Gas wordt niet geregistreerd (er is wel verbruik) en storingsmelding | Eneco Community
beantwoord

Gas wordt niet geregistreerd (er is wel verbruik) en storingsmelding


Badge +5
@ Folkert, de laatste weken en ook vandaag is erven onderbreking in de gasverbruik weergave en dat begint dan met een storingsmelding.
Na het verwijderen van de meteradapter uit het stopcontact, reset van toon en ook verwijderen van de meteradapter en opnieuw volgens het menu weer aanbrengen reset enz. blijft de groene led van de meteradapter branden en blijven de sensoren ingeregeld worden. Geen gasverbruik dus.
De vorige keer dat dit gebeurde duurde het een halve dag voordat de situatie weer gasverbruik aangaf.
Wat is hier aan de hand, ik wordt hier niet vrolijk van.
Ik heb het forum doorgelezen en de adviezen van Brandje mbt verwijderen van de meteradapter opgevolgd maar geen verbruik. Hij blijft inregenen en de groene led blijft aan.
De externe toegang staat aan.
Folkert, graag je reactie.
icon

Beste antwoord door Yobotje 2 mei 2014, 13:38

@Folkert en forumleden

Vandaag is de Eneco monteur geweest en heeft vastgesteld dat de meteradapter een slecht contact aan de gas connector heeft cq het snoer hiervan niet goed is. Beide zijn vervangen inclusief de telwerkopnemer op de gasmeter.

Na vervanging van de adapter met snoer en opnemer ontstond een inregelprobleem als verassing zodanig dat de inregeling van de gasmeter plots weer teniet werd gedaan (de groene led ging weer continu branden) omdat de elektrische impuls niet goed op tijd "meekwam" (?). Voor mij is dit te technisch maar de monteur heeft dit nog niet eerder meegemaakt en zal dit terugkoppelen. Voor mij heeft dit meegespeeld in het herstel na een storing zodanig dat er urenlang geen verbinding mbt gas ingeregeld werd.

Voorlopig zal ik na een storing zowel gas als elektra verbruikers aan / bij moeten zetten tot beide groene LED's op de adapter niet meer continu branden.
De kwaliteit van de verbinding op Toon wordt na 24 uur pas actueel en is een moment opname.

Er is ook een Repeater achtergelaten om de zwakkere ontvangst momenten te overbruggen.
Ik heb weer een hoop geleerd van dit mooie interessante product.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

124 Reacties

Reputatie 4
Badge

Nooit geschoten is altijd mis JVP.

En ze zijn met iets bezig bij Stedin. Dus wie weet?


Inmiddels ben ik ook benaderd voor een klantevredenheids onderzoek aangaande Stedin's klantenservice.
Een houtsnipperaar is er niets bij, geen spaander heel gelaten. (Grapje!)
In de toelichting heb ik aangegeven genegen te zijn mijn negatieve oordelen telefonisch toe te lichten.
Ik ben zeer benieuwd of ze dat echt willen weten. :?



Hoi Theo,

Mooi zo dus ook van die kant hebben ze nu voer gekregen en hopen we maar dat ze er wat mee gaan doen.
En dat Stedin hier van gaat leren................
Badge +5

Ik hoop dat anderen er wat aan hebben en dat Stedin er ook van leert.


Gewaagde uitspraak. Andere zullen er zeker wat aan hebben, masr het 2e gedeelte........Ik zit nu 1,5 jaar op dit forum en het is altijd wat bij Stedin. Over andere netbeheerders hoor je weinig tot niks. Ik ben blij dat ik niet bij deze netbeheerder zit.


Nooit geschoten is altijd mis JVP.
Reputatie 6
Badge +1

Ik hoop dat anderen er wat aan hebben en dat Stedin er ook van leert.


Gewaagde uitspraak. Andere zullen er zeker wat aan hebben, masr het 2e gedeelte........Ik zit nu 1,5 jaar op dit forum en het is altijd wat bij Stedin. Over andere netbeheerders hoor je weinig tot niks. Ik ben blij dat ik niet bij deze netbeheerder zit.
Badge +5
Vanmorgen de coulance bevestiging nog besproken en bevestigd.
154 kWh laag tarief gedurende de meterstoring (=geen registratie van hoog tarief telwerk) wordt niet opgesplitst dmv een schatting voor hoog tarief. Dit omdat Stedin de oorzaak is van de storing die normaal opgelost kan worden in één dag zoals bij andere netbeheerders. De achterstand agv vakantie en zoek raken van gegevens is aan de organisatie van Stedin te wijten en komen voor diens rekening in de vorm van laag tarrief-verrekening.

Inmiddels ben ik ook benaderd voor een klantevredenheids onderzoek aangaande Stedin's klantenservice.
Een houtsnipperaar is er niets bij, geen spaander heel gelaten. (Grapje!)
In de toelichting heb ik aangegeven genegen te zijn mijn negatieve oordelen telefonisch toe te lichten.
Ik ben zeer benieuwd of ze dat echt willen weten. :?
Badge +5
Hoi Ton, ik ben er wel bang voor geweest maar ben voortdurend in de weer geweest met twee personen waarvan een bij Klachtenkompas het wel vaker voor de kiezen krijgt.
Tijdens mijn beroep heb ik geleerd hoe leveranciers achter hun broek te zitten en coulance bespreekbaar te maken.
Achteraf mag ik niet klagen over het resultaat, het is altijd maar afwachten en de juiste Toon zetten Ton.
Jij bedankt voor je support! ;)


Graag gedaan uiteraard Theo,

Ik heb helemaal met je mee geleefd; ook omdat ik ook een keer aan de beurt ben en zoveel mogelijk kennis vooraf wil vergaren.
Het is voor jou prima afgelopen; je bent bijna een voorbeeld voor diegene die nu nog in het koppel schuitje zitten. Zeker zolang de netbeheerders problemen hebben met de software en het iedere keer weer proberen het op te lossen door een nieuwe meter te plaatsen.

Afsluitend vond ik het dus erg erg leerzame discussie.


Graag gedaan Ton. Ik hoop dat anderen er wat aan hebben en dat Stedin er ook van leert. Ik krijg nog wel een kans verwacht ik bij een tevredenheids onderzoek.
Ik ben vandaag weer gebeld door stedin webcare en geüpdatet over een oplossing. Ze hebben het eerst geprobeerd om het software matig op te lossen maar dat is niet gelukt. Stedin gaan nu nieuwe slimme meters plaatsen en deze van te voren koppelen, zodat bij plaatsing deze gelijk werken. Ik ben benieuwd.:8

Hoi Robbert,

Als de monteur bij je weg gaat dan dient de meter werkend/gekoppeld te zijn. Ik hoop van harte dat het met de nieuwe meter meteen bij jou lukt.
Houdt ons op de hoogte!
Hoi Ton, ik ben er wel bang voor geweest maar ben voortdurend in de weer geweest met twee personen waarvan een bij Klachtenkompas het wel vaker voor de kiezen krijgt.
Tijdens mijn beroep heb ik geleerd hoe leveranciers achter hun broek te zitten en coulance bespreekbaar te maken.
Achteraf mag ik niet klagen over het resultaat, het is altijd maar afwachten en de juiste Toon zetten Ton.
Jij bedankt voor je support! ;)


Graag gedaan uiteraard Theo,

Ik heb helemaal met je mee geleefd; ook omdat ik ook een keer aan de beurt ben en zoveel mogelijk kennis vooraf wil vergaren.
Het is voor jou prima afgelopen; je bent bijna een voorbeeld voor diegene die nu nog in het koppel schuitje zitten. Zeker zolang de netbeheerders problemen hebben met de software en het iedere keer weer proberen het op te lossen door een nieuwe meter te plaatsen.

Afsluitend vond ik het dus erg erg leerzame discussie.
Badge +5
Theo, nog even je status veranderen van "nog niet gekoppeld" naar "gekoppeld" :D

Inderdaad bedankt voor de tip Robbert.
Theo, nog even je status veranderen van "nog niet gekoppeld" naar "gekoppeld" 😃
Ik ben vandaag weer gebeld door stedin webcare en geüpdatet over een oplossing. Ze hebben het eerst geprobeerd om het software matig op te lossen maar dat is niet gelukt. Stedin gaan nu nieuwe slimme meters plaatsen en deze van te voren koppelen, zodat bij plaatsing deze gelijk werken. Ik ben benieuwd.:8
Badge +5
Hoi Ton, ik ben er wel bang voor geweest maar ben voortdurend in de weer geweest met twee personen waarvan een bij Klachtenkompas het wel vaker voor de kiezen krijgt.
Tijdens mijn beroep heb ik geleerd hoe leveranciers achter hun broek te zitten en coulance bespreekbaar te maken.
Achteraf mag ik niet klagen over het resultaat, het is altijd maar afwachten en de juiste Toon zetten Ton.
Jij bedankt voor je support! 😉
Inderdaad ik had verwacht dat deze soap nog veel langer zou duren.
Zeker toen het eind vorige week weer fout ging.
Gelukkig voor jou is het nu over.
Badge +5
Hoi Theo,

Gefeliciteerd met je vasthoudendheid en een nu goedwerkende Toon!

Je mag de belkosten wel bij Stedin declareren.


Ik probeer de zaken die ik op papier heb vast te houden zonder enige vorm van discussie.
Al met al is de doorlooptijd een kleine 3 weken gebleven gelukkig.
Hoi Theo,

Gefeliciteerd met je vasthoudendheid en een nu goedwerkende Toon!

Je mag de belkosten wel bij Stedin declareren.
Badge +5
3-september Vervolg Stedin Soap.

De meters zijn gekoppeld, Toon registreert goed, de Toon telwerken zijn automatisch gecorrigeerd met de juiste meterstanden.
Al met al heb ik ervan geleerd bij Stedin geen speelruimte te laten en afspraken te maken met één kontakt persoon.
Als het nodig is wil ik die naam per pm doorgeven. Het heeft tot resultaat geleid ondanks dat ik dagelijks achter de terug-bel-afspraken via de mail aan moest gaan. Terugbellen op afspraak is voor Stedin vrijblijvend dus je moet er bovenop blijven zitten.

Bedankt voor jullie support forumleden, dat gaf me wel moed. :$

Wordt niet meer door mij vervolgd!
01-sept Vervolg Stedin Soap.

3. Computer bestand is gevonden, geen schouw meer nodig en er wordt nu (16:16) alles op alles gezet om morgen 2 september de meters gekoppeld te hebben en de juiste tellers actief. Ik word daarover terug gebeld ter verificatie.
Wordt vervolgd. ;)


2-sept: de meters zijn niet gekoppeld en de juiste tellers niet actief. Ook het toegezegde telefoontje is niet gedaan. Met veel nadruk was afgesproken om ook te bellen als het niet lukt de case in werking te krijgen. Niets is frustrerender als je niet weet waar je aan toe bent.

Ik hoop nog een keer in de gelegenheid te worden gesteld om mijn bevindingen omtrent Stedin bekend te maken, dan blijft er werkelijk geen spaan van over. Afspraak is geen afspraak. 😠 😠 :@


Hoi Theo,

Wat een trieste zaak zeg en zo kabbelt de soap verder............
En jij (en vele andere in hetzelfde schuitje) zitten er maar mooi mee.
Wanner verschijnt er nu eens licht aan het eind van de Stedin tunnel.
Badge +5
01-sept Vervolg Stedin Soap.

3. Computer bestand is gevonden, geen schouw meer nodig en er wordt nu (16:16) alles op alles gezet om morgen 2 september de meters gekoppeld te hebben en de juiste tellers actief. Ik word daarover terug gebeld ter verificatie.
Wordt vervolgd. ;)


2-sept: de meters zijn niet gekoppeld en de juiste tellers niet actief. Ook het toegezegde telefoontje is niet gedaan. Met veel nadruk was afgesproken om ook te bellen als het niet lukt de case in werking te krijgen. Niets is frustrerender als je niet weet waar je aan toe bent.

Ik hoop nog een keer in de gelegenheid te worden gesteld om mijn bevindingen omtrent Stedin bekend te maken, dan blijft er werkelijk geen spaan van over. Afspraak is geen afspraak. 😠 😠 😠
Badge +5
Hoi Theo,

Ik hoop voor je dat het lukt.
Als deze inspanning bij ieder probleemgevallen zo geleverd miet worden dan denk ik dat Stedin dit nooit aan kan.
Dus hoe zal dit in de toekomst lopen?

Of zou het toch exemplarisch zijn en jij in dit geval pech had....

Of zou het met de verschillende merken te maken hebben, die elkaar niet pruimen.


Dit heb ik ervaren:
Gebrekkige eindcontrole van slimme meters (software, instelling), gebrekkige logistieke communicatie intern bij Stedin, weinig kennis van product en processen bij Stedin klantenservice, klant/consument staat niet centraal. (Wordt keer op keer met sprookjes opgezadeld zonder dat de Stedin-informant dat beseft).
Gevolg is een verloren wedstrijd voor Netbeheer Stedin en kost uiteindelijk werkgelegenheid.


Ja Theo treurig!
Als je nog eens contact hebt met Stedin vraag dan ook eens of de problematiek ook schuilt in de koppeling van de vele tientallen verschillende merken met vele verschillende soorten software?

Morgen suc6 he!!!


Bedankt Ton, als de gelegenheid zich voordoet zal ik navraag doen omtrent de verschillende merken.
Hoi Theo,

Ik hoop voor je dat het lukt.
Als deze inspanning bij ieder probleemgevallen zo geleverd miet worden dan denk ik dat Stedin dit nooit aan kan.
Dus hoe zal dit in de toekomst lopen?

Of zou het toch exemplarisch zijn en jij in dit geval pech had....

Of zou het met de verschillende merken te maken hebben, die elkaar niet pruimen.


Dit heb ik ervaren:
Gebrekkige eindcontrole van slimme meters (software, instelling), gebrekkige logistieke communicatie intern bij Stedin, weinig kennis van product en processen bij Stedin klantenservice, klant/consument staat niet centraal. (Wordt keer op keer met sprookjes opgezadeld zonder dat de Stedin-informant dat beseft).
Gevolg is een verloren wedstrijd voor Netbeheer Stedin en kost uiteindelijk werkgelegenheid.


Ja Theo treurig!
Als je nog eens contact hebt met Stedin vraag dan ook eens of de problematiek ook schuilt in de koppeling van de vele tientallen verschillende merken met vele verschillende soorten software?

Morgen suc6 he!!!
Badge +5
Hoi Theo,

Ik hoop voor je dat het lukt.
Als deze inspanning bij ieder probleemgevallen zo geleverd miet worden dan denk ik dat Stedin dit nooit aan kan.
Dus hoe zal dit in de toekomst lopen?

Of zou het toch exemplarisch zijn en jij in dit geval pech had....

Of zou het met de verschillende merken te maken hebben, die elkaar niet pruimen.


Dit heb ik ervaren:
Gebrekkige eindcontrole van slimme meters (software, instelling), gebrekkige logistieke communicatie intern bij Stedin, weinig kennis van product en processen bij Stedin klantenservice, klant/consument staat niet centraal. (Wordt keer op keer met sprookjes opgezadeld zonder dat de Stedin-informant dat beseft).
Gevolg is een verloren wedstrijd voor Netbeheer Stedin en kost uiteindelijk werkgelegenheid.
Hoi Theo,

Ik hoop voor je dat het lukt.
Als deze inspanning bij ieder probleemgevallen zo geleverd miet worden dan denk ik dat Stedin dit nooit aan kan.
Dus hoe zal dit in de toekomst lopen?

Of zou het toch exemplarisch zijn en jij in dit geval pech had....

Of zou het met de verschillende merken te maken hebben, die elkaar niet pruimen.
Badge +5
01-sept Vervolg Stedin Soap.

Terwijl ik een bericht aan het opstellen was voor Klachtenkompas werd ik gebeld door Stedin:
1. Mijn contactpersoon is vrijdag ziek naar huis gegaan, het ging niet (was nog wel te horen) en haar email bericht is blijven hangen bij Stedin.
2. De administratie van de meters was zoek, bedrijfsbureau kon niet verder zonder die gegevens en wisten dus niet waar het over gaat. Er moet een schouw tere plaatse gedaan worden door Stedin.
3. Computer bestand is gevonden, geen schouw meer nodig en er wordt nu (16:16) alles op alles gezet om morgen 2 september de meters gekoppeld te hebben en de juiste tellers actief. Ik word daarover terug gebeld ter verificatie.
Wordt vervolgd. 😉
Badge +5
Dat wordt dus niks meer!
Jammer weer een minpuntjes er bij voor Stedin...............:@


Het is een soap en het blijft prutswerk ondanks alle excuses en goede voornemens.
Dat wordt dus niks meer!
Jammer weer een minpuntjes er bij voor Stedin...............:@