Gas wordt niet geregistreerd (er is wel verbruik) en storingsmelding | Eneco Community
beantwoord

Gas wordt niet geregistreerd (er is wel verbruik) en storingsmelding


Badge +5
@ Folkert, de laatste weken en ook vandaag is erven onderbreking in de gasverbruik weergave en dat begint dan met een storingsmelding.
Na het verwijderen van de meteradapter uit het stopcontact, reset van toon en ook verwijderen van de meteradapter en opnieuw volgens het menu weer aanbrengen reset enz. blijft de groene led van de meteradapter branden en blijven de sensoren ingeregeld worden. Geen gasverbruik dus.
De vorige keer dat dit gebeurde duurde het een halve dag voordat de situatie weer gasverbruik aangaf.
Wat is hier aan de hand, ik wordt hier niet vrolijk van.
Ik heb het forum doorgelezen en de adviezen van Brandje mbt verwijderen van de meteradapter opgevolgd maar geen verbruik. Hij blijft inregenen en de groene led blijft aan.
De externe toegang staat aan.
Folkert, graag je reactie.
icon

Beste antwoord door Yobotje 2 mei 2014, 13:38

@Folkert en forumleden

Vandaag is de Eneco monteur geweest en heeft vastgesteld dat de meteradapter een slecht contact aan de gas connector heeft cq het snoer hiervan niet goed is. Beide zijn vervangen inclusief de telwerkopnemer op de gasmeter.

Na vervanging van de adapter met snoer en opnemer ontstond een inregelprobleem als verassing zodanig dat de inregeling van de gasmeter plots weer teniet werd gedaan (de groene led ging weer continu branden) omdat de elektrische impuls niet goed op tijd "meekwam" (?). Voor mij is dit te technisch maar de monteur heeft dit nog niet eerder meegemaakt en zal dit terugkoppelen. Voor mij heeft dit meegespeeld in het herstel na een storing zodanig dat er urenlang geen verbinding mbt gas ingeregeld werd.

Voorlopig zal ik na een storing zowel gas als elektra verbruikers aan / bij moeten zetten tot beide groene LED's op de adapter niet meer continu branden.
De kwaliteit van de verbinding op Toon wordt na 24 uur pas actueel en is een moment opname.

Er is ook een Repeater achtergelaten om de zwakkere ontvangst momenten te overbruggen.
Ik heb weer een hoop geleerd van dit mooie interessante product.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

124 Reacties

Badge +5
21-aug. Vervolg.

Vandaag Joulz gebeld en zij hebben nog geen bevestiging van Stedin wanneer het herstellen van normaal tarief en koppelen plaats zal vinden. Zij gaan Stedin vandaag nog weer eens bellen om de druk te verhogen.
Zelf heb ik ook naar Stedin gebeld en gevraagd waarom dit herstel van dal en uren teller zo lang moet duren.
Het blijkt een vaker voorkomend probleem te zijn wat helaas direct na de in bedrijfstelling niet is vast te stellen. Als gevolg van een vakantie van een bepaald persoon is extra achterstand opgelopen en kan dit herstel nog wel 2 weken duren inclusief het koppelen van de gasmeter en beschikbaar worden voor Eneco.

Over het niet beschikbaar zijn van een bruikbare dal en normaal tarief registratie is afgesproken, dit gaat ook bevestigd worden, dat gedurende de gehele foute registratie periode geen discussie of schatting zal worden gedaan wat de werkelijke verhouding zal zijn van dal en normaal tarief. Dat wil dus zeggen dat zolang de storing duurt het daltarief maatgevend voor de jaarafrekening zal worden. Dit als coulance.

@Folkert, graag kennisname en bevestiging van bovenstaand bericht!

Wordt vervolgd.
Reputatie 7
Badge +6
@Yobotje,

We komen erop terug zorda er meer bekend is en ook vertellen we dan hoe het zit.
Je hoeft (nog) niets te resetten.

Het bericht van Stedin kunnen wij niet bevestigen. Wel nemen we aan dat ze het op die manier gaan regelen, zeker ook als jij daar een bevestiging van krijgt.
Badge +5
@Yobotje,

We komen erop terug zorda er meer bekend is en ook vertellen we dan hoe het zit.
Je hoeft (nog) niets te resetten.

Het bericht van Stedin kunnen wij niet bevestigen. Wel nemen we aan dat ze het op die manier gaan regelen, zeker ook als jij daar een bevestiging van krijgt.


Bedankt voor je reactie Danielle.
Zodra ik de bevestiging binnen heb stuur ik deze via pm.
Badge +5
@Yobotje,

We komen erop terug zorda er meer bekend is en ook vertellen we dan hoe het zit.
Je hoeft (nog) niets te resetten.

Het bericht van Stedin kunnen wij niet bevestigen. Wel nemen we aan dat ze het op die manier gaan regelen, zeker ook als jij daar een bevestiging van krijgt.


Bedankt voor je reactie Danielle.
Zodra ik de bevestiging binnen heb stuur ik deze via pm.


25-aug:
Hallo Danielle, ik heb de bevestiging van Stedin binnen en heb Folkert hierover een pm gestuurd.
De bevestiging is overeenkomstig de afspraak.
Intussen hebben ze ook Bedrijfsbureau opdracht gegeven, ja een week later, om de storing op te lossen en de koppeling tot stand te brengen.

Wordt vervolgd.
@Yobotje,

We komen erop terug zorda er meer bekend is en ook vertellen we dan hoe het zit.
Je hoeft (nog) niets te resetten.

Het bericht van Stedin kunnen wij niet bevestigen. Wel nemen we aan dat ze het op die manier gaan regelen, zeker ook als jij daar een bevestiging van krijgt.


Bedankt voor je reactie Danielle.
Zodra ik de bevestiging binnen heb stuur ik deze via pm.


25-aug:
Hallo Danielle, ik heb de bevestiging van Stedin binnen en heb Folkert hierover een pm gestuurd.
De bevestiging is overeenkomstig de afspraak.
Intussen hebben ze ook Bedrijfsbureau opdracht gegeven, ja een week later, om de storing op te lossen en de koppeling tot stand te brengen.

Wordt vervolgd.


Zoals ik al eerder zei dit is een soap.
Voor het eerst hoor ik nu dat er een Bedrijfsburo wordt ingeschakeld.
Maar kennelijk wordt dit op afstand geregeld?
Badge +5
@Brandje
Het wordt inderdaad op afstand verholpen en ben benieuwd hoe lang ze daar voor nodig hebben.
@Brandje
Het wordt inderdaad op afstand verholpen en ben benieuwd hoe lang ze daar voor nodig hebben.


Oke ik vermoedde het al.
Je zou toch zeggen iemand doet zo'n actie effe tussendoor..................
Badge +5
27-augustus.
Vanmorgen maar eens telefonisch contact opgenomen met Stedin klantenservice om de status in de planning op te vragen.

Ze "kon" mij met niemand doorverbinden met wie dan ook;
Mijn incident, zoals dat heet, is nog niet geregistreerd (sinds 15 augustus);
Er moet een monteur langs komen voor het telwerk; (verandert per medewerker die je aan de lijn krijgt)
Het wel 4 weken kan duren alvorens de "administratieve" handeling(?) is verricht.

Ondanks aandringen krijg ik niemand anders te spreken en ik moet m'n woorden heel voorzichtig kiezen om het gesprek niet te laten stranden.
Stedin zit heerlijk in de comfort-zone en niemand die daar mee zit. De vakantie speelt hen nog parten.
Ze rommelen maar wat aan met de informatie voor klanten.
:@:@:@
Badge +5
27-augustus.
Vanmorgen maar eens telefonisch contact opgenomen met Stedin klantenservice om de status in de planning op te vragen.

Ze "kon" mij met niemand doorverbinden met wie dan ook;
Mijn incident, zoals dat heet, is nog niet geregistreerd (sinds 15 augustus);
Er moet een monteur langs komen voor het telwerk; (verandert per medewerker die je aan de lijn krijgt)
Het wel 4 weken kan duren alvorens de "administratieve" handeling(?) is verricht.

Ondanks aandringen krijg ik niemand anders te spreken en ik moet m'n woorden heel voorzichtig kiezen om het gesprek niet te laten stranden.
Stedin zit heerlijk in de comfort-zone en niemand die daar mee zit. De vakantie speelt hen nog parten.
Ze rommelen maar wat aan met de informatie voor klanten.
:@:@:@


Vanmorgen 28 aug ben ik gebeld door de persoon die ik gisteren niet mocht spreken.

Alsof Stedin het boetekleed aantrekt lijkt het wel. (Ik had ze wel beloofd contact op te nemen met Tros Radar en of Kassa als dit niet snel opgepakt wordt zoals dat hoort.)

Morgen wordt de registratie gedaan en volgende week woensdag moet het helemaal klaar zijn tenzij de meter stuk is maar dan wordt er een monteur gestuurd.
Mij is tussen alle excuses toegezegd dat ik vrijdag middag en volgende week woensdag wordt gebeld ter controle van de voortgang in de planning.

Wordt vervolgd!
27-augustus.
Vanmorgen maar eens telefonisch contact opgenomen met Stedin klantenservice om de status in de planning op te vragen.

Ze "kon" mij met niemand doorverbinden met wie dan ook;
Mijn incident, zoals dat heet, is nog niet geregistreerd (sinds 15 augustus);
Er moet een monteur langs komen voor het telwerk; (verandert per medewerker die je aan de lijn krijgt)
Het wel 4 weken kan duren alvorens de "administratieve" handeling(?) is verricht.

Ondanks aandringen krijg ik niemand anders te spreken en ik moet m'n woorden heel voorzichtig kiezen om het gesprek niet te laten stranden.
Stedin zit heerlijk in de comfort-zone en niemand die daar mee zit. De vakantie speelt hen nog parten.
Ze rommelen maar wat aan met de informatie voor klanten.
:@:@:@


Vanmorgen 28 aug ben ik gebeld door de persoon die ik gisteren niet mocht spreken.

Alsof Stedin het boetekleed aantrekt lijkt het wel. (Ik had ze wel beloofd contact op te nemen met Tros Radar en of Kassa als dit niet snel opgepakt wordt zoals dat hoort.)

Morgen wordt de registratie gedaan en volgende week woensdag moet het helemaal klaar zijn tenzij de meter stuk is maar dan wordt er een monteur gestuurd.
Mij is tussen alle excuses toegezegd dat ik vrijdag middag en volgende week woensdag wordt gebeld ter controle van de voortgang in de planning.

Wordt vervolgd!


Kijk Theo, zei ik het niet een uurtje geleden?
Ik hoopte dat ze wakker waren geworden! Je ziet m'n gevoelen zat goed!
Mooi dat er beweging is; nu de uitvoering nog..................
Zo het is vrijdagmiddag dus je wordt straks gebeld.....................
Badge +5
Ff w8te nogggg ..... (15:15) .....
Nu bijna 16:00 uur. Ze maken het wel spannend!
Badge +5
Inderdaad, zelfs om 17:05 nog geen telefoontje gehad ondanks de belofte ......
Dat wordt dus niks meer!
Jammer weer een minpuntjes er bij voor Stedin...............:@
Badge +5
Dat wordt dus niks meer!
Jammer weer een minpuntjes er bij voor Stedin...............:@


Het is een soap en het blijft prutswerk ondanks alle excuses en goede voornemens.
Badge +5
01-sept Vervolg Stedin Soap.

Terwijl ik een bericht aan het opstellen was voor Klachtenkompas werd ik gebeld door Stedin:
1. Mijn contactpersoon is vrijdag ziek naar huis gegaan, het ging niet (was nog wel te horen) en haar email bericht is blijven hangen bij Stedin.
2. De administratie van de meters was zoek, bedrijfsbureau kon niet verder zonder die gegevens en wisten dus niet waar het over gaat. Er moet een schouw tere plaatse gedaan worden door Stedin.
3. Computer bestand is gevonden, geen schouw meer nodig en er wordt nu (16:16) alles op alles gezet om morgen 2 september de meters gekoppeld te hebben en de juiste tellers actief. Ik word daarover terug gebeld ter verificatie.
Wordt vervolgd. 😉
Hoi Theo,

Ik hoop voor je dat het lukt.
Als deze inspanning bij ieder probleemgevallen zo geleverd miet worden dan denk ik dat Stedin dit nooit aan kan.
Dus hoe zal dit in de toekomst lopen?

Of zou het toch exemplarisch zijn en jij in dit geval pech had....

Of zou het met de verschillende merken te maken hebben, die elkaar niet pruimen.
Badge +5
Hoi Theo,

Ik hoop voor je dat het lukt.
Als deze inspanning bij ieder probleemgevallen zo geleverd miet worden dan denk ik dat Stedin dit nooit aan kan.
Dus hoe zal dit in de toekomst lopen?

Of zou het toch exemplarisch zijn en jij in dit geval pech had....

Of zou het met de verschillende merken te maken hebben, die elkaar niet pruimen.


Dit heb ik ervaren:
Gebrekkige eindcontrole van slimme meters (software, instelling), gebrekkige logistieke communicatie intern bij Stedin, weinig kennis van product en processen bij Stedin klantenservice, klant/consument staat niet centraal. (Wordt keer op keer met sprookjes opgezadeld zonder dat de Stedin-informant dat beseft).
Gevolg is een verloren wedstrijd voor Netbeheer Stedin en kost uiteindelijk werkgelegenheid.
Hoi Theo,

Ik hoop voor je dat het lukt.
Als deze inspanning bij ieder probleemgevallen zo geleverd miet worden dan denk ik dat Stedin dit nooit aan kan.
Dus hoe zal dit in de toekomst lopen?

Of zou het toch exemplarisch zijn en jij in dit geval pech had....

Of zou het met de verschillende merken te maken hebben, die elkaar niet pruimen.


Dit heb ik ervaren:
Gebrekkige eindcontrole van slimme meters (software, instelling), gebrekkige logistieke communicatie intern bij Stedin, weinig kennis van product en processen bij Stedin klantenservice, klant/consument staat niet centraal. (Wordt keer op keer met sprookjes opgezadeld zonder dat de Stedin-informant dat beseft).
Gevolg is een verloren wedstrijd voor Netbeheer Stedin en kost uiteindelijk werkgelegenheid.


Ja Theo treurig!
Als je nog eens contact hebt met Stedin vraag dan ook eens of de problematiek ook schuilt in de koppeling van de vele tientallen verschillende merken met vele verschillende soorten software?

Morgen suc6 he!!!
Badge +5
Hoi Theo,

Ik hoop voor je dat het lukt.
Als deze inspanning bij ieder probleemgevallen zo geleverd miet worden dan denk ik dat Stedin dit nooit aan kan.
Dus hoe zal dit in de toekomst lopen?

Of zou het toch exemplarisch zijn en jij in dit geval pech had....

Of zou het met de verschillende merken te maken hebben, die elkaar niet pruimen.


Dit heb ik ervaren:
Gebrekkige eindcontrole van slimme meters (software, instelling), gebrekkige logistieke communicatie intern bij Stedin, weinig kennis van product en processen bij Stedin klantenservice, klant/consument staat niet centraal. (Wordt keer op keer met sprookjes opgezadeld zonder dat de Stedin-informant dat beseft).
Gevolg is een verloren wedstrijd voor Netbeheer Stedin en kost uiteindelijk werkgelegenheid.


Ja Theo treurig!
Als je nog eens contact hebt met Stedin vraag dan ook eens of de problematiek ook schuilt in de koppeling van de vele tientallen verschillende merken met vele verschillende soorten software?

Morgen suc6 he!!!


Bedankt Ton, als de gelegenheid zich voordoet zal ik navraag doen omtrent de verschillende merken.
Badge +5
01-sept Vervolg Stedin Soap.

3. Computer bestand is gevonden, geen schouw meer nodig en er wordt nu (16:16) alles op alles gezet om morgen 2 september de meters gekoppeld te hebben en de juiste tellers actief. Ik word daarover terug gebeld ter verificatie.
Wordt vervolgd. ;)


2-sept: de meters zijn niet gekoppeld en de juiste tellers niet actief. Ook het toegezegde telefoontje is niet gedaan. Met veel nadruk was afgesproken om ook te bellen als het niet lukt de case in werking te krijgen. Niets is frustrerender als je niet weet waar je aan toe bent.

Ik hoop nog een keer in de gelegenheid te worden gesteld om mijn bevindingen omtrent Stedin bekend te maken, dan blijft er werkelijk geen spaan van over. Afspraak is geen afspraak. 😠 😠 😠
01-sept Vervolg Stedin Soap.

3. Computer bestand is gevonden, geen schouw meer nodig en er wordt nu (16:16) alles op alles gezet om morgen 2 september de meters gekoppeld te hebben en de juiste tellers actief. Ik word daarover terug gebeld ter verificatie.
Wordt vervolgd. ;)


2-sept: de meters zijn niet gekoppeld en de juiste tellers niet actief. Ook het toegezegde telefoontje is niet gedaan. Met veel nadruk was afgesproken om ook te bellen als het niet lukt de case in werking te krijgen. Niets is frustrerender als je niet weet waar je aan toe bent.

Ik hoop nog een keer in de gelegenheid te worden gesteld om mijn bevindingen omtrent Stedin bekend te maken, dan blijft er werkelijk geen spaan van over. Afspraak is geen afspraak. 😠 😠 :@


Hoi Theo,

Wat een trieste zaak zeg en zo kabbelt de soap verder............
En jij (en vele andere in hetzelfde schuitje) zitten er maar mooi mee.
Wanner verschijnt er nu eens licht aan het eind van de Stedin tunnel.
Badge +5
3-september Vervolg Stedin Soap.

De meters zijn gekoppeld, Toon registreert goed, de Toon telwerken zijn automatisch gecorrigeerd met de juiste meterstanden.
Al met al heb ik ervan geleerd bij Stedin geen speelruimte te laten en afspraken te maken met één kontakt persoon.
Als het nodig is wil ik die naam per pm doorgeven. Het heeft tot resultaat geleid ondanks dat ik dagelijks achter de terug-bel-afspraken via de mail aan moest gaan. Terugbellen op afspraak is voor Stedin vrijblijvend dus je moet er bovenop blijven zitten.

Bedankt voor jullie support forumleden, dat gaf me wel moed. :$

Wordt niet meer door mij vervolgd!
Hoi Theo,

Gefeliciteerd met je vasthoudendheid en een nu goedwerkende Toon!

Je mag de belkosten wel bij Stedin declareren.