Gasmeter geeft niks door aan Toon | Eneco Community
vraag

Gasmeter geeft niks door aan Toon

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

37 Reacties

Hoi Tibor,

Kijk dat is een goede ontwikkeling; ik ben nieuwsgierig; houdt ons op de hoogte!
@Recession,

We hebben dit probleem doorgegeven aan Stedin, zodat er snel inzicht komt in het gasverbruik op Toon. De meters zijn inderdaad nog niet gekoppeld, daar wordt aan gewerkt. Je hoeft niets te doen.

toch nog even een vraagje duurt dit dan ook iets van 2 weken ? ik zie nog steeds niks en aangezien me collega ook bij stedin zit in dit in 24 uur werkte vraag ik me af of het goed gegaan is?
Reputatie 7
Badge +6
@Recession,

Het heeft bij jou blijkbaar wat langer de tijd nodig voordat het opgelost is. Ondanks dat de slimme meters bij je geplaatst zijn, moet dat nog verwerkt worden in het systeem en mogelijk was dat bij de collega al wel gelijk gebeurd. Daarna kan de koppeling met de gasmeter pas plaatsvinden.
Ik hoop dat het z.s.m. geregeld wordt voor je, maar over de exacte termijn kan ik niets zeggen. Je kan Stedin eventueel benaderen voor meer informatie, of nog even afwachten.
dank je Danielle ik ga het nog heel even afwachten al wacht ik al vanaf februari, maar hoop dat het goed komt ze zouden van stedin ook nog terug bellen maar niks gehoord al gaat dit erover dat ik opeens nog maar 1 tarief gebruik ipv 2 , maar alvast bedankt voor de hulp!
nou 2 weken verder en je raad het al nog steeds een mooi rood driehoekje met een uitroep teken :(
wat ik nou nog het vervelendste, eneco is wel heel snel met die 3,50 eraf te halen voor Toon elke maand en me om te zetten naar huin als leverancier , maar ben nu een half jaar verder en het werkt nog steeds maar half
kan iemand zien of die meter nou al gekoppeld zijn ??
Reputatie 7
Badge +6
@Recession,

Jammer :(
We weten niet wat de status is. Ik heb je situatie nog eens aangekaart in de hoop dat het snel goed komt.
Het gasverbruik wat niet weergegeven wordt is vervelend, maar niet iets van ons. Alle andere functies zitten ook in de €3,50 waar je per maand voor betaald.
Vandaag is de monteur van Stedin langs geweest
Probleem was snel opgelost volgens de monteur moest de meter wakker gemaakt worden
Dit waren ze even vergeten bij de installatie van de meter
Hij was na 3 minuten weer buiten
Binnen 2 uur gas registratie op de Toon
Het duurt 4 maanden maar dan heb je ook wat
Reputatie 6
Badge +1
Vandaag is de monteur van Stedin langs geweest
Probleem was snel opgelost volgens de monteur moest de meter wakker gemaakt worden

en dan nu lekker gaan genieten en gebruiken, die Toon.
Reputatie 4
Badge

Wel jammer om te lezen dat je op 3 minuten werk zo lang moet wachten wat ook weer misschien frustratie oplevert.
Maar goed het werkt nu dus geniet ervan.
Reputatie 6
Badge +1

Wel jammer om te lezen dat je op 3 minuten werk zo lang moet wachten wat ook weer misschien frustratie oplevert.
Maar goed het werkt nu dus geniet ervan.

Ik snap überhaupt niet dat er een monteur moet langs komen voor 3 minuten werk en dat dit dan niet via de telefoon aanwijzingen kunnen worden gegeven, om de meter wakker te maken. Ik geloof namelijk nooit dat daar een schroevendraaier aan te pas is gekomen. Dus dan is het een questie van knopjes drukken, en ik ga er toch vanuit dat dat iedereen kan.

Had weer aanrij kosten en monteurs kosten bespaard. Laten we even de (irritante) wachttijd van 4 maanden achterwegen.

Hoezo kapitaal vernietiging en tijd verspilling.:?
[quote=jvp]Vandaag is de monteur van Stedin langs geweest

heb je enig idee hoe die monteur dat heeft gedaan , misschien is dat dus hier ook gewoon het probleem en aangezien ik nog steeds niks gehoord heb denk ik dat dit sneller gaat
net Stedin ook maar weer is gebeld maar die kunnen niks doen omdat daar een achterstand is en ze dus de meter niet kunnen koppelen, omdat deze helemaal niet geregistreerd staan, lijkt me dan wel een heeeeeeeeeeeeeeel grote achterstand
Reputatie 6
Badge +1
Ik zou eens op internet zoeken naar de fabriek handleiding ( dus niet de summiere handleiding van de netbeheerder) van je gasmeter, en dan eens kijken ofdat daar in staat hoe de gasmeter gekoppeld kan worden aan de elektrameter.

Het zou goed kunnen dat de te volgen procedure daar gewoon in genoemd staat.

Update: in deze post geeft iemand het aan, wat je moet doen. Misschien helpt dit.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen