Geen contact met SC | Eneco Community
beantwoord

Geen contact met SC

Reputatie 2
Badge +1
  • Energiekeling (level 11)
  • 30 reacties
Hallo,

Inmiddels heb ik de registratiecode ontvangen van Eneco. Geweldig. Vorige week tijdens de installatie heb ik alles netjes gemonteerd en was begonnen met de registratie. Voor de goede orde ik gebruik voor internet met Ziggobox waar ik nooit problemen mee heb gehad. Aanmelden verliep dan ook zonder problemen op het lokale netwerk.
Gisteravond via de mail dan mijn activatiecode ontvangen maar ik zag dat er geen connectie meer was met het SC waar ik de activering moet uitvoeren.
Zoals gelezen op het forum dan maar even met een hotspot. En idd dat ging prima.
Dus daarna weer even mijn wifi proberen terug te zetten naar mijn lokale Horizon Netwerk. Je snapt het al niet dus.
Een maal een zchte reset gegeven helaas zonder resultaat. Dus nog maar een harde reset, helaas ook zonder resultaat.
Wat doek ik fout. Vorige week had ik wel contact met het SC na dat ik alles had gemonteerd ?
icon

Beste antwoord door Brandje 29 juli 2017, 11:59

Oké! Fijn dat het nu wel werkt.
Dan zou het dus aan de HB liggen?
Vreemd daar zijn volgens mij inzake de Toon koppeling geen klachten over.
Je hebt wel aan het 2.4 en 5 verschil gedacht?

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Maak is een hotspot aan met je mobiel? Verbind Toon daar eens mee. Verbind Toon dan wel met SC?
Hallo,

Inmiddels heb ik de registratiecode ontvangen van Eneco. Geweldig. Vorige week tijdens de installatie heb ik alles netjes gemonteerd en was begonnen met de registratie. Voor de goede orde ik gebruik voor internet met Ziggobox waar ik nooit problemen mee heb gehad. Aanmelden verliep dan ook zonder problemen op het lokale netwerk.
Gisteravond via de mail dan mijn activatiecode ontvangen maar ik zag dat er geen connectie meer was met het SC waar ik de activering moet uitvoeren.
Zoals gelezen op het forum dan maar even met een hotspot. En idd dat ging prima.
Dus daarna weer even mijn wifi proberen terug te zetten naar mijn lokale Horizon Netwerk. Je snapt het al niet dus.
Een maal een zchte reset gegeven helaas zonder resultaat. Dus nog maar een harde reset, helaas ook zonder resultaat.
Wat doek ik fout. Vorige week had ik wel contact met het SC na dat ik alles had gemonteerd ?

Heb je de Ziggobox al even stroomloos gemaakt?
Er dient een nieuwe beveiligde verbinding met het SC opgebouwd te worden.
Sluit eventueel even tijdelijk met een lan-kabel aan.
Doet wonderen
Reputatie 2
Badge +1
Maak is een hotspot aan met je mobiel? Verbind Toon daar eens mee. Verbind Toon dan wel met SC?
Dad ik dus gedaan. Dan meldt Toon zich netjes aan 🙂
Reputatie 2
Badge +1
Heb je de Ziggobox al even stroomloos gemaakt?
Er dient een nieuwe beveiligde verbinding met het SC opgebouwd te worden.
Sluit eventueel even tijdelijk met een lan-kabel aan.
Doet wonderen[/quote]

OOk gedaan, zo ook alle kabels losgemaakt van overige randapparatuur.
Blijft toch merkwaardig met een mobiele Hotspot zonder problemen, maar vorige week zonder problemen aangemeld op de horizonbox met meteen de vraag op het scherm of je Toon wilt activeren. Had ik toen maar al mijn activatiecode gehad. Firewall staat uit op mijn Horizonbox.
Reputatie 2
Badge +1
Opgelsot. Met mijn Airport een nieuw netwerk aangemaakt. Medt uiteraard een makkelijke naam: TOON

Aanmelden op dit nieuwe netwerk en hupsakee, alles werkt. Blijft toch merkwaardig dat het aanmelden op een Horizonbox problemen oplevert.
Oké! Fijn dat het nu wel werkt.
Dan zou het dus aan de HB liggen?
Vreemd daar zijn volgens mij inzake de Toon koppeling geen klachten over.
Je hebt wel aan het 2.4 en 5 verschil gedacht?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen