Geen blauw lampje op de stroom sensor | Eneco Community
beantwoord

Geen blauw lampje op de stroom sensor

• 1 februari 2019
  • 16 reacties
  • 141 Bekeken

Badge +2
Het blauwe lampje op de stroom sensor brandt niet en er wordt dus ook geen verbruik gemeten.
icon

Beste antwoord door Emel 1 februari 2019, 15:02

@19kirsten79

Ik lees dat je de benodigde handelingen hebt verricht, dank voor je medewerking. Ik ga je een nieuwe set van sensoren en stickers toesturen. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.

Hou je ons op de hoogte?

Groet,
Emel
Bekijk origineel

16 Reacties

Meestal is het voldoende om de meetmodule in de meterkast even 30 sec stroomloos te maken.
Badge +2
Heb de meetmodule al meerdere keren van het stroom gehad. Het lampje van de gassensor brandt wel, maar die van stroom doet niets...
En als je de stroomsensor uit de sensorhouder haalt en dan de meetmodule even stroomloos maakt gaat het blauwe licht dan nog niet branden?
Zit het Jack stekkertje in de meetmodule goed bevestigd?
Badge +2
De stekkertjes zitten goed bevestigd en maakt niet uit hoevaak ik alles loskoppel en weer opnieuw bevestig, het lampje gaat echt niet branden.
Dat begrijp ik maar, vandaar dat ik expliciet vroeg of je de sensor uit de sensorhouder wilde halen tijdens die controle. Hoe vaak je het doet maakt idd natuurlijk niets uit😉

Een losse sensor gaat vrijwel nooit defect en dan weet een moderator of er een complete set dus meetmodule en nieuwe sensoren verstrekt zouden moeten worden.
Badge +2
Heb de stroomsensor uit de sensorhouder gehaald, de meetmodule 30 sec van het stroom gehad, maar nog steeds geen blauw lampje...
Kijk dan zou ik zeggen tijd voor een een nieuwe set.
Heb je je klantnummer in je profiel opgenomen dan kan een moderator straks meteen voor je de zaak oppakken.
Badge +2
Oké, dus dan moet er ook een nieuwe meetmodule komen?

Mijn klantnummer staat in mijn profiel.
Nou “moeten” weet ik niet zeker, dat zou Eneco moeten beoordelen. Als bv de Jack aansluiting voor de stroom sensor defect is dan wel.
Dat kan je eventueel zelf nog vast stellen door de jackkabeltjes om te wisselen op de meetmodule.
Badge +2
Kabbeltjes had ik ook al omgewisseld, maar ook dit mocht niet baten.
Reputatie 3
Badge
@19kirsten79

Ik lees dat je de benodigde handelingen hebt verricht, dank voor je medewerking. Ik ga je een nieuwe set van sensoren en stickers toesturen. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.

Hou je ons op de hoogte?

Groet,
Emel
Badge +2
Top!
Hartelijk dank voor deze service.
Kijk!
Ook weer flitsend opgelost!👍⚡️⚡️
Badge +2
@Emel

Jullie verzenden de onderdelen toch met DHL?
Afgelopen maandag is er een bezorger van DHL bij mij aan de deur geweest, maar helaas was ik niet thuis. Aangezien ik verder nergens wat heb bestel, ga ik ervan uit dat dit pakketje van jullie afkomstig is.
De volgende dag zou de bezorger opnieuw langs komen, echter is dat niet gebeurd en vandaag ook niet. Nu heb ik bij DHL navraag gedaan en zij vertelden mij dat de zending met hun zakelijke netwerk was verzonden en dat ik de zending op kan halen in Drachten. Drachten is 85 km rijden vanaf hier!!

Is het misschien mogelijk dat je mij de sensoren en stickers opnieuw kunt sturen via de gewone verzendwijze en kan ik daar dan ook een track & trace van ontvangen?

Groetjes,
Kirsten
Hier heb ik 2wkn geleden ook een setje sensoren ontvangen via dhl voor vervanging van mijn zonmodule. Paste gewoon in de brievenbus?.

bij DHL express zijn er altijd 2 afleverpogingen. Helaas gaat daar nog wel eens iets mis mee. Aangezien er maar 1x is aangeboden zijn ze ten alle tijde verantwoordelijk voirceen tweede.

advies is om DHL te bellen en aangeven dat ze een 2e bezorging niet hebben doorgezet en dat je er op aandringt om deze nog dezelfde dag te bezorgen.

heb het hier ook wel eens gehad. In de meeste gevallen zijn ze bereid om met je mee te senken naar een passende oplossing.
Badge +2
Ik heb zojuist weer contact gehad met DHL en zij hebben bevestigd dat het om de zending van Eneco gaat. Zij zeggen dat dit via het zakelijke netwerk verzonden is ivm de afmetingen van het pakket, dus volgens mij krijg ik hele grote sensoren haha.
Maar opnieuw aanbieden bij mij thuis gaan ze niet doen, ik kan het afhalen in Drachten.

Reageer