Geen advies op Toon | Eneco Community

Geen advies op Toon

• 6 oktober 2012
  • 52 reacties
  • 2383 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 77 reacties
@joep

Zou je dit bij mij ook willen controleren? ik heb toon al vrij lang en ook geruime tijd een slimme meter maar krijg geen advies over termijnbedrag en op mijn eneco zie ik ook niets binnen komen..

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

52 Reacties

@Eneco, heb nog geen reactie mogen ontvangen op mijn vorige vraag...bij deze nogmaals het verzoek om naar mijn vraag te kijken.
Reputatie 2
Badge +1
@hal

Sorry voor de late reactie.
Kan je in de gebruiksgrafieken van Toon wel je gasverbruik terug zien (dus per uur/dag/week etc.)?
@Joep,

In Toon kan ik alles terugzien en inderdaad gebruiksgrafieken opvragen (dag/week/maand...)
Reputatie 2
Badge +1
@hal

Mooi, dat betekend dat je gasmeter de meterstanden wel doorgeeft.
Het advies hoort na 2 maanden beschikbaar te zijn. Wil je de Toon resetten via het kleine zwarte knopje onder de Toon?
Ik ben benieuwd of het advies nu wel verschijnt.
Al meerdere keren (net nog..) gedaan en zonder resultaat...
Weet niet of het een met het ander te maken heeft...maar in Mijn Eneco kan ik ook niets terugvinden over mijn standen en ook geen verbruik opvragen...
Reputatie 2
Badge +1
@hal

Ik heb onze reacties verplaatst naar een nieuw topic omdat je situatie anders is.

Heb jij je Toon een keer terug naar de fabrieksinstellingen moeten zetten? Op dat moment gaan die twee maanden namelijk opnieuw in. De standen in Mijn Eneco staan los van het advies op Toon.
Toon is inderdaad een keer gereset omdat het gasverbruik niet werd doorgegeven, heb even gezocht wanneer dat ongeveer geweest is en dat zal rond 20 Augustus zijn geweest. Ik wacht de maand Oktober even af en koppel in dit topic wel terug of het advies tevoorschijn komt. Dit staat los van mijn probleem met "mijn eneco" ? heb al in een ander topic gevraagd om daar naar te kijken maar nog geen reactie gehad, kan iemand daar nog naar kijken?

Alvast bedankt!
Reputatie 2
Badge +1
@hal

Fijn dat het nu duidelijk is. Ik ga ervan uit dat eind oktober het advies zal verschijnen op Toon. Ik ben benieuwd naar je terugkoppeling.
Op dit moment heb ik nog geen antwoord op je vraag over Mijn Eneco. Ik zorg ervoor dat je na het weekend inhoudelijk antwoord krijgt op je vraag. Bedankt voor je geduld!
Reputatie 7
Badge +6
@Hal

Je standen worden nu weergegeven op Mijn Eneco, ook kan je hier zien hoe veel je verbruik is ten opzichte van je geschatte verbruik.
Ik zie het, bedankt!
Beste Joep,

We zijn nu ruim 2 maanden verder en ik krijg nog geen advies op mijn Toon. Heb inmiddels wel zelf de update uitgevoerd (ook hier kreeg ik geen bericht van...)

Waar kan dit aan liggen of wat kan ik nog proberen om dit werkend te krijgen?
Reputatie 3
Badge
@hal, na de update inmiddels wel?
Badge
Beste Joep,

We zijn nu ruim 2 maanden verder en ik krijg nog geen advies op mijn Toon. Heb inmiddels wel zelf de update uitgevoerd (ook hier kreeg ik geen bericht van...)

+1 Zelfde probleem hier.
Badge
Beste Joep,

+1 Zelfde probleem hier.

@dressie

Het advies voor klanten meter slimme meters is uitgeschakeld, deze functie zit nog in de testfase. Ik ga voor je navragen wanneer dit opgeleverd wordt.

Aldus Moderator Folkert (geschreven op maandag 5 november)
Ohh...lekker verhaal, had dat bericht niet gezien..

Ik investeer op eigen kosten in een slimme meter en dan werkt dit niet,...het is soms moeilijk om nog positief te blijven over de Toon.....dan wachten we maar weer (on)geduldig......
Reputatie 3
Badge
Hier komt ook een slimme meter omdat ik de watcher erbij wil gebruiken. Jammer dat ik dan een functie verlies.
Badge
@hal

Ik ben in het begin dus voorgelogen door een medewerker van ENECO die heel veel wist over de TOON!.
Deze meldde mij in het voorjaar dat als ik een slimme meter had, de TOON hier beter op ging werken en dat ik een beter inzicht ging krijgen mbt de jaarnota en daardoor niet voor verrassingen kwam te staan (Status meldingen Advies)

Ik kreeg nog meer interesse in de TOON en had besloten om na 25 jaar NUON over te stappen op ENECO.

Dus investering gedaan in slimme meter (Bij ons thuis zouden we pas een uitrol gaan krijgen in 2015) en ook de TOON gekocht.
Zelfs tot 2 weken geleden toen ik nog aan de telefoon had gehangen over info over het status advies, gaf een medewerker door dat die update snel moest komen omdat ik al ruim 2 maanden verbruik had.
En zie hier het antwoord van een moderator....
Reputatie 7
Badge +6
@Hal & @ Ton

In dit topic heb ik op 28-08-2012 aangegeven dat het voor klanten met slimme meters nog een aantal maanden kan duren voordat deze functie live gaat.

Het blijkt dat dit gegeven niet goed is gecommuniceerd naar mijn collega's, waardoor niet iedereen op de hoogte hiervan was.
Hiervoor bied ik mijn excuses aan. Zodra ik te horen krijg wanneer deze functie beschikbaar is voor klanten met slimme meters laat ik het weten via het forum.
Reputatie 3
Badge
Is er een specifieke reden dat dit nog maanden op zich gaat laten wachten? En wat is maanden? 3, 6 ???

Alvast bedankt.
Ik mag dan toch gevoeglijk aannemen dat de kosten voor live updates gedurende die tijd niet in rekening gebracht gaan worden.
Tot nu toe heb ik alleen software updates met bug fixes ontvangen.
Reputatie 2
Badge +1
@Jeroen Ruiter

De functie werkt nog niet naar behoren, er zit een bug in waardoor er foute adviezen worden gegeven. We werken aan een oplossing en kunnen niet vertellen hoe lang het precies gaat duren.
Reputatie 2
Badge +1
@Toon Econoom

De Live Updates zijn veel meer dan alleen de software updates.
Het opslaan van het gemeten verbruik in de diagrammen en grafieken en het inzicht per uur,dag,week etc. valt ook onder de Live Updates. Daarnaast wordt het verbruik ook weergegeven in euro’s. De weer- en verkeersapplicatie is ook onderdeel van de Live Updates.

Het advies van het termijnbedrag werkt op dit moment op Toons die samen werken met slimme meters nog niet. De rest van de Live Updates zijn dagelijks in gebruik door Toon.
Reputatie 3
Badge +3
Ook ik moet helaas melden dat na meer dan 2 maanden ik ook nog steeds geen advies zie op Toon.
Reputatie 3
Badge
Softwareupdates zouden normaal moeten zijn ter ondersteuning. Dat je file, buienradar en dergelijke voor een x bedrag per maand aanbied prima. Tevens zou he opslaan van de gegegevens ook in mijn ogen gratis moeten zijn. Het geheugen hiervoor is zo weinig dat hier geen kosten aanzitten bij de onderdelen die in toon verwerkt zitten.

Wat zouden toekomstige updates kunnen zijn? De app ja die komt en prima als je wat betaald om op afstand te kunnen bedienen, maar wat gaat er meer komen? Ik denk dat jullie beter 150 euro hadden kunnen vragen met een toon die direct bij iedereen goed werkt en een paar centen voor gebruik van de app maar ik vraag me af wat jullie allemaal nog met toon willen gaan doen?

Maar goed zoals vele blijf ik ook die 3.50 betalen. Je wilt toon toch goed blijven gebruiken.