Gasverbruik vandaag niet zichtbaar op hoofdscherm | Eneco Community
beantwoord

Gasverbruik vandaag niet zichtbaar op hoofdscherm

• 26 februari 2019
  • 9 reacties
  • 150 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Gisteravond (van derde overgenomen) Toon (v2) geïnstalleerd. Na enkele resets en opnieuw koppelen metermodule waren elektra- en gasverbruik zichtbaar op het hoofdscherm.
Vanmorgen fabrieksinstellingen teruggezet ivm 'eigen' activatiecode (nieuw abo Toon).
Nu is huidig elektraverbruik wél zichtbaar op het hoofdscherm, maar gasverbruik vandaag níet.
In de tabellen kan ik echter het gasverbruik per uur wél terugzien.
Ook na diverse opnieuw opstarten/koppelen/etc. wordt het dagverbruik gas níet weergegeven.
Wat gaat er mis?
(PS: moderator kan/mag meekijken in Toon; reeds open gezet)
icon

Beste antwoord door Folkert 26 februari 2019, 16:48

@asritmeester

Alleen stroom nu werkt, morgen gaan stroom vandaag en gas vandaag weer werken. Daarvoor hebben we stroom en gas gegevens nodig vanaf 0.00
Bekijk origineel

9 Reacties

Omdat je vandaag er mee bezig bent geweest, is het Gas vandaag nog niet beschikbaar.
Gewoon even wachten tot na vandaag 24:00 uur.
Dan zal je zien dat het wel werkt.
Reputatie 1
Badge +2
Ach zo; simpeler kan niet, haha! Bedankt voor je vlotte reactie!
Reputatie 6
Badge +1
@asritmeester

Welkom op de Toon community. Leuk dat je gebruik gaat maken van Toon. Helemaal top dat je de externe toegang aangezet hebt. Ik zie dat alles goed aangesloten is. De verbinding tussen Toon en de meters is ook goed. Verbruiken van zowel stroom als gas komen ook netjes door. Stroom nu laat inderdaad live het verbruik zien. Gas vandaag laat pas morgen het verbruik zien. Dat is de reden dat je het nu nog niet ziet.

Groeten,
Tina
Reputatie 1
Badge +2
Thx Tina, geldt dat ook voor de Android App? Daarin zie ik naast Gas vandaag ook geen Stroom vandaag.
De App is een afgeleide van je Toon, dus als op je Toon geen stroom zichtbaar is, is dat op zich vreemd.
Heb je de App al eens van je smartphone verwijderd en opnieuw gedownload en geïnstalleerd?
Reputatie 1
Badge +2
App inderdaad al opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.

In de app is in het startscherm zowel Gas vandaag als Stroom vandaag niet zichtbaar. Inzoomen naar de grafieken levert wél resultaat op. Ik wacht ff 00:00u af. Wellicht dat e.e.a. dan wel werkt, evenals Gas vandaag op Toon zelf.
Reputatie 7
Badge +6
@asritmeester

Alleen stroom nu werkt, morgen gaan stroom vandaag en gas vandaag weer werken. Daarvoor hebben we stroom en gas gegevens nodig vanaf 0.00
Reputatie 1
Badge +2
@asritmeester

Klopt helemaal hoor; de volgende dag werkte alles perfect. Bedankt voor jullie hulp! Hier kan een slotje op.
Reputatie 6
Badge +1
@asritmeester

Bedankt voor de terugkoppeling. Mochten er nog vragen zijn weet je ons te vinden.

Veel plezier met Toon.

Tina

Reageer