beantwoord

Gasverbruik niet zichtbaar na plaatsing slimme meter

Na het installeren van de nieuwe (intelligente???) gasmeter door Stedin werkt mijn Toon niet meer goed. Bovendien telt het apparaat niet.
We hebben al een uur met Eneco aan de telefoon gehangen en van alles geprobeerd. Geheel zinloos. We zouden teruggebeld worden, zei de man vorige week. We hebben nog helemaal niets gehoord, er gebeurt gewoon helemaal niets.

Wanneer wordt mijn Toon, die na het installeren van de nieuwe gasmeter niet meer werkt, nu eens gemaakt???
icon

Beste antwoord door Danielle 1 mei 2018, 16:26

@A.M. Olsthoorn,

Fijn dat je slimme meters geplaatst hebt gekregen! Het duurt zo'n 2 weken voordat de gasmeter is gekoppeld aan de elektriciteitsmeter en het gasverbruik op Toon zichtbaar is. Hier is tussendoor niets aan te doen omdat het iets is waar de netbeheerder verantwoordelijk voor is. Je kunt het afwachten en opeens zie je op Toon dat het werkt!

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 6
Badge +6
@A.M. Olsthoorn,

Fijn dat je slimme meters geplaatst hebt gekregen! Het duurt zo'n 2 weken voordat de gasmeter is gekoppeld aan de elektriciteitsmeter en het gasverbruik op Toon zichtbaar is. Hier is tussendoor niets aan te doen omdat het iets is waar de netbeheerder verantwoordelijk voor is. Je kunt het afwachten en opeens zie je op Toon dat het werkt!
Ik vraag het me af, omdat die gasmeter ook niet telt. Het is net of hij telkens begint, vervolgens gaat hij weer naar 0000000
Reputatie 7
Badge +4
@A.M. Olsthoorn

Je bedoelt de gasmeter zelf? Je kan nagaan of middels het indrukken van de knop, de stand wel zichtbaar wordt. Is dit niet het geval of twijfel je, dan kan je altijd even contact opnemen met Stedin.
Het is de gasmeter én de toon die niet werken. Inmiddels heb ik de klantenservice aan de telefoon gehad met het verhaal:

"Op het moment herkend de toon de verbinding met de slimme meters niet, dit kan liggen aan de meteradapter of de p1 kabel die defect zou kunnen zijn, ook zouden de slimme meters zelf een storing kunnen hebben.

Om uit te sluiten dat het probleem bij ons ligt stuur ik uw een nieuwe meteradapter en p1 kabel.

Met uw nieuwe meteradapter ontvangt Toon gegevens over u energieverbruik van uw meter. In het stappenplan Meteradapter koppelen leest u hoe de meteradapter kunt aansluiten. Dit stappenplan is bijgevoegd in uw pakketje. "

--
Ik ben er niet blij mee, pfft, houd mijn hart vast want het ziet er ingewikkeld uit. Eigenlijk vind ik het geen werk dat wij dat zelf moeten doen: we hebben het allemaal te danken aan die intelligente nieuwe gasmeter waar we niet om gevraagd hebben.
Reputatie 5
Badge +3
@A.M. Olsthoorn,

Bedankt voor jouw reactie. Fijn dat er een nieuwe meteradapter naar je onderweg is, hopelijk verhelpt dat het probleem. Houd er wel rekening mee dat het na de plaatsing van een nieuwe gasmeter tot twee weken kan duren voordat het verbruik hiervan zichtbaar is, zoals ook mijn collega eerder in dit topic heeft aangegeven.

Met het uitgebreide stappenplan 'Meteradapter koppelen' zien we dat het vrijwel alle klanten zelfstandig lukt dit voor elkaar te krijgen. Het lijkt wellicht lastiger dan het daadwerkelijk is, door deze handleiding paraat te houden kan het eigenlijk niet misgaan. Mocht je hier toch niet uitkomen, laat het gerust weten. We helpen je hier graag mee verder!
Reputatie 7
Badge +7
@A.M. Olsthoorn ,

Maak je niet druk. Het is letterlijk een kwestie van:

Toon laten zoeken naar de nieuwe meteradapter. In die tussentijd druk je 3 á 4 keer op het zwarte knopje op de meteradapter. Hij is gekoppeld.

Daarna alleen nog even de P1 kabel in de meteradapter stoppen, andere kant in de stroommeter.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen