon®️.
Reputatie 4
Badge +3
Ja ik had de diverse problemen gelezen 😲

We gaan het zien hoe het bij mij verloopt nu nog hopen dat het weer een beetje goed blijft voor het plaatsen van de panelen .
Qua weer ziet het er regenachtig uit dan....
Maar dat kan uiteraard op zo’n termijn nog veranderen, maar toch...

Reageer