Gasverbruik zonder dat verwarming aan staat | Eneco Community

Gasverbruik zonder dat verwarming aan staat

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

72 Reacties

Het is nog steeds niet opgelost als het goed is komt er morgen een monteur van jullie, vandaag gaf toon weer een  gasverbruik van zo'n 24 euro aan, sinds 0:00 vandaag. De ontvangst van de modules gaat van 1 naar 5 sterren en weer terug. Elektra staat daro ook regelmatig stil.

Ik heb jullie ook nog toegang tot Toon gegeven, kan dit weer gesloten worden?
Kortom tot nu toe is Toon niet echt een aanwinst. 

Mvg
Ruud Vermaes

Hoi Ruud100,

In dit bericht schrijf je dat de monteur morgen komt.
Helaas heb je hierna geen enkele reactie meer gegeven.
Hoe is de status nu?
Ook heb ik nog niet vernomen of de adadpter nu wel of niet geheel is verwijderd en opnieuw is aangemeld.
Hallo Brandje,

Sinds de 11e hebben we een nieuwe Toon en module gekregen. De verbinding tussen de modules was meteen goed en bleef tot nu toe goed.
Echter het verbuik is nog steeds bagger. Zomaar om 06:00 ruim 700  liter gas verbruik dit zo'n beetje om de dag terwijl er geen gebruik van gas kan zijn.
Tussen door zijn er ook dagen dat er niets verbruikt is. Her vervelende is dat dit gasverbruik ook van de "slimme"komt. 

Dus we zijn er nog niet.
Reputatie 4
Badge
Als je Meter en Toon dit aangeeft moet er toch ergens gas gebruikt worden. Doet me denken aan het bericht van jvdl elders hier op het forum met een lekkende gasklep. Misschien ook bij jou het geval?

Hallo Brandje,

Sinds de 11e hebben we een nieuwe Toon en module gekregen. De verbinding tussen de modules was meteen goed en bleef tot nu toe goed.
Echter het verbuik is nog steeds bagger. Zomaar om 06:00 ruim 700  liter gas verbruik dit zo'n beetje om de dag terwijl er geen gebruik van gas kan zijn.
Tussen door zijn er ook dagen dat er niets verbruikt is. Her vervelende is dat dit gasverbruik ook van de "slimme"komt. 

Dus we zijn er nog niet.

Hoi Ruud100,

Bedankt voor je nadere info.
Dus vernieuwing van Toon heeft de andere problemen opgelost.
Mooi zo!
Je schrijft "er kan geen gas verbruik zijn........".
Bedoel je dat je originele gasmeter dan ook geen gasverbruik aangeeft?
Want dan zou er spookverbruik zijn..............
Reputatie 4
Badge

Her vervelende is dat dit gasverbruik ook van de "slimme"komt. 

Ik neem aan dat hij slimme meter bedoeld. Ruud?
mijn gas is 600+liter in de nacht uren als ik slaap ik had graag dat cv uitgeschakeld zou worden de kraan thermostaten heb ik laagst zodat ze geen water opwarmen.
ik kan van dat gas heb ik uitgerekend douchen kort en scheren of afwassen.kan zoiets niet uitgezet worden en mag ik mij  cv uitzetten moet dan stekker eruit en gas kraan dicht kan iemand dit uitleggen aan mij aub.en is de 600+liter in 8 uur slapen normaal voor een waakvlam .cv heeft boiler mijn kachel staat op 12graden toon staat nu al lang op weg. ik las ook iets over eco stand van een meneer hier en dat de boiler water warm houdt kunt u dat mij uitleggen meneer alstublieft.
vriendelijke groetjes marco batenburg
ik heb laats de cv totaal uitgeschakeld met de stekker en de waakvlam uitgezet en toen had het niet de 645liter gas verbruikt dus het komt volgens mij echt alleen door de waakvlam en dat vindt ik echt abnormall veel voor een vlammetje dus lijkt mij beter dat het uitgeschakeld moet worden snachts en naar werk want dat scheelt ontiegelijk veel gas heb ik uitgerekend .ik kan er echt van douchen en afwassen plus nog iets zoals tandenpoetsen.En dat elke dag opgeteld is erg veel per maand en in het jaar.Het is toch per dag in de nacht uren tegen de 40 a 50 cent en dat elke dag de lucht in blazen voor niets.graag uitleg van iemand die er verstand van heeft mag ik het zonder enige gevaar uitzetten mijn cv en hoe .moet dat met stekker eruit en gaskraan dicht .is de cv er tegen bestand.vriendelijke groet marco
Reputatie 4
Badge
Waarvoor je berichten dubbel?
https://forum.eneco.nl/stel-vraag-61/mag-gas-snachts-scheelt-veel-gas-6055/#post39493

En is je cv ketel van Eneco omdat je bericht hier plaatst?

ik heb laats de cv totaal uitgeschakeld met de stekker en de waakvlam uitgezet en toen had het niet de 645liter gas verbruikt dus het komt volgens mij echt alleen door de waakvlam en dat vindt ik echt abnormall veel voor een vlammetje dus lijkt mij beter dat het uitgeschakeld moet worden snachts en naar werk want dat scheelt ontiegelijk veel gas heb ik uitgerekend .ik kan er echt van douchen en afwassen plus nog iets zoals tandenpoetsen.En dat elke dag opgeteld is erg veel per maand en in het jaar.Het is toch per dag in de nacht uren tegen de 40 a 50 cent en dat elke dag de lucht in blazen voor niets.graag uitleg van iemand die er verstand van heeft mag ik het zonder enige gevaar uitzetten mijn cv en hoe .moet dat met stekker eruit en gaskraan dicht .is de cv er tegen bestand.vriendelijke groet marco

Samengevat volgens mij wordt er aangegeven dat het tapwater constant wordt voor verwarmd.
Dus wordt het tijd de gebruiksaanwijzing erbij te pakken en op zoek te gaan naar de instelling voor tapwater.
Zet die instelling op de ketel op UIT en het probleem is opgelost.
Vind je dat te ingewikkeld, schakel dan een buurman of kinderen in.

En samenvattend, bij oudere CV's wordt er nog gebruik gemaakt van een waakvlam, die uitzetten is m.i. geen optie, want dan kan je iedere morgen eerst de CV gaan aanzetten om je te kunnen wassen/douchen.
Neem gewoon je verlies, een CV heeft een levensduur van rond de 15 jaar en alle nieuwe CV's hebben piezo, dan is het gehele sluipverbruik over en uit!
[quote]Waarvoor je berichten dubbel?
https://forum.eneco.nl/stel-vraag-61/mag-gas-snachts-scheelt-veel-gas-6055/#post39493

En is je cv ketel van Eneco omdat je bericht hier plaatst?
[Nee mijn cv is niet van eneco maar dat wou ik wel eens gaan doen.
Bedankt voor het antwoord ik kan het bijstellen ja en als mijn 14 jaar oud is is die bijna aan vervanging toe wat wel overeen komt met de klachten die ik heb.misschien de nieuwe aanvragen bij de woninbouw.vriendelijke groet marco 
Reputatie 4
Badge
Hoi Marco, je kunt je probleem beter tot één topic houden en het niet verspreiden in meerdere topics over het forum. Het wordt er niet overzichterlijker op.

https://forum.eneco.nl/stel-vraag-61/mag-gas-snachts-scheelt-veel-gas-6055/

Bedankt voor het antwoord ik kan het bijstellen ja en als mijn 14 jaar oud is is die bijna aan vervanging toe wat wel overeen komt met de klachten die ik heb.misschien de nieuwe aanvragen bij de woninbouw.vriendelijke groet marco 

Zo iets meldde ik al eerder dus. De levensduur is rond de 15 jaar, dus ben je misschien al aander beurt.
In het kader van besparing/HR+ en misschien wel HR++ zou je nu een stok achter de duer hebben om iets eerder vervanging "af te dwingen".
Reputatie 4
Badge
Hoi Marco, wil je het tot 1 topic houden voor het overzicht.
Graag verder in het volgende topic: https://forum.eneco.nl/stel-vraag-61/mag-gas-snachts-scheelt-veel-gas-6055/index2.html#post39688
Ik heb de Toon eens een weekje gevolgd. Om de dag wordt er zo'n 750 lier gas tussen 6 en 7 uur s'morgens. verbruiktt. Niemand heeft de warmwater kraan gebruikt. Ook op gezette tijden wordt er gas verbruik aangegeven zonder dat  iemand iets met warm waer heeft gedaan. Er is geen gaslek. Het verbruik wordt ook op de "slimme""  meter aangegeven. Tussen de verbruiksdagen door is het verbruik over de gehele dag 0 liter met een prijskaartje van in de 20 euro. Ik heb van de monteur begrepen d»at er binnekort een update van de software komt. Wat ik ook gedaan heb is eea via email naar stedin gezonden met de vraag hoe dit kan. Echter een standaard antwoordt is mijn deel, niets aande hand met de meter en ik kan voor eigen kosten de meter laten controleren. 
Software bug??
Reputatie 4
Badge

Het verbruik wordt ook op de "slimme""  meter aangegeven.

Slaat de kachel niet tijdelijk aan, misschien is deze geprogrameerd?

Ik heb de Toon eens een weekje gevolgd. Om de dag wordt er zo'n 750 lier gas tussen 6 en 7 uur s'morgens. verbruiktt. Niemand heeft de warmwater kraan gebruikt. Ook op gezette tijden wordt er gas verbruik aangegeven zonder dat  iemand iets met warm waer heeft gedaan. Er is geen gaslek. Het verbruik wordt ook op de "slimme""  meter aangegeven. Tussen de verbruiksdagen door is het verbruik over de gehele dag 0 liter met een prijskaartje van in de 20 euro. Ik heb van de monteur begrepen d»at er binnekort een update van de software komt. Wat ik ook gedaan heb is eea via email naar stedin gezonden met de vraag hoe dit kan. Echter een standaard antwoordt is mijn deel, niets aande hand met de meter en ik kan voor eigen kosten de meter laten controleren. 
Software bug??

Hoi Ruud,

Al eerder sprak ik over spookgebruik.
Gelukkig reageer je nu en is het weer een stukje duidelijker. Het gas verbruik op je originele meter wordt dus ook op Toon weer gegeven. Zeker weten doe je het uiteraard als je een nachtje de hoofd gaskraan dicht draait.
Dan denk en weet ik bijna zeker dat je CV wel degelijk gasverbruikt.
Er is hier eerder ook zo'n een reactie geweest en toen er via de handleiding in de installateurs instellingen werd gekeken, bleek er wel degelijk een instelling zodanig te kunnen worden gewijzigd dat er geen enkel sluipverbruik meer was.
Een tip om na te lopen?
Reputatie 4
Badge

Zeker weten doe je het uiteraard als je een nachtje de hoofd gaskraan dicht draait.
Dan denk en weet ik bijna zeker dat je CV wel degelijk gasverbruikt.

Hoe kan het dat als je de hoofd gaskraan dicht draait je cv toch gas verbruikt?

[color=blue]Op de meter bedoel je.[/color]
Een goededga allemaal,
Het is alweer een tijd geleden dat ik reageerde op de TOON forum. Wat is het geval, ik ben sinds enige tijd de standen van toom op de foto aan het vastleggen.
Om de paar dagen is er gas verbruik van zo'n 800L tot zo'n 1300 l s'morgens vroeg om 6.30. Er zijn geen modules/ apparaten aan die op dat moment gas verbruiken. Niemand die  gebruik hebben gemaakt van de douche
Alles wordt komt op of van de "slimme"meter. Dus ook op de rekening. Dit zal ongetwijfeld ook gelden voor de electra meter.

Met vriendelijke groet

Ruud
Ruud100 wrote:

Een goededga allemaal,
Het is alweer een tijd geleden dat ik reageerde op de TOON forum. Wat is het geval, ik ben sinds enige tijd de standen van toom op de foto aan het vastleggen.
Om de paar dagen is er gas verbruik van zo'n 800L tot zo'n 1300 l s'morgens vroeg om 6.30. Er zijn geen modules/ apparaten aan die op dat moment gas verbruiken. Niemand die  gebruik hebben gemaakt van de douche
Alles wordt komt op of van de "slimme"meter. Dus ook op de rekening. Dit zal ongetwijfeld ook gelden voor de electra meter.

Met vriendelijke groet

Ruud

Hoi Ruud,

Ik had je geadviseerd de hoofdgaskraan dicht te draaien; helaas reageeer je daar niet op.
Heb je die test gedaan?
Reputatie 7
Badge +7
Brandje wrote:

Hoi Ruud,

Ik had je geadviseerd de hoofdgaskraan dicht te draaien; helaas reageeer je daar niet op.
Heb je die test gedaan?

volgens mij is het probleem bij Ruud niet zo erg belangrijk.
anders had hij toch wel sneller op je vraag gereageerd Ton.
In z'n vorige bericht openende hij ook met: " het is alweer een tijd geleden..,.."
Dus denk ik dat het inderdaad zinloos verder is op zijn berichten te reageren. 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen